PDA

Vis full versjon : Mystisk lyd i höyreforhjul (850-96 T5)



Nicklas
16/04/10, 22:42
Har ein meget merkeleg lyd i höyre forhjul, höres ut som klonking av eit slag. Det kjem berre når ein absolutt köyrer rett fram. Har også merka ei litt rar lyd (bromming) ved motorbremsing ved hastigheter over 100 km/t.

Har jekka opp bilen for å sjå om noe var gale men allt ser ut som det skal.

Hva kan det väre ?
Skal köyre over 1000 km till för veka er slutt. :)

TheChieF
19/04/10, 18:54
sikkert hjullageret som har tatt kvelden, hvis det er romle lyd.

Superior
23/04/10, 17:32
Trur det kan vere kombinasjon av dårlig hjullager og ei eller anna foring der framme.

Kan forresten dele erfaringa mi, dette var på en V70; Eg hadde samme klunkelyden som deg, bytta alt av foringer i forstillinga, ikkje slark nokon plass, men likevel var den klonke lyden der. Har ikkje bilen lengre, så veit ikkje om den nye eigar kanskje har funnet ut av lyden.

Nicklas
23/04/10, 21:00
Fant ut av det nor eg kom heim igjen og har skifta drivknute, og nu höres ikke lyden lenger, tacker for hjelpen :)

hgnubel
01/07/10, 18:59
Fant ut av det nor eg kom heim igjen og har skifta drivknute, og nu höres ikke lyden lenger, tacker for hjelpen :)

Vekker denne til live igjen...

Drivknuten min på høyre side er også moden for bytte. Snapdrive ville ha over 4000 for å bytte den, og jeg ser jeg får en komplett drivaksel ferdig smurt og forseglet for $120-130 +frakt fra usa. Er det en ok jobb å gjøre selv for ufaglærte?

Ivar Hestø
04/07/10, 13:38
Jepp, den jobben er rimelig enkel. Akslingen sitter bare "klipset" inn i gearkassen, så holder med et bredt skruejern for å dytte den ut. Ellers så er den opplagret i et lager som lagerhuset er festet med to bolter, og selve bolten i navet.

Luigi
04/07/10, 14:05
av egen erfaring da jeg var uplasert på et bilverkste, husker ikke typen bil da det begynner og bli noen år siden, men bilen var en framhjulstrekker, og vi skulle skru av noen forstillings deler, bære bro og div for bytting, og da vi hadde fådd løsna dette, og skulle til og bryte litt for og få av, så kom driv knuten ut av girkassa, og det rant ut MANGE liter olje på skuldra til han jeg skrua lage :p

kan jo være at det samme skjer på 850 også, slik at du ikke griser ut garagen din :p

_s90r_
04/07/10, 16:00
en girkasse pleier og ha ca 2 liter olje normaltsett.

Christian
04/07/10, 16:26
Må ha vært en automat isåfall.
Er en grei jobb å bytte, syns jeg. :)