PDA

Vis full versjon : Bytte vannpumpe på 180 000



Berner
01/05/12, 08:02
V70, 2,4S 05 modell (bensin)
Skal inn på service for å bytte reg.reim og slik. Fått et par prisoverslag fra lokal forhandler som mener at vannpumpe bør byttes i samme slengen,
Også innhentet et prisoverslag fra HK Bilar i Stømstad, som mener at vannpumpe ikke trengs byttes.
Jeg kan ingenting om dette her, så jeg vet ikke hva som bør eller ikke bør gjøres.
Jeg har også en konstant "tone" som jeg alltid hører når den går på tomgang og vet ikke om den kommer fra servopumpa eller vannpumpa eller noe annet. Noen som kan veilede en amatør

Berner

aarnes
01/05/12, 09:22
Hei,

Bytte av vannpumpe inngår ikke som standard, fordi volvo mener at de ikke trengs å byttes. noen gjør det uansett siden man må av med regreim .
Det er egentlig opp til deg selv. har du penger til det, så bytt den for å være ¨på den sikre siden. dersom pumpa ryker før neste regreimbytte må du alikevel ut med samme sum for å bytte pumpe, som med regreim.
Jeg byttet forresten ikke min vannpumpe når reima ble bytta, og såvidt jeg har lest, gjelder det mange fler her på forumet.

Uansett: om du bor i Osloområdet anbefaller jeg deg å reise til
Bröd. Brandt Personbilar AB
Trollhättan
Tel. 0520-485818

Her er mailen jeg fikk fra de forrige uke:

Byte av kamrem och hjälpaggregatsrem kostar 4600 kr
Vi har för närvarande ca 1 veckas boknings tid på verkstaden

Berner
01/05/12, 12:40
Ok, takk for svar.
Har fått et tilbud fra HK Bilar, Strømstad for full service på 180000 med reg.reim og vannpumpebytte til 11800 sek. Selv om de bare egentlig ville skifte den hvis den var lekk eller så sliten ut.
Forhørte samtidig på skifte av olje på aut. kassa og det ble 1800 til. Er vel bare skifte det, ikke bytte all olje til den er helt ren? men er vel bedre enn ingenting.
Kan jo sjekke Trollhättan også, er jo ikke særlig mer å kjøre:D og muligens penger å spare.