PDA

Vis full versjon : 850 dyser på 940



johmolan
03/05/12, 17:39
Jeg fikk "hjelp" av noen bekjente da jeg skulle bytte topp på min 940.
Hjelpen besto i at de mente jeg burde bytte til 850 dyser da de ville levere mere bensin en de originale uten å måtte lodde inn noen formotstand. Da jeg fikk problemer med toppen og byttet tilbake til den originale lot vi dysene bare sitte uten å tenke mere over det.

Jeg synes bilen enkelte ganger har fusket litt under pådrag så jeg tenkte jeg skulle sjekke nr på dysene.

De dysene som er satt inn er Siemens Deca 1389563.
I følge Siem ens skal disse fløde 192cc@ 3bar. Av det jeg har funnet ut leverer de originale gule dysene 214cc@3bar.
Vil ikke det si at de gule dysene leverer mere bensin enn disse nye dysene.
I såfall vil jo det si at motoren får mindre bensin og det er dette som er årsaken til fuskingen?

Håper noen har et vettugt svar på dette.

Så får jeg evt rense de gamle dysene og bytte de tilbake igjen.;)

850GLTsilver
03/05/12, 18:40
Disse burde fungere greit om hverandre egentlig.
Motorstyringen justerer bare tiden injektorene står åpne for å få tilstrekkelig bensin inn.
Men hva slags oppsett er det på den motoren din?
For det er klart nok at har du dratt ut en mengde hester her, så vil en reduksjon på dysene med nær 10% kunne ha en del å si.

turb00le
04/05/12, 05:05
Det er jo dyser type sugemotor.
Tipper det er snakk om en F/FD/FD/FX motor.
jetronic burde klare å kompensere for det avviket der på dysene, så mye mulig at problemet ditt ligger ett annet sted.
Prøv å sjekke etter vakumlekkasje og skift lmm (hvis du har en annen på hylla).
Eller så kan du nappe av batteriet i 10-15min for å resette ecu'en, da må du kjøre en liten bit før jetronic får justert seg inn på nytt.