PDA

Vis full versjon : Bremseskiver & klosser



s0lv3
01/05/12, 23:19
Hvilke bremseskiver anbefales? (helst mest mulig for minst mulig penger)
Klosser? Hører at biltema støver mye ?

Skal på en 850 95'

marhaugen91
01/05/12, 23:31
Dra på mekonomen, passe pris :)

Erlend
02/05/12, 05:55
Mekonomen har brembo skiver og mintex klosser, garantert til å ikke skrike+ at du får en utrolig god 3 års garanti:) tåler mye, skal mye til for å få kast i de å:) bare husk å rengjør godt før montering;)

850GLTsilver
02/05/12, 06:10
Skiver, kjør gjerne til Biltema En god del å spare på det.
Klosser; Kjør et annet sted enn Biltema.

Erlend
02/05/12, 07:57
min erfaring er : IKKE SPAR PÅ BREMSEDELER!
850gltsilver: når du kjøper skiver og klosser forskjellige steder så er du nesten 100% garantert å få bremser som hyyler hver gang du tenker på å røre pedalen.. brembo skiver og mintex klosser er utrolig bra! det er fordi mintex faktisk er de eneste klossene som er godkjente av brembo selv.

850GLTsilver
02/05/12, 08:17
min erfaring er : IKKE SPAR PÅ BREMSEDELER!
850gltsilver: når du kjøper skiver og klosser forskjellige steder så er du nesten 100% garantert å få bremser som hyyler hver gang du tenker på å røre pedalen.. brembo skiver og mintex klosser er utrolig bra! det er fordi mintex faktisk er de eneste klossene som er godkjente av brembo selv.

Jeg har kjøpt og brukt bremsedeler fra forskjellige leverandører og produsenter i over 30 år uten å få slike problemer som du nevner med hyling og skriking.
Biltema har i den senere tid benyttet blant annet Brembo, og jeg har til gode å oppleve noen som helst problemer med skiver derfra. Når jeg fraråder å bruke bremseklossene fra Biltema, så er det rett og slett ut fra at de ikke ser ut til å klare å finne leverandør av slike som møter alle krav en bør ha lov til å stille til slike dele. Med klosser derfra har jeg opplevd alt fra dårlig bremseeffekt herunder ujevn bremseeffekt på de forskjellige hjul, dårlig levetid, samt høy grad av nedstøving.
Hyling er veldig enkelt å unngå på nær sagt alle mulige klosser, dersom man bare sørger for å bruke noen enkle små tiltak.
Kan jo nevne at til og med originale Volvo-klosser har hatt det med å hyle når man har valgt å se bort fra at dette å skifte klosser er noe med enn å fjerne de gamle og bare sette dit nye.

Så den nesten 100%-garantien din er i grunnen enda dårligere enn Biltemas klosser. ;)

Lar seg fint å spare penger på bremsedeler uten å måtte fire på kvaliteten i noen særlig grad.
Er lov å bruke fornuften også.

brynna
02/05/12, 13:46
Har kjørt med Biltema klosser og skiver en årrekke. Er fornøyd med både klosser og skiver. Skrik i bremsene pga at det står Biltema på de er vel kanskje ikke en virkelighet. Vil heller si grunnen er at forberedelsene og utførelsen ved skifte er mangelfull.
Kobberpasta på bevegelige deler og at "antiskrik" plata/tapen monteres er "alfa-omega"

Men når det er sagt har jeg vel en mistanke om at de senere år er vel kvaliteten til Biltema`s klosser og skiver redusert. Mener bestemt at klossene slites raskere nå og skivene får gravrust raskere enn for 5-6 år siden. Kjørelengden mellom hvert bytte er vesentlig mindre. Andre årsaker??????

Daniel V
02/05/12, 15:35
Biltema bytter leverandører av sånt oftere enn du kjører tom en tank med bensin. Der har du problemet. Hvis du sier du kjøpte skiver der i fjor og at det er Brembo kan det stemme, akkurat nå har de ikke akkurat Brembo, men noe jallaopplegg som ruster og slites fort, samt at det blir fort kast i dem. Spesielt de bak. Jeg kjøpte sportsskivesatsen der foran, den er helt grei. I det minste ser den bra ut. Kostet 999,- for begge sidene. De lar seg kombinere godt med Mintexklosser. De vanlige skivene Biltema selger om dagen er bare søppel. Jeg byttet på min i starten av Sep, og kjørte med de til 10 okt. Kjørte 1350km på den måneden, mest langkjøring mellom Kristiansand og Oslo. Jammen tror du ikke det er blitt kast i begge to :) Flere andre her inne (bla Lightyear) som har akkurat samme erfaring.

Biltema har ALLTID alt ute på anbud, så de som tilbyr billigst får levere. Det sier seg jo selv da at kvalitet og pris står i stil til hverandre... Å tro noe annet vil jeg si er litt naivt...

s0lv3
02/05/12, 21:14
Ble brembo fra mekonomen ;) usikker på hvilke klosser de bestilte
får alt i morgen ;)

Bassan
03/05/12, 10:27
Ellers så har BS bildeler greie skriver og klosser :) Greenstuff er konge klosser som nesten ikke støver :)

s0lv3
03/05/12, 20:02
Noen som har erfaring med disse klossene ?
Storfornøyd med nye skiver og klosser!

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/265.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/266.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/267.jpg

850GLTsilver
03/05/12, 20:10
Hehe.
Ikke hatt originale ATE-kloser på mangemange år.
Akebono semi-keramisk er det jeg har for tiden. Vidunderlige klosser det også.

s0lv3
03/05/12, 20:33
hehe :p sa bare at de måtte bestille klosser, så jeg fikk til i dag :-D
De sa det var forsterkede klosser, noe som hørtes rart ut ?

Hvordan var de på støving ?

850GLTsilver
03/05/12, 20:36
Du finner snart ikke klosser som ikke er forsterkede, eller improved eller noe slikt.
Betyr nada i grunn.
Vet ikke om de der støver, men tipper de er bra.

s0lv3
03/05/12, 20:44
Nettop, er vell bedre enn mekonomen orginale uansett :p spekulerte på "greenstuff" eller "redstuff" klosser eller hva de heter. men likte ikke prisen

Erlend
04/05/12, 06:26
Ate er veldig gode klosser:) skal ikke støve så altfor mye, du fikk brembo max skiver:) de er tøffe de:)

s0lv3
04/05/12, 21:48
Ja, la litt ekstra penger i det og reiv i bremxo maxi skivene :p

RUNE-T5r
05/05/12, 18:18
pris på brembo skiver og mintex klosser...??

crazykim
05/05/12, 20:40
min erfaring er : IKKE SPAR PÅ BREMSEDELER!
850gltsilver: når du kjøper skiver og klosser forskjellige steder så er du nesten 100% garantert å få bremser som hyyler hver gang du tenker på å røre pedalen.. brembo skiver og mintex klosser er utrolig bra! det er fordi mintex faktisk er de eneste klossene som er godkjente av brembo selv.

Jeg bruker bremse klokker og skiver fra biltema på min 850 94 modell der skriker de mye periodvis. er det normalt ?????