Vis full versjon : Uggla's 78' 242 med fora blokk.
Når man passerer "gullchip" stadiet x2 så blir det fort et og annet problem en to-tre sessonger før det meste er på stell hehe.
Jeg og brodern har lagd oljecatch til kadetten og DP om ennan i dag. Samt pynta litt på det elektriske i ræva på 242'n. Ikke lett og få til DP i 4". Når vi først fikk den ordentlig ned etter og ha kasta bort et utall kappa halvmetere med rustfritt 4", så ble det for høyt under bilen. Så må lage overgang i slutten av DP før den kommer under bilen. Tor24 kunne nok ønske eksosen skulle ha lengre område og avkjøle seg på i stort format, men alt går ikke alltid hehe ;)
Nå savner vi el-servon i garasjen!! (Tor24 Tor24 Tor24) <---<3---<<<
nyter noen feriedager på hytta nå :) ta en pause dere også :)
Feigt! Gamle 8v'n blir fortsatt var på rudskogen etter noen runder i dag
Pauser? ;) Kan jo ikke ha mer pause enn jobb da ;)
spørs jo hva du vil ha pause fra da :) hvis det er gnål fra kjerring og unger så er det pause å jobbe ja fordi det er en akseptért unnskylding for ikke være hjemme.. Hvis man ikke trives med noe annet enn jobb er man arbeidsnarkoman eller har seriøse problemer.. Motoren blir varm fordi det ikke er noe bra kjølesystem på den :)
spørs jo hva du vil ha pause fra da :) hvis det er gnål fra kjerring og unger så er det pause å jobbe ja fordi det er en akseptért unnskylding for ikke være hjemme.. Hvis man ikke trives med noe annet enn jobb er man arbeidsnarkoman eller har seriøse problemer.. Motoren blir varm fordi det ikke er noe bra kjølesystem på den :)
Noe å gjøre noe med uten å pelle alt i molekyler igjen?
tja har du el vannpumpe eller vanlig? Er betong i den ikke sant ?
el vannpumpe og betong ja ;)
du kan starte med å
måle vanntemp før og etter kjøler så du er sikker på at den er bra nok siden du har plassert den bak :) neste stepp er vannrør i blokk og også i topp.. Kjølevirkninga på icen din er også en sak samt at litt ekstra med olje i bunnpanna også er bra
mer e85 i det her tilfelle hjelper nada når ikke syl 3 og 4 får nok vatten :)
Hvis han dobler mengden E85 skal du nok se at det hjelper :)
Hvis han dobler mengden E85 skal du nok se at det hjelper :)
Ja, det funker sikkert veldig bra Emil :P
Tror jeg begynner med å sveise sammen begge de to 200sx radiatorene jeg har til én, samt å "kapsle inn" viftene. Håpe det hjelper litt!
Kjør NOS-dyser på radiatoren;)
MatsTeigen
08/09/13, 19:53
Kjør NOS-dyser på radiatoren;)
Hei hei hei, detta holder vi for oss selv :P
Njål Nilssen
08/09/13, 21:30
Hei hei hei, detta holder vi for oss selv :P Ikke noe revulosjonerende detta akkuratt, så ikke så mye å stresse for... noe annet som funker vel så bra er vann-tåke, vann er så så å si gratis, NOS ikke... men skulle jeg gjort noe ville jeg heller hatt en ekstra bensintank, fylt den opp med vann og en slump alkohyl og hatt tåke/dis anlegg i plenumet... kjøler som F og vannet utvider seg flerfoldige ganger bedre enn nitrogen under oppvarming...
bare ikke overdriv mengden, fort at toppen og bunndel-innmaten går hver sin vei, ikke pga hydrolock nødvendigvis heller :D
gl740turbo
08/09/13, 22:15
Er du Koff sikker på at det komme nok luft inn kanalen under bilen? Jeg mener at slik det er nå ikke er helt optimalt med tanke på at rørene også er lang og de tar opp igjen varme etter kjøleren på vei mot motor. Funker sikkert slik det er i topphastighet over lange strekk, men slik rudskogen er nå blir det fort for lite luft av kun vifter da kanalen ikke klarer å svelge unna nok luft utenifra pga pådrag, brems, pådrag, brems hele tiden.
Rudskogen er blitt en utfordring for folk som sliter med kjøling på vann, bremser osv :P
Jeg skal ikke blande meg formye her nå med disse gutta som kan dette, men ville bare komme med ett innspill ;)
Har laget diffusor under bilen som løfter lufta opp i kanalen, Må nok litt mere radiator, vinkel på radiator og vifter på begge sider til. samt kapsle inn viftene så de suger på hele radiatorn. Er jo helt på grensa til funke\ikke funke så ikke no problem nå. Ikke noe er kulere enn Koff's løsning på el-motor som løfter bagasjelokket 10cm når vannet når 80 grader hehe.
Har laget diffusor under bilen som løfter lufta opp i kanalen, Må nok litt mere radiator, vinkel på radiator og vifter på begge sider til. samt kapsle inn viftene så de suger på hele radiatorn. Er jo helt på grensa til funke\ikke funke så ikke no problem nå. Ikke noe er kulere enn Koff's løsning på el-motor som løfter bagasjelokket 10cm når vannet når 80 grader hehe.
Bygde om "scoopet" under bilen i dag, så nå skal den klare å svelge unna mer luft :) Har også kapslet inn viftene i dag, så nå blei tempen ihvertfall lavere på tomgang :) Synd vi ikke har bane bak huset så vi kunne testa om det holdt nå!
gl740turbo
09/09/13, 22:21
Bygde om "scoopet" under bilen i dag, så nå skal den klare å svelge unna mer luft :) Har også kapslet inn viftene i dag, så nå blei tempen ihvertfall lavere på tomgang :) Synd vi ikke har bane bak huset så vi kunne testa om det holdt nå!
Legg ut bilde av endringen på det da :)
OH YEAH!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/639.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0386_zpsb8df21b3.jpg.html)
Brodern har fixa nammenam i dag
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/646.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_03951_zpsa79c0753.jpg.html)
volvobrage
11/09/13, 17:25
Rått!:D
Mats fixa det ene, og jeg fixa det andre ;-)
De der kommer til å bite seg godt fast :D
Takk for sjokoladen idag forresten ;)
Har du svettsat? digg. Skal å hente bakhjula over hælja! De blir digge-digg. Sjokolade til alle som jobber max skaper glede i hverdagen! (syntes den smakte det samme som den het)
MatsTeigen
11/09/13, 22:20
Har du svettsat? digg. Skal å hente bakhjula over hælja! De blir digge-digg. Sjokolade til alle som jobber max skaper glede i hverdagen! (syntes den smakte det samme som den het)
Felg er ikke sveiset :PPPP
Kan se hva som kan gjøres i løpet av morgendagen :)
Mokkasjokoladen er noe jeg står over nestegang ;)
Brodern har fixa nammenam i dag
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/646.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_03951_zpsa79c0753.jpg.html)
Hvilken dimensjon er det på dekka?
Dem ser brukte ut, er dem det?
fire litt brukte 240-610 og fire nye 265-640
fire litt brukte 240-610 og fire nye 265-640
Gi tilbakemelding hvordan de brukte fungerer, har lurt på å stikke over grensa for å kjøpe brukte.
Men gidder ikke det hvis dem er dårlige og holder bare litt før dem må byttes igjen.
om du er sugen kan du få to billige av meg, 500.- stk (brukte), Er over grensa på mandag for å kjøpe (nye).
Frigstad Racing
12/09/13, 22:26
Sykt gromt prosjekt :)
Frigstad: takk takk, har fortsatt 2 brukte slicks i 240 bredde til 17" felg om du er keen. 500kr stk så får du kutta litt på rundetidene dine ;)
Noen ville at jeg skulle legge bilder av hva jeg hadde gjort med kjølinga nå her, så da får jeg vel gjøre det :P
Laga først den plata her til viftene:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1276.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-09-10194944_zps691e3fd3.jpg.html)
Så leika vi litt med radiatorer:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1277.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-09-11000717_zps84a20771.jpg.html)
Så bygde jeg om scoopet under bilen. Ikke så lett å få tatt et skikkelig bilde av men :P :
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1278.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-09-12191127_zpsdbdca65e.jpg.html)
Sånn blei det til slutt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1279.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-09-12191114_zps38345e6a.jpg.html)
Satser på å kjøre Trackday 28.sept!
Hadde vært fint å bare kunne kjøre runde på runde, uten å kjøre rolig for å få ned tempen!
gl740turbo
18/09/13, 12:20
Ser meget bra ut Koff :) Stå på så skal du se redskapen virker runde på runde :)
Jeg ser inn i min glasskule her at det ikke kommer til å holde.. mooahaaa ;) neida, bedre vil det nok bli bedre. Har Lars fått opp bilen fra søla da?
Jeg ser inn i min glasskule her at det ikke kommer til å holde.. mooahaaa ;) neida, bedre vil det nok bli bedre. Har Lars fått opp bilen fra søla da?
Har planer om å lage rør på utsida blokka i vinter, veit det er den eneste gode løsninga på problemet! Dessuten tror jeg ikke på sånne glasskuler!
Var en tur i verkstedet tidligere i dag. Der så det ut som at Lars må ta ut ferie for å få kjørbar bil før 28.september ;) MASSE jobb igjen!
Innsuget er jo på vei til bergen så når det henger på motor har jeg heller tatt og jobba lite ekstra. Hjelper ikke med 4wd på jorde til peris når det regner TT
Innsuget er jo på vei til bergen så når det henger på motor har jeg heller tatt og jobba lite ekstra. Hjelper ikke med 4wd på jorde til peris når det regner TT
Var det hikkaklakken din som sto uttpå der? :P Gamle-Hans sto og uffa seg over den når jeg var der seru!
Blir vel ikke ferdig du? Så da drar du bilen min ned på Rudskogen på Trackday? :)
Jepp, jeg drar + drar ut bilen før gamlehans får hjerteattack over all matjorda som bli ødelagt
Nye pakker er smugla inn i fedrelandet. Endelig stor nok radiator. Denne skal moddes ganske mye. Ellers har broder'n lagt på bakdekka og funnet et par steder vi må legge på litt sveis for at felga skal bli helt tette
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1349.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0386_zps85c156fa.jpg.html)
Kjøler skal moddes til og passe fronten.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1350.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0388_zpsa0f67786.jpg.html)
Koblinger til bensin endelig ferdig, får bare håpe AN8 slange holder.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1351.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0387_zps98ab769c.jpg.html)
Dekka på vei på, fant noen lekasjer med supersprayen de hadde på Eiker Vulk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1352.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0395_zps12ec0d36.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1353.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0394_zps8b406fb7.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1354.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0397_zpsc83a030f.jpg.html)
Ellers har jeg fått opp igjen verkstebilen (les bruksbilen om dagen) så gamle hans ikke erger seg lengre
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/1355.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0389_zps5b6a04dc.jpg.html)
Værre frekk bruksbil da! Du har fått triggern eller?
trigger er seff på plass! Sugediesel suger VILT!
Kveldsstemning med innslag av launchcontroll og lukta av himkok
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/611.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_04961_zpsb1bbfc8d.jpg.html)
Jan-Einar Jenssen
13/10/13, 17:54
feit opel! :)
feit opel! :)
Takk for det :D
Jan-Einar Jenssen
13/10/13, 20:13
Takk for det :D
peise ut flere bilder? :D
Har vel noen kule bilder fra below tha h00d
Har vel et par bilder :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/632.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/1070091_498812336863214_120713603_n_zps84a59f17.jp g.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/633.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/P7158557_zpsd155cf50.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/634.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/1010368_498812420196539_912423529_n_zpsafae9e95.jp g.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/635.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/Gatebilsept20132_zpse5270bb8.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/636.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/Gatebilsept20133_zpsfcd63dd6.jpg.html)
Jan-Einar Jenssen
13/10/13, 21:44
rått! :D radiator i bagasjerom? så gjennomført ut :)
Du må bare digge at det gikk fortere rundt skogen enn den RC-Citroengen
rått! :D radiator i bagasjerom? så gjennomført ut :)
Ja, ligger bilder og film av det i tråden her ;)
MatsTeigen
14/10/13, 12:10
Foreslår at du bytter navn til Opel'n til Koff ;-)
Eller hva zeekærr? :-P
Sent from my ST27i using Tapatalk 2
Jan-Einar Jenssen
14/10/13, 19:24
Ja, ligger bilder og film av det i tråden her ;)
sett gjennom tråden nå :) må si jeg likte løsningen me at luka åpnet seg på 80 grader :)
Foreslår at du bytter navn til Opel'n til Koff ;-)
Eller hva zeekærr? :-P
Helt klart :D
Lite Volvo-stuff her nå
Lite volvo? :-P Er jo både volvo motor og bakaksel på bilen jo :-P
Dette er en lausbikkje, så det er innafor!
1: jeg har en henger for mye
2: jeg har en haug med orginaldeler som aldri kommer til og bli brukt
Så, er det noen som vil kjøpe en Tyssehenger (uten brems, lys i orden) full av org-deler fra 78mod 242. Som jeg kan huske så ligger det fram + bakseter der i svart delskinn, svarte plastdeksler, fjærbein forran med fjærer\dempere, fjærer\dempere bak, 3" potte + 3" eksos, "kn" filter på alurør, mesteparten av reimhjul, alle rørdeler til luft \ varmeapparat, høyfløde oljepumpe til b230. Kansje det var noe mer, litt usikker.
Dette kaller jeg en vccn-spesial-deal-5000! haha
MatsTeigen
15/10/13, 12:12
Får legga ut litt om Nissan jeg nå snart, så kan han bytte til Uggla: Alle biler i Buskerud med fora blokker
Sent from my ST27i using Tapatalk 2
Lite volvo? :-P Er jo både volvo motor og bakaksel på bilen jo :-P
Er derfor Koff bytta til Volvomotor, for å bli tatt inn i varmen av det gode Volvofolket!
Får legga ut litt om Nissan jeg nå snart, så kan han bytte til Uggla: Alle biler i Buskerud med fora blokker
Min er da såvidt meg bekjent ikke fora da men :P
Rått prosjekt! lest hele tråden nå. dere står virkelig godt på! :D
Noe som skjer på 242'n? :)
takk takk, ja siden den ble satt bort har det blitt no ny rammeavstivninger, mellomaksel\girtunnell\torpedo. ny motor, kjøling, girkasse og styring, samt litt utskiftninger i understell og bakaksel. Så blir vel i praksis ny bil til våren? Skal kline til med en uppdate etterhvert når ting er mer på vei inn i bilen igjen
Skuffer ikke som vanlig! ;)
Snart ny benk nå :D Jeg og Broz tok et røsk på den i dag!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1140.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-10-21214450_zpsa6ff826f.jpg.html)
Snart ny benk nå :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1140.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-10-21214450_zpsa6ff826f.jpg.html)
Bremsebenk dere bygger, ikke sant?
ja, det kommer til og ligge en god del bremser oppa der ;)
Får ned å slegge av toppen på opærn, så jeg kan lage vannfordeling inn på sida av blokka, før jeg planer toppen med 2mm skiver på vinkelslipern og fester den igjen med tvinger og tig-sveis uten gass!
egentlig ganske greit og demontere volvotopper med slegge, da får du testa at strekkfastheten i boltane stemmer sånn nogenlunde. Kommer nedover i kveld og ødelegger litt jeg også. Tenkte og kappe som f**n i dag!
Fint om du ikke kapper så mye i dag ;-) Toppen er av og på med jevne mellomrom her :-P
skal kappe i andre enden av rommet, det viktigste er at Tor24 ikke får vite det :D
Fint om du ikke kapper så mye i dag ;-) Toppen er av og på med jevne mellomrom her :-P
skal kappe i andre enden av rommet, det viktigste er at Tor24 ikke får vite det :D
Sånt løses med en brukbart diger søppelsekk rundt motor :D
Og toppen pakkes inn på samme måte :)
Fornøyd nå Torgeir? :P
Nå trenger jeg blendeplata til vannpumpa bare :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1361.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/1378193_547997935277987_1044200423_n_zps04de77ab.j pg.html)
Har a fått trått til med no i det siste.
Her litt fra kjølinga til Koff som skal redde blokka over tid:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1362.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1363.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1364.jpg
Fått tilpassa radiator etter vangane og felt den ned i tversovern.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1365.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0512_zps9e760125.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1366.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0515_zps79bd0027.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1367.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0514_zps47f2be15.jpg.html)
Måtte sveisa tre av felgene som var bredda siden de lakk litt, litt ekstra bry og legge på nye slicks
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1368.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0517_zps760c8965.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1369.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0516_zps608a7e2e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1370.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0518_zpsb62e4a73.jpg.html)
Dekk bak, orginalt nedsenka
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1371.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0520_zps8efff379.jpg.html)
Målt opp og KAPPES DET SOM KAPPES KAN
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1372.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0521_zps5b8f3ef7.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1373.jpg
Maks nedsenka + maks heva (til stopperane)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1374.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0522_zpscc73236f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1375.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0524_zps29109850.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/10/1376.jpg
kappe i filler en så fresh bakskjerm a gitt ! :rolleyes: blir nokk helt værst til slutt :)
Ja, har fått telefon fra noen lokale som kjefta litt hehe. Om man ser etter så har skjermene sprekt\krakulert litt fra den gangen vi hoppa på valsen for å få det nok ut, så blir nok nye etterhvert uansett.. Da kan jeg jo likså godt eksperimentere litt
Sleggemekk, just have to love it :) Ser meget bra ut og også vannrøret ditt Koff :) tommel opp. Deksel må jeg spørre Brage om først
Fått slipt og sveisa buene på ca i dag, samt poppa første bua. (med svarte popps :D)
Noe uforsiktig med slipern
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/65.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0510_zpsf6a86e7e.jpg.html)
Slipt og kappa opp litt for å tilpasse indre mot ytre
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/66.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0514_zps53ad72c8.jpg.html)
Sluttresultatet
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/67.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0515_zps9d3f2e1f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/68.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0516_zpsb94c2ee4.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/69.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0518_zpsbc1a786b.jpg.html)
Så over til et annet biprosjekt i bilen til Vanebo. Har fått seg deal med den lokale kebaben, aka Galaxy samt kinan (Mirawa). Henter frityrolje hver tirsdag\torsdag. Problemet er at olja må holde ca 60 grader før den har tynn nok viskositet til og kunne brukes i dieseldysene. Har laget varmeveksler basert på kjøleveska i motorrommet, samt denna kanna til og ha frityrolja i. Også den med varme av fra kjøleveska som går gjennom kanna. Samt en treveiskran for og slå over fra diesel til frityrolje når tempen er god. Lukter smålig gatekjøkken av bilen når den er slått over på olja hehehe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/70.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0526_zpsa8147c9b.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/71.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0527_zps5182e0e6.jpg.html)
Ene framfelgen lekker fortsatt en del. Slipt'n ned og venter på at brodern skal fikse ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/292.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_05181_zps46242c45.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/293.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0519_zpsb568db3d.jpg.html)
Buret i kadetten begynner og bli bra, forsterka 4link kassene etter de begynte og bøye karosseriet.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/294.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0513_zps58ad9f65.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/295.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_05161_zpsa025a111.jpg.html)
Kappa og punkta ferdig tunellen under bilen i dag. Klarte til og med og sveise med gassen på!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/296.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0520_zpsce6b7d7f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/297.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0521_zps6ec892fd.jpg.html)
Fått flytta litt på høyrebua og løsna opp litt i sia, så a ble lik i hoftene igjen ;) kan ikke ha bil med skjeft bekken. Fått på litt mascara så a ikke ruster.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/11/298.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0522_zpsbe8c39f6.jpg.html)
volvobrage
14/11/13, 20:07
Liker looken med breddarane!:)Ka farge blir det på bur og breddara?
Skal du fortsatt bruke 10" compomotive eller har du/skal du selge dei?
hadde 8" comp. Solgte di for noen måneder siden. Bur og felger \ breddere er i samme svart lakk
Her et et lite klipp av kadetten med vælvomotor med noen få hundre hester :)
http://youtu.be/WFy0AEvML_g
Ser ut til å funke bra den ;-)
Frigstad Racing
27/11/13, 04:11
Feit bil :)
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Mye minimekk om dagen som ikke syntes stort.
Helsveisa eksostunnelen
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/178.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0515_zps99d03747.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/179.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0516_zps0ed8fd00.jpg.html)
Vert en tur med Tor24 og levert eget veivparti og et parti til en suger. Kult å se de ved siden av hverandre. Org volvoveiv + svinghjul (letta) kontra mitt oppsett med Tor's hjemmelagede drev.
Ser man nøye etter kan man skimte kokken bak et svinghjul.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/180.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0513_zps4a0a16c8.jpg.html)
Noen som kunne tenkt seg ferdig tilpassa br.kraftforsterker fra Nissan. Med bremsepumpe som som er tilpassa lengda på br.kr. Kan også følge med ferdigtilpassa bremserør i kobber. Stått på bilen en sesong. Samt cluthcpumpa. Vert brukt på TKO600
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/181.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0517_zps45a10c29.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/182.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0518_zps527f53ee.jpg.html)
Njål Nilssen
03/12/13, 22:30
Turbo'n skal Henge UNDER grenrøret... "Problemet løst" :p
Hehe, ikke når man har gamle grenrøret til Håvard på SHS. Skulle tippa motorn over på motsatt side og fått lange rør nedover :D Kunne plassert turboen i nye eksostunellen ;)
Turbo'n skal Henge UNDER grenrøret... "Problemet løst" :p
Under? Er da ikke noe flens å skru turboen i der! HELDIGVIS!!! :P
Njål Nilssen
04/12/13, 18:21
Under? Er da ikke noe flens å skru turboen i der! HELDIGVIS!!! :P Kankje ikke på noe ferdig greier i alle fall :) Hvem kjøper slikt ferdig unsett? :p
Da har vi vært hos Tor24 og tatt ei lita økt på motoren til Teigen i dag!
Fikk satt i veiva og litt plugger her og der :P
Torgeir fikk gappa noen av stempelringene.
Fikk også rivd med oss et panser med noe merkelig mønster på!
Legger ut et par bilder av diverse annet snadder og!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/720.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0910_zps6a7349ee.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/721.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0909_zps35824ccd.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/722.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0911_zps1e36b264.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/723.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0913_zpsb2affbb3.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/724.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0914_zpsbcc94368.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/725.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0915_zpsd33d5373.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/726.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0916_zpsf5f84f81.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/727.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0917_zps73df83dc.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/728.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0918_zps32d3bfbc.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/729.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0919_zps90cb3fb9.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/730.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0920_zps0778400d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/731.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0921_zpse14bf791.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/732.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0925_zps53609cf0.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/733.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0928_zpse11d913e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/734.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0929_zpsc0f08dc6.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/724.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/SAM_0914_zpsbcc94368.jpg.html)
Torgeir er så dreven at han sliper inn girdelen på øyemål her
SINISTER FINNI
18/12/13, 15:58
Begynner og se lovende ut dette, når blir det oppstart da?
Ta med meg mats og komme nedover på mønsåsfest når det skal fyres opp he he.
Finni
Skal være mulig og komme med en forrhåndsmelding på det ja! Tør ikke komme med en dato just enda akkurat. Må jo alltids konstruere ei bakstilling også
Helt rått prosjekt! :) Skal følge med på!
Takk for det, får håpe likviditeten på kontoen gjenspeiler prosjektet :D
Sent from my C6903 using Tapatalk
Njål Nilssen
27/12/13, 23:19
Peuter ja :) Spares ikke på kritiske deler her... Me Gusta :D
Flinke gutter :) Vi har 4 slicks til salgs, gira?!
Hvor har du fått tak i racelagrene? Er det samme bredde som originalt? Eller er dem bredere så de fyller bredda på rådene?
Flyfaen: Sparer ikke på penga der det kommer til å knipe som mest ;)
Andersg: åsen størrelse på dekka?
Yengis: ACL finnes ikke mer. Fikk grini meg til siste pakka i den magiske hula til Tor24. Størrelsen husker jeg ikke uten å dra å se. Neste gang det er tid for rådelager får vi heller bestille noe på mål. Er alltids flere som vil ha.
Noen som kunne tenkt seg komplett sett med s60r bremser. altså caliptere forran\bak + skiver (hullborra) forran\bak + kjeramiske klosser forran\bak?
ACL finnes det noe igjen av, men de er visst konkurs eller noe sånt fikk jeg beskjed om. Driver å finner alternativ :)
ACL finnes det noe igjen av, men de er visst konkurs eller noe sånt fikk jeg beskjed om. Driver å finner alternativ :)
Er det til veiv og råder? Kan du skaffe meg slike?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Kun til rådelagre fra ACL og er de som får mest juling. Rammelagrene er som regel fine på rødblokkene selv på mye effekt så der kan du trygt bruke Glyco. Kan se hva jeg får tak på
Njål Nilssen
28/12/13, 20:27
Vil tippe noen mail eller telefoner til Pankl Engineering kan frembringe lager på ønskemål... typ ala det de (faktisk) bruker i F1... neppe dårlige saker... dog kjenner jeg de rett er det vel i så tilfelle lurt å få til et større gruppekjøp om prisen skal passe for oss dødelige :p
BTW de lager seriøst mye kult... som skjelett-spindler og HULE råder med elipseform (de lager i hovedsak ting for F1-team og andre store aktører)
Ikke for å spamme tråden, men hva er poenget med race lager? Med en gang oljefilmen forsvinner er slaget tapt og da hjelper det vel fint lite med lager i et nasa materiale når klaringa er den samme?
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
SINISTER FINNI
28/12/13, 22:38
Har en god del acl racelager igjen vi..
Det er nice :) Sende nedover noen sett da også et oppover til Yengis.. ACL lagrene fungerer bedre med E85, det har jeg sett flere eksempler på
Njål Nilssen
29/12/13, 00:07
Ikke for å spamme tråden, men hva er poenget med race lager? Med en gang oljefilmen forsvinner er slaget tapt og da hjelper det vel fint lite med lager i et nasa materiale når klaringa er den samme?
Sent from my LT25i using Tapatalk 2 Har vel helst noe med hvordan oljefilmen holdes fast på også... når man har 14 tonn (ved maks forbrenningstrykk) som står å prøver kline råden fast i veiva er det kjekt at oljefilmen ikke blir skvisa bort, SELV om oljetilførselen er normal... Problemet kunne vært løst med trangere klaring, men så er det ikke noe sjakktrekk med trange klaringer, når man holder på med slike effektuttak som det skal gjøres her... du ville blitt overrasket over hvor mye den veiva og rådene faktisk deformerer seg i høyt belastede motorer. Man blir da TVUNGET til å kjøre litt mere romslige klaringer for å hindre metallisk kontakt ved deformering, men som igjen gjør at oljefilmen sliter med å holde seg på plass de plassene det blir romsligere... enhver hjelp man da kan få til å holde den oljefilmen på plass er høyt verdsatt :)
Flyfaen: Sparer ikke på penga der det kommer til å knipe som mest ;)
Andersg: åsen størrelse på dekka?
Yengis: ACL finnes ikke mer. Fikk grini meg til siste pakka i den magiske hula til Tor24. Størrelsen husker jeg ikke uten å dra å se. Neste gang det er tid for rådelager får vi heller bestille noe på mål. Er alltids flere som vil ha.
Noen som kunne tenkt seg komplett sett med s60r bremser. altså caliptere forran\bak + skiver (hullborra) forran\bak + kjeramiske klosser forran\bak?
Hva hadde du tenkt deg for pris på dette?? og hvordan er tilstanden på disse? ser de herja ut?
SINISTER FINNI
30/12/13, 00:02
Det er nice :) Sende nedover noen sett da også et oppover til Yengis.. ACL lagrene fungerer bedre med E85, det har jeg sett flere eksempler på
Will do, må bare komme meg ut av juletåka, er på jobb torsdag,
Hørt noe mer om flensene? Ikke noe hast, bare nysgjerrig.
Skal sjekke ut størrelsen på framdekka, husker ikke i farta. Men bakdekka er noen saftige 315-35-17".
Kan hende det blir litt væl å tre det på 10" breie felger? Finn ut str forran
Sent from my C6903 using Tapatalk
Njål Nilssen
30/12/13, 14:27
275 er ideell bredde på 10" bred felg :)
ja, har noen 265 som er helt rette i veggen nå. Rimelig varierende på hva bredda egentlig er på disse slicsa
Hva har skjedd her?! :O
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/62.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0062_zpsme5zpdfd.JPG.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/63.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0060_zpsbzxc0p2x.JPG.html)
volvobrage
03/01/14, 16:59
Ny bakstilling på g?:p Ka er planane egentleg?:)
MatsTeigen
03/01/14, 18:28
Skulle bytte til Toyota LiteAce bakaksel tror jeg?
Haha ja, med påsveisa ender fra John deere med mulighet for firehjulsstyring. Uppdate kommer snart.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Neida,vi bare gjorde et kjapt pull i benken med motorn uten topp og turbo og hele bakstillinga vrengte av. Gleder meg til å se hvordan den drar i vei med turbo og toppen på ;)
Dette er noe av det som skjer i bakstillinga om dagen :D
Koff har tegna litt ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/82.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/1537925_10151806888886781_442149763_o_zps80b68411. jpg.html)
hmm, jeg ser ikke helt hvordan dette skal fungere enda, men kommer vel mer skisser regner jeg med ;)
hmm, jeg ser ikke helt hvordan dette skal fungere enda, men kommer vel mer skisser regner jeg med ;)
Har såvidt begynt å tegne egentlig! :P
Men har da en plan! Må bare måle litt på denna høreapparatbrune traktoren!
Tviler ikke på at det blir skitbra :) gleder meg til å se fortsettelsen
Lundberg Performance
04/01/14, 16:28
Gleder meg til og se hvordan hele opphenget blir bygget ;) gammal volvo med delt-aksling blir spennende.
Daamn!!! Dette blir sykt! Gleder meg virkelig til updates her ;)
Kult! Dette blir mildt sagt unikt! :D
Njål Nilssen
06/01/14, 16:18
Blir nok bra med A-armer :) Men tror du må satse på noe mere solid til å ta opp kreftene ved bremsing og aks enn gjengastanga til et kulestanghode... Ville heller brukt et sfærisk lager og plasser det i en ring som er direkte i inngrep med A-arma... bare et tips ;) Samt geometrien blir litt rar om den korte øverste har innfesting på samme linje på den indre delen. linja bør gå vertikalt gjennom på spindelen, og innfestingen mot karossen stikker lenger ut på den øvre :) Evt. like armer men mindre av stand mellom dem inne ved karossen enn ute på spindelen :)
Det er i tegninga når den blir ferdig ja ;)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Noen som er keen på 16v grenet mitt \ buret? send PM
forslag til hvor mange lbs\ins vi bør satse på fjærene bak til og begynne med?
Når du lager A armene så tenk Roll center og tyngdepunkt :) Gjerne lage litt justeringsmuligheter der.
Det er også tenkt på
Sent from my C6903 using Tapatalk
Ja jeg regner med dere har fått gjennomgang av Ruben :)
Kopi, samt en og annen forbedring trur vi
Sent from my C6903 using Tapatalk
Senter for morroa bak annkom garasjen i dag, fra M5 E60\63
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/380.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0076_zps7eecf8bc.jpg.html)
Frigstad Racing
07/01/14, 17:42
Rått :)!
Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
Ja og det beste av alt at det er med Volvo motor i volvoen :p
Ja og det beste av alt at det er med Volvo motor i volvoen :p
Det eneste som er igjen som det står Volvo på er vel bare toppdekselet?
Se her Torgeir! ;)
http://i15.photobucket.com/albums/a400/zeppelin101/rollcentre.png
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/5.png (http://i15.photobucket.com/albums/a400/zeppelin101/rollcentre.png.html)
Hehe, japp da er jeg med :) Litt annerledes enn McPherson ja
Det eneste som er igjen som det står Volvo på er vel bare toppdekselet?
Nja ;) blokk, topp og deler av bunnpanna er fortsatt Volvo...
Senter for morroa bak annkom garasjen i dag, fra M5 E60\63
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/380.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0076_zps7eecf8bc.jpg.html)
Er det kjølar bake på diffen der?
volvobrage
08/01/14, 11:08
Er det kjølar bake på diffen der?
Lokket er laga slik at det henger nedafor diffen for og kjøle:)Fleire av Bmw sine M bilar har det slik trur eg
Skulle slippe ekstern kjøling på denna ja. med et sett custom stikkaksler og CV-ledd fra gkn inn i org s80 spindler, skulle vi ha en rimelig skuddsikker setup
Sent from my C6903 using Tapatalk
Fram-slicksa er 245/etellerannet/17", ser slike ut :) Det er de som er stående inni bilen. Yokahama Advan heter de vel? Til salgs, dekka bor i Holmestrand rett ved E18.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/832.jpg (http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/IMAG08181_zps8ba0d636.jpg.html)
Ubrukt? Send pris på pm
Sent from my C6903 using Tapatalk
Blir vel grei skrubb bak nå med R-caliptere, 330 skiver og kjeramiske klosser. Kunne seff svidd av flere K'er på alusenter osv, men må jo lage rom for senere oppgraderinger :D haha
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/672.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_00841_zpsc49a6930.jpg.html)
Snadder! Ang. slicksa så tok jeg bilder av slitasjeindikatorene i går, de er litt slitt på innsida. Ser ikke så halvgærne ut, er en del moro igjen. Hæler ikke legge ut bilder nå, kjørt tur retur Borås i Omega med automat og rakrør :p Fy farken
Haha, prøv Petter'n superchip til omega. Heter max diesel. Var noe de lagde på Oslo chip senter om jeg ikke tar feil
Sent from my C6903 using Tapatalk
Hehe, det hørtes ut som en prima oppskrift. Men denna er bensin! Hadde'n gått på frityr hadde jeg jo likt den :D
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151413315751123
Noen som har trua? Koff har sitti forran datan i hele dag! Mangler fortsatt et "styrestag" på spindelen som skal gå i nedre bærebrua, samt stikkaksler som blir skråa litt nedover for og generere "sitt" (for dem som skjønte den). Samt justerbar innfestning i ramma for høydejustering på a-armene. Difframma blir festa mot buret i bakkant og fremre stenger blir plasert på de nedre festene til de orginale innfestningene til bakakselen. Øvre bærearm vil også bli festa tilsvarende innover på ramma som spindelen lager forskjell i lengde. Vil ikke ha progresiv camber ved demping.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/806.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/1611073_10151825422516781_651996832_o_zpsc415f6f4. jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/807.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/1091649_10151825855456781_344965416_o_zps30c56fae. jpg.html)
VolvoR-Sport
14/01/14, 21:35
rått!! :D
tøft :) Får svar fra GKN etterhvert ang drivaksler. Fikk bare en masse spmtegn når jeg blanda inn S80 spindler og BMW diff ;)
Hehe. Morten kjøpte det via haien. Usikker på om diffen hans har andre innfestinger. Er en eldre 210 diff han har. Må ha 2x CV ledd til bimmær og 2x til s80 + løse aksler i mellom.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Jeg veit, men ingen "standard" motorsport GKN CV ledd passer rett på den diffen du har så blir noe custom greier her :)
E46 M3 diff? Då skal E39 540 drivakslingar passe. Dette er det Eric Olsson skal bruke: http://www.eric-o.com/wordpress/
E60/63 M5. Faste stikkaksler uten CV-ledd i hver ende knakk ofte på 340 med slicks og mye power når ruben kjørte den. Fikk ordna CV i begge ender så var alt på stell
Sent from my C6903 using Tapatalk
Målt og tenkt og målt litt til med Koff i dag, da ere vel bare å begynne!
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/839.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0087_zps8a1c25d3.jpg.html)
Dette blir å er rått!
Skulle ønske jeg hadde kunskap å tilgang for å få til noe slikt :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Etter et par øl blir det fort mangel på kunnskap her også haha :D
Dette blir å er rått!
Skulle ønske jeg hadde kunskap å tilgang for å få til noe slikt :)
Du må bare ikke være redd for å lage ting selv! Så øker vansklighetsgraden av seg selv etterhvert :D
Lars gjør ting han ikke kan!
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/874.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/875.jpg
Gjort det jeg ikke kan i dag, aka være NØYE hehe :D Ser ut som lite, men det å få disse rammene til og være på millimetern ovenfor hverandre i alle retninger når de er av ulike størrelse tar ALT for lang tid. Jaja nå ere gjort. Feste diffen og begynne på feste til armer + a-armer så næremer vi oss noe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/882.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0092_zps35cf581c.jpg.html)
Njål Nilssen
18/01/14, 12:30
Har du ikke laga jig? :S
Har du ikke laga jig? :S
Ser du ikke de plankene og platene som er skrudd i benken der da? :) Gjør nytta dem!
joda, detta er testbilder :D Må jo først sjekke forma oppunder kaka!
Nå har jeg flytta på røra igjen.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Slitasjebilder av slicksa:
http://s181.photobucket.com/user/andersarg/media/IMAG08761_zps02048635.jpg.html
Litt slitt på innsida ser du. Hvis du er gira så sier jeg det til eiern :)
Ja si jeg vil ha 245 hjula.
Sent from my C6903 using Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1432.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1433.jpg
Helsveisa jamt over i histen og pisten så det skal tåle å bli fløtta på igjen. Ga opp og gikk hjem når jeg ikke skjønte siste vinklane i front på diffen :D
Sent from my C6903 using Tapatalk
Da var selve ramma ferdig, må skjære litt i bilen og lage plater til å feste overgangen til buret i. Da ere bare å vente på uniballs og spindler.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1653.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1654.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/01/1655.jpg
Ser bra ut :D Gleder meg til å se fortsettelsen.
Frigstad Racing
29/01/14, 21:11
Dette blir bra ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stadig noe nytt som dukker opp i posten. Venter fortsatt på uniballsa før det blir gjort så veldig mye mer her. Dissa ender ytterst
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/278.jpg
Her blir det noe custom.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/279.jpg
Så ender det opp omtrent sånn her for de som ikke har skjønt det helt enda ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/280.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/281.jpg
Daaaaa sier jeg ifra til André at du har fått spindlene :)
Nice :D
Parts er alltid bra :D Og custom parts er jo alltid digg :D
Blir nok grom dette :D
Frigstad Racing
06/02/14, 12:25
Har du fått bremsene? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kommer antagelig på posten i kveld / mårra. Videresender med en gang ;)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Frigstad Racing
06/02/14, 14:33
Kult :) tankene ble en uke forsinket da de måtte sendes fra statene, direkte fra aeromotive. Leverandøren til Dansken hadde ikke tank med eliminator på lager. Skal ned å hente de før 28. Feb
Sent from my iPhone using Tapatalk
K, blir stas. Har det ikke travelt enda. Var det med 100 micron filter innebygd også?
Sent from my C6903 using Tapatalk
Frigstad Racing
06/02/14, 16:42
Jepp :)
Vilt. Mangler bare den ene calipter'n din nå! Lol. Må ned på posten å leite litt i mårra etter eske nr2. Frontcalipterne var faktisk hakket større enn brembone jeg har forran. Må nesten ha av de jeg har og sjekke størrelsen på stempla.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/338.jpg
Frigstad Racing
06/02/14, 22:40
Nice :) har du de nye skivene og klossene da? Husk, skal kun ha de til å ha bak :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg får pris av André på sms i morra!
Han skulle si ifra, så kunne du bare levere spindlene nede hos Hai, så skulle han plukke dem opp der ;)
Oki. Stikker ned etterpå
Sent from my C6903 using Tapatalk
Fikk tilbake innsuget fra brage i dag. Bare litt porting igjen så er vi der. Ellers har jeg vært å fått tak i lager til spindlane og nye styrestag
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/378.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/379.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/380.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/381.jpg
Frigstad Racing
10/02/14, 02:23
Ser skikkelig Nice ut!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
I dag kom det en fra Sverige for å kjøpe volvodeler av meg, HAH!
Sent from my C6903 using Tapatalk
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/662.jpg
volvobrage
12/02/14, 18:29
Hahaha:p Sånn skal eg ha når eg blir gammal!
200 h.k på hjula, så hadde det nok blitt bra ;)
Var litt ubrukelig egentlig, må nok senke stolen en god del ned mellom hjula ja ;)
Sent from my C6903 using Tapatalk
Åpna opp litt ekstra for enklere plassering av coilovere. Regner med uniballsa er her i mårra, så da er det håp for å begynne med noe igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/939.jpg
Original Volvo-papp selges høystbydende!!!! Haha
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/940.jpg
Dagens spørsmål blir taktrekk eller ikke? Beholder hvertfall svarte interiøret foreløpig.
volvobrage
16/02/14, 22:30
Svart taktrekk kjem til og gjere seg godt ilag med det orginale svarte interiøret:)
Er hvitt. Kjekt for å holde lydnivå "litt" nede, men passe idiotisk og tilpasse bur nå. For å så la det ryke ut.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Frigstad Racing
17/02/14, 15:40
Tankene blir sendt ifra Aeromotive idag!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Supær, da begynner ting og komme i havn
Noen som gidder å ta på seg trekking og koble et painless wiringsett til alle lys og vindusviskere + koble det opp mot org hendlane på ratte? en gang i mars \ april
Det kan vi forsøke å få til Lars ;-)
Good! Da veit jeg hvem jeg skal grine tel når tia er inne. Kan jeg rive ut alt? Fikser du hendlane på ratte da?
Sent from my C6903 using Tapatalk
Spør Thomas242 før du gjør noe. Han sleit noe jævlig. Det var visst pain in the butt.
Men kan hende det du har fått tak i er bedre :)
Itte for væra negativ :D
Men greit å høre hva han sleit med før du river ut hele sulamitten :)
Du kan ta alt det gamle pent ut uten å herpe det. ordner hendler og alt. Er ikke rakettforskning. Kun elektronikk. :-)
Nye Carbon-dassen blei kul :-)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1046.jpg
Digg, ikke at jeg ikke klarer, men du vet.. H.A.T ! Hehe. Ere mulig å få tak i en sånn dass??
Sent from my C6903 using Tapatalk
Veldig greit at det gamle er helt. I tilfelle rottefelle.
Får sånn dass ja. Veier 4,5kg :-p
Ja, tar ut i mårra. Skal merke. Kjøpe et painless som bare går til lys eller lage fra "bunn" hvor får du kjøpt dassen?
Sent from my C6903 using Tapatalk
Klarer seg med et på 8 kurser. Til hot rod. El.nett til sprutet og pumper kommer separat.
Aner ikke hvor en får kjøpt dassen. Jeg snubla over den på ei nettside istad. Nå klarer jeg ikke finne den igjen.
gl740turbo
18/02/14, 20:30
http://www.carbonfibergear.com/carbon-fiber-toilet-bowl/
sm4, pumper\vifter er ferdig. Bare lys igjen. Bedre og lage det på nytt enn å bruke det org som sitter der nå.
Ville ha 10k$ for dassen, ja jøss!
gl740turbo
18/02/14, 21:58
Det var for komplett dass :P Får bare setet til en billigere peng :)
Det originale på en 78' er i grunn dritsimpelt. Like kjapt å flytte det i motorrommet inn under dash. Gjort det på min.
Se på det når det er dags for det. Mye som må klippes bort hvertfall
Sent from my C6903 using Tapatalk
Det ser vi på ;-) i grunn simple greier :-)
Muligheter for å begynne på noe litt mer seriøst igjen :D 24stk m14 med spacere. Kjøpe inn litt 3mm plate og lage ører av, så er vi igang igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1083.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1084.jpg
godt det jobbes :) Du kommer på fredag?
Oh Yeah! Innvilget familiefri og klar fra 5. Tar med innsug og et lager
Sent from my C6903 using Tapatalk
Er den aksel enden med spline og joint jeg trenger :) Ikke lageret
Spline er i lager. Tar med alt
Sent from my C6903 using Tapatalk
Todays fun!
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1113.jpg
volvobrage
20/02/14, 14:43
Todays fun!
Misunner deg ikkje, sjølv om det er gøy når det kjem fram fint stål under:p
Var et par striper i bagasjen jeg hadde glemt bort. Ellers har dagen gått med til sveising av div det ikke er verdt å ta bilder av :D
Sent from my C6903 using Tapatalk
Det er faktisk lettere å fjerne asfalt når du kjøler den ned isteden ;-) Ett rapp med en liten hammer, så spruter det lydisolasjon i alle retninger.
kjøre volvo'n ned på kjølelageret til eikertun da? :P
Eller bruke kjølespray på boks. Eller Nitrogengass ;-)
Nitrogen finns!
Sent from my C6903 using Tapatalk
Første utkast av bærearmer ferdig. Har av en eller annen grunn klart og måle feil på de vi tok utgangspunkt i, så øvre bærearmen ble 73mm kortere enn den nedre. Ville egentlig forkaste hele ramma og starte på nytt. Men dro hjem til koff og simulerte de nye måla. med innfjøring på 85mm ga det 0.6 grader negativ camberkoreksjon. Det kan jo anses som lovlig. Selv om det ikke er ønskelig.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1161.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1162.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1163.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1164.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/02/1165.jpg
Det originale på en 78' er i grunn dritsimpelt. Like kjapt å flytte det i motorrommet inn under dash. Gjort det på min.
du har flytta eller lysreler og slikt stygt tull under dashen du mener? tenker på å begynne med det jeg også snart nå. bare få lagt ferdig en del andre kabler før jeg gyver løs på akkurat det kjenner jeg... hehe
samtidig som batteri flyttes baki bagasjen og strøm og slikt til sikringsboks legges om så det kun er det mest absolutte nødvendige i motorrommet til slutt...
gjerne send meg noen bilder eller tips på det du gjorde :)
Jeg flytta alt under dash. Men det var på et 89 el.nett. litt mer jobb enn på det basic-opplegget i 78'n. :-) Gikk kun kabler til hovedlys og tut framover.
Jeg flytta alt under dash. Men det var på et 89 el.nett. litt mer jobb enn på det basic-opplegget i 78'n. :-) Gikk kun kabler til hovedlys og tut framover.
tips og triks ev bilder å sende over så jeg har noe å gå etter som ide før jeg starter det arbeidet selv strax? :)
Ola fixer iløpet av hælja :D
Sent from my C6903 using Tapatalk
Er bare å dra alt inn igjennom torpedoveggen. Korte inn kabler, og montere lysrelé osv inni. Og trekke nye til hovedlamper,blinklys osv :-)
Og fjerne alt som ikke er til lys/viskere aka 10kg :D
Sent from my C6903 using Tapatalk
max 1 kg. ;-) veier omtrent ikke no :-)
Sikker på at de lagde ledningane sine av gamle jernbaneskinner!
Sent from my C6903 using Tapatalk
Hehe. Det er ikke mye vekt å spare, men en kan minimere ting som kan ryke. Skal du ha varmeapparat , lys i midtkonsoll osv? Eller kun lys? Speedometer blir jo overflødig. Det er ikke wireuttak på kassa di. Og tankmåleren utgår. Så det er evt kun vanntemp igjen.
Har et ferdig rack med speedo og turtall /temp. Speedo tar hastighet fra abs. Alle lampene der er i serie så trenger bare en +/-. Varmeapparat ryker. Skal lage et alternativ der senere. Midtkonsollen ryker. Tank utgår foreløpig.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Noen som er sugne på et sett s60r caliptere med nye slissa og hullbora skiver(330mm) og keramiske klosser? Passer alt fra 200 serien til dagens volvo.krever 17" felg. Send pm.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Fått gjort litt i dag også, men mange timer gikk med til leiting og lage opp det samme som jeg gjorde før hælja. Siden de jeg leier med ALDRI roter bort noe, så trur jeg at jeg må ringe åndenes makt snart :D
Fikk begynt på utkast til fester for bærearmene. Har bomma totalt 9mm når alt kommer til alt ytterst i innfestinga til spindelen. Men har 14mm å gå på i spacerne til uniballsa i øvre feste, så da er dagen redda. Ellers mangler fortsatt nedre delen av spindlane og justering til spissing på nedre armer. Koff har begynt på hjemmelagde stabstag. Dette pga sellholmknivene bøyde seg med slicks på rudskogen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/666.jpg
Også dukker det stadig opp nye "huskelapper"
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/667.jpg
Vært en tur på tess i dag.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1081.jpg
Fått borra ferdig alle hulla, justert inn foringene til uniballsa (klarte seff og lage festene for trange) og begynt på stabstaget bak. Nå mangler bare underdelen på spindlane, samt ører på bærearmene til stabstaget før det hele kan festes oppunder bilen. Da starter jobben med vugge og coilovere.
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1082.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1083.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1084.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1085.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/03/1086.jpg
volvobrage
19/03/14, 15:58
Stilig!:D Blir spennande og sjå korleis detta funker på bane:)
Har du festa opp diffen i ramma eller tar du det når ting er på plass under bilen?
diffen sitter stumt i rør-ramma ja, rør-ramma blir festa forrover\oppover i ramma på bilen samt lager gjennomgang med skrudd plate til buret, så det ikke er festa "direkte" mtp hastighetslissens
Njål Nilssen
19/03/14, 23:48
Ser bra ut, men er bare litt bekymmret for at de armene er for parallelle, og at hjulene bikker samme vei som karrossen om du ikke har så lite vandring på understellet at bilen er paddeflat og i praksis uten noe fjøringsvandring...
Ser bra ut, men er bare litt bekymmret for at de armene er for parallelle, og at hjulene bikker samme vei som karrossen om du ikke har så lite vandring på understellet at bilen er paddeflat og i praksis uten noe fjøringsvandring...
Det er med vilje at armene er parallelle! Vil ikke at hjula skal dra noe camber når bilen squater! For da blir det jo bare spoling ved pådrag! Selvfølgelig ikke noe fordel i sving, men er jo greit å ha litt dekkflate på bakken ved pådrag også! :)
Frigstad Racing
20/03/14, 00:22
Skal du ha noe særlig fjøringsvei her da? Er jo ikke noe rally bil.
Har troa teigen ;) å tanken din er på vei til Norge!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Njål Nilssen
20/03/14, 15:56
Det er med vilje at armene er parallelle! Vil ikke at hjula skal dra noe camber når bilen squater! For da blir det jo bare spoling ved pådrag! Selvfølgelig ikke noe fordel i sving, men er jo greit å ha litt dekkflate på bakken ved pådrag også! :) Fikses med mer gummi enn ei flat hard gummiremse som ser tøff ut... Ikke at jeg misstenker dere for å gå "det skal SE tøft ut" ruten (da hadde dere vel neppe påbegynt custom IRS heller). Alt handler egentlig om å veie geometrien mot den banen man kommer til å kjøre mest på :) Er banen full av lange rettstrekker så er det jo riktig prioritering, på en veldig teknisk bane (ringen og ACR feks.) er det viktig å kunne holde drivet høyt jamt over :) Hvis man skal kjøre tid såklart :)
ja enig du, men bare kopierte setupen i forhold til armer bak fra Alfa'n.. Lager flere fester så det er mulig og justere armene ulike for å få mer camberkorreksjon ved innfjøring, men blir ikke rare fjøringsveien nei. Har beregna max 85mm innfjøring. Med 30x3 mm rørø i stabstaget og ca 735lbs fjører håper jeg på en basic bra setup. Kan justere på mye camber som det står nå om det trengs, men satser på å starte på 0 - 0.5
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.