Vis full versjon : Uggla's 78' 242 med fora blokk.
tja, kommer vel no bilder med tia. Planen er egentlig ikke mer avansert enn å bruke de hestene vi klarer å presse ut av maskinisten.
Det som er på vei=
Cylmo: -Fortsatt den samme forablokka som fortsatt skal få strekt seg til de grader, for og vise at gutta der veit hva de driver med og har utvikla et fantastisk produkt!
-K1 veiva + custom stempler\råder fra Cylmo
-Nye racelager (endelig til rødblokk)
Custom Garasjen
ved Tor24: -Virkelig vert denne vårens løvetann som har kommet gjennom asfalten hehe (for et beskrivende synonym)
-Lager ganske heftig topp sammen med Tommy Luhr (mangler litt kule materialer når det kommer til ventlilstyringer)
-Custom innsug beregna til toppen med 8x1600cc dyser.
-Bunndel som binder sammen blokka med lagerbukkene til veiva for bedre stødighet når vi skal prøve litt rpm
-Vannkjøling på sidene av blokka
-Custom borgwarner turbo lages i sammsvar med beryliumssvensken
@ Verkste: -Bygger om bakaksel. Blir stivere, wattlink, oljepumpe og kjøler. Bilen setter seg såpas at 4link står på vent.
-Ny tremec dogkasse
-Pedalbox med alt nytt av bremseslanger.
-Flere oljekjølere og enda en vifte i familien
-Våtsump
Det jobbes MYE overtid om dagen
Skal jeg bare bestille råder og stempler? jeg og Tor24 har planene klar hehe, siden d tar 4-6uker og få hjemm delene :)
/MGP
Lars står her og setter inn loftsluke, så han sier ja, det er bare å bestille!
Så sier han at du skal sende melding med hvor mye penger han skal sette over.
Har du trua? :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/01/2115.jpg
den (cylindern) som gir seg er en dritt! Detta blir bra, mats har med svetts-apparate opp etterpå
Miniuppdate!
Fått gjort litt i dag. snart er ny aksel med watlink på stell. Noen som trenger panhard med polyforinger?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/28.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/29.jpg
Gleder meg til å få tyna detta litt hehe
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/30.jpg
Så til dagen gjettelek.. HVA ER DETTE:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/31.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/32.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/33.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/34.jpg
AleksanderK
01/02/13, 20:42
Jeg gjetter på girkasse uten at jeg kan spesifisere noe spesielt mye mer enn det :p
Filtvedt Racing
01/02/13, 21:01
MPG væææ?
Det der er ei sinnsjuk giroverføring :p
ligner litt på sellholm ja....
Sellholm MPG med x-trac giroverføring og tenningskutt. Skulle bli bra med mos oppover sletta nå
Og du suttra om pris på råder og stempler, så kjøper du MGP box? ;D
har du funnet NOKAS guttas gjemte penger etter ranet :p
/MGP
suttra bare over tia det tar å få tak i penga hehe XD Husk at den andre sjåføren fra NOKAS aldri ble identifisert ^^
Lagd ferdig wattlinken i dag og glant mye på nye kassa. Blir vel å ødelegge et org RS500 clutchus som blir det enkleste. Om ikke så må vi til med ny mellomplate og aksel og sellholm er vvel ikke billigste og kjøpe custom hos :D
Åssen lengde på knivene og diameter på røret har du på knivstaget?
Funker det bra? :)
er vel std rør som er med i pakka du får fra sellholm? og 420mm kniver.alt for pinglete. neste blir å lage 50mm rør i svartstål og flattjern
Kan velge i 25, 30 og 35mm rør, 320mm kniver vel?
skal du vurdere no bil banekjøring så velg 35mm rør og 240 kniver. selv det blir for mjukt egentlig (bløte coilovere)
ps fikk no kule MPG deler fra sellholm i dag så da begynner vel girkasse tilpassinga
Njål Nilssen
13/02/13, 17:19
skal du vurdere no bil banekjøring så velg 35mm rør og 240 kniver. selv det blir for mjukt egentlig (bløte coilovere)
ps fikk no kule MPG deler fra sellholm i dag så da begynner vel girkasse tilpassinga240mm lange kniver får man med ulik stivhet også, og holder ikke det kan man vri de litt til man blir fornøyd :) Vet ikke hvordan festemetoen er på 240 feks., men på 7/900 er det akkuratt palss til 40mm rør :)
akkurat den bøyinga funker ikke i praksis.når de ligge flatt ere mjukt som fy. alle andre stillinger føles som loddrett. eneste som skjer om du har godt med grep i bilen er at de bøyer seg. Kan vel få fiksa bilder om ønskelig
Njål Nilssen
13/02/13, 18:21
akkurat den bøyinga funker ikke i praksis.når de ligge flatt ere mjukt som fy. alle andre stillinger føles som loddrett. eneste som skjer om du har godt med grep i bilen er at de bøyer seg. Kan vel få fiksa bilder om ønskelig bare å vri den 10* gir en helt syk vektor-forskjell, så overdriver man vriinga blir et fort som om de står med eggen på linje med linken...
Frigstad Racing
14/02/13, 06:36
Bilder ? :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laga til noe greier her :P Drar slange fra den som er bøyd ned og til framkant av vannpumpa. Hadde tenkt til å ha den inn i det hullet til varmeapparatet, men da kom det i konflikt med grenrøret :P Tror du detta kan funke på kjøling Tor24? :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/836.jpg
Han her har gjort noe tilsvarende
http://galleri.tjernell.com/#2.39
Sykt Sykt Sykt - Rått :D
Dette blir grom motor. Stå på videre :D
takk for det, akkurat den blokka skal sammen med motoren som sto i volvoen.
Laga til noe greier her :P Drar slange fra den som er bøyd ned og til framkant av vannpumpa. Hadde tenkt til å ha den inn i det hullet til varmeapparatet, men da kom det i konflikt med grenrøret :P Tror du detta kan funke på kjøling Tor24? :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/836.jpg
Ikke for å spørre dumt, men blir ikke dette samme løsning som er innvendig i blokka med "dårlig" trykk på 4'ern?
Mener jeg leste en stand at noe var skeptiske og lagde seg en kollektor i fremkant og kjørte 1 rør til hver sylinder for å jevnt trykk på alle sylindre.
Men har ikke hørt fra noen om at en sånn løsning ikke funker :)
Er det noen i norge/sverige som har gjort både den ene eller den andre løsningen med kjempesuksess?
Ser bra ut uansett :D
Kan vel bare sveise igjen koblingene og borre på passende hull på de fremste om det viser seg å gi dårlig trykk på syl 4?
Dette er bare en testblokk. på min egen blir det et stort tommerør som fordeler vannet til hver enkelt inngang på ca en cm. Da blir det jamt med trykk. Kan vel si at Tommy Luhr har gjort samme som jeg lager, og han er den eneste jeg vet om som kjører 1008hk på hjula feilfritt i to år nå. Dette var en løsning Koff har prøvd med hva han hadde liggende med rørdeler. uansett bedre kjølefordeling enn å bare få alt inn i forkant av blokka. Det er det som er drepen. Siden den blokka som er på bilde skal ned i en kadett blir det ikke plass til større kjøling. Den har ikke akkurat luksusen av et volvo motorrom :P
Tommy Luhr har bestillt fora blokk ;)
/MGP
Dette er bare en testblokk. på min egen blir det et stort tommerør som fordeler vannet til hver enkelt inngang på ca en cm. Da blir det jamt med trykk. Kan vel si at Tommy Luhr har gjort samme som jeg lager, og han er den eneste jeg vet om som kjører 1008hk på hjula feilfritt i to år nå. Dette var en løsning Koff har prøvd med hva han hadde liggende med rørdeler. uansett bedre kjølefordeling enn å bare få alt inn i forkant av blokka. Det er det som er drepen. Siden den blokka som er på bilde skal ned i en kadett blir det ikke plass til større kjøling. Den har ikke akkurat luksusen av et volvo motorrom :P
I see.
Dere for poste resultater av begge løsningene :)
Tommy Luhr har bestillt fora blokk ;)
/MGP
føler på meg at han fortsatt kommer til å ha den sterkeste rødblokka i all uoverskuelig tid da ja
MatsTeigen
17/02/13, 11:24
Luhr har kjørt på mer enn 1008 og, han har jobba litt med den motoren. Veldig strøkent bygg :)
Likte den 400 liters tønna som var kappa langsetter og brukt som hjulbuE igjennom hele bilen hehe :)
Dette er bare en testblokk. på min egen blir det et stort tommerør som fordeler vannet til hver enkelt inngang på ca en cm. Da blir det jamt med trykk.
det blir omtrent som jeg har gjort det! 36mm rør bakover og 4 x 12 mm rør inn igjenom "frostpluggene", skal plugge igjen de orginale hullene i fremkant.. håper dette gir en stabil og god temp igjennom hele blokka!
Viktig med ordentlig motor i fine biler! :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/02/1496.jpg
Ikke alvorlig mye produktivitet om dagen, knaller til med så mye overtid som mulig for å få bygd detta sammen til sommern.
Fikk kappa til bedre plass og retta coolern så radiatorn passer igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/807.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/808.jpg
Fikk også ordna på en bremsekraftforsterker fra micra. Pga innsuget blir for stort for org br.kraftforsterker. Orginale volvopumpa passa i forsterkern med litt tvang. monteringa ellers besto av ordentlig "japansk" skruing. Pedalene står rimelig hulter til bulter nå, men det får gå. Pri 1 er å få motor\gir til og fungere bra.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/03/809.jpg
MatsTeigen
11/03/13, 15:50
Skulle hatt importert en liten japse som kunne utføre de litt trangere jobbene :--)
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
Frigstad Racing
11/03/13, 17:39
Så kjekk ut den br.kraft forsterkeren :)
Kommer til å gå som ett uvær denne bilen. Når satser du på å være klar?
Sent from my iPhone using Tapatalk
MatsTeigen
11/03/13, 19:05
Slutten av juli sånn ca
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
Mangler -customturbo
-råder\stempel\veiv\pakning
-eksos
-panser
-inngående på sellholmkassa (er på vei)
-tilpasse kassa (clutchhus \ spakstell)
skulle vel ca være et par mnd med overtid, derfor juni\juli hehe
Frigstad Racing
11/03/13, 21:55
Meget gromt prosjekt:) ser frem til update!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Begynt å fikle ting i stand igjen til sommern.
Fikk ut setene (til salgs) og vaska ut siste rest av høy fra jordekjøringa for to år siden
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/858.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/859.jpg
Disse er på vei inn når dashen er klar.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/860.jpg
Dashen er 90% klar. Ordner to vifter og bryter til frontvindu neste gang.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/861.jpg
Begynt på Tilton oljekjølerpumpe med kjøler og filter. Borer hull i Sellholmkåpa på merkene for inn\ut. pumpe og filter er montert i bagasjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/862.jpg
Fikk tak i denna på Swedol. Popper på plass gjenger så det bare er å bruke skruer etterpå. Haleluja
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/863.jpg
Nappa felgene av bilen. Blir litt smått med 225 bak nå så blir 285 istedet. Valsa som fy men passer fortsatt ikke (doh!). Kommer inn et par breddere fra en gammel japse som skal tapes på for å se om det blir like forfærdelig som alt annet eller om det kan funke. om ikke blir det å valse karrosen for seg og dele opp innerskjermen, banke og sveise på nytt.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/864.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/865.jpg
Noen som trenger 17 felger med 98% nye r888 på så si fra. er vel 17-8 med 20ET så skulle passe strøkent
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/754.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/755.jpg
Godt å se at det jobbes :) Men sidetankene på ICen må du seriøst gjøre noe med. De er elendige som de er levert fra KL racing, bare nevner det.
får kjøpe ei aluplate og prøve meg på det om det er noe gass igjen da.
Lenge siden det gikk tomt for gass :-P
volvobrage
12/04/13, 12:47
Godt å se at det jobbes :) Men sidetankene på ICen må du seriøst gjøre noe med. De er elendige som de er levert fra KL racing, bare nevner det.
Eg har tenkt og bygge sider på intercooleren sjølv:)Gode tips til korleis Torgeir?
Ja, skal prøve å lage en skisse eller om jeg finner et bilde et sted.. :)
Jeg liker jo denne designen av endetankene ganske godt. Bør være litt størrelse på de
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/908.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/images_zps195dfaab.jpg.html)
Eller noe sånt, men ikke optimalt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/909.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/50183-350_zps5eda57f9.jpg.html)
Hvis man må ha det trangt så er det også et alternativ å sette inn spoiler som her:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/910.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/AWE-Tuning-Front-Mount-Intercooler-B8-A4-End-Tank-Design-s_zpsca3328df.jpg.html)
så enklere ut å lage spoiler enn å kappe til de flyvingene som var på øverste bilde hehe
Njål Nilssen
12/04/13, 19:30
Jeg liker jo denne designen av endetankene ganske godt. Bør være litt størrelse på de
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/908.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/images_zps195dfaab.jpg.html)
Eller noe sånt, men ikke optimalt:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/909.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/50183-350_zps5eda57f9.jpg.html)
Hvis man må ha det trangt så er det også et alternativ å sette inn spoiler som her:
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/910.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/AWE-Tuning-Front-Mount-Intercooler-B8-A4-End-Tank-Design-s_zpsca3328df.jpg.html)
De to øverste vil nok være minimale forskjeller på egentlig med mindre rørgatene er noe underdimmensjonert og hastigheten litt høyere enn den burdte være...
så enklere ut å lage spoiler enn å kappe til de flyvingene som var på øverste bilde hehe
Nja, Lag nye ender du. Skal nok få hjelpa deg med det og Mats kan bruke TIGen min :)
MatsTeigen
13/04/13, 01:15
Nja, Lag nye ender du. Skal nok få hjelpa deg med det og Mats kan bruke TIGen min :)
Sveiser hvis dere lager tankene jeg :-)
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
Noe kjent her, Lars?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1042.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/diverse/339-800x600_zps8669051a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1043.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/diverse/333_zps8fdd8cf6.jpg.html)
In your dreams tenker jeg ;) men skulle vel la seg ordne å få tak i passende rør vil jeg tro..
ja har endelig funnet amerikansk side som selger alt av biter og overganger i alt fra 3 til 5 tom, da skal det bli stell
Teigen, kan jo sjekke denne siden og : http://www.rolflycke.com/
Spørs jo hva pris forskjellen er da..
ja skal sjekke litt. takk!
Fått surra litt hvertfall.
Denna driver vi og overhaler. Her på trappa hjemme hos Tor24 for å få bytta inngående.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1371.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0207_zps913c32d9.jpg.html)
Måtte presses, Da ble det likegodt full gjenomgang av kassa (ikke ferdig)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1372.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0208_zps86f3e041.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1373.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0211_zpsfa9ed0e3.jpg.html)
Så røyk denna ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1374.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0225_zps6b17bc18.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1375.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0216_zpscc9ebbd4.jpg.html)
Og denna er på vei inn. Fult justerbar Elektrisk servo
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1376.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0215_zps58f6f081.jpg.html)
Kjøling til bakaksel er begynt på
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1377.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0217_zpsba3a77d5.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1378.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0218_zps64556e9d.jpg.html)
Vifter til frontvindu på vei inn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1379.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0219_zpsd0892dee.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1380.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0220_zpsa3253cde.jpg.html)
Noen som er keen på org sportsratt i skinn?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1381.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0226_zpsd1293164.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/861.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0208_zps9705e7e4.jpg.html)
Gjør ferdig bakstillinga\kjølinga helt neste gang. Brukte litt tid på tanken med brodern i dag. Skal prøve og få ferdig styring og inventar før motor er på g. Styringa blir mye jobb!
Svært å mange som var intressert i ratte da. kom med et bud. Kan sende etter jobb
Så røyk denna ut.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1374.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0225_zps6b17bc18.jpg.html)
Me want :)
Nå begynner ting å skje ser jeg :) Likte godt den el.servoen du skal ha inn fra Opel eller hva det er?
OMG, nå har jeg jo sendt den avgårde. Er fra Adam Opel ja. Værst mye power i den på max
OMG, nå har jeg jo sendt den avgårde. Er fra Adam Opel ja. Værst mye power i den på max
Er det noen driftefolk som bruker den typen der eller?
Tenkte på om den tåler heftig ratting over lengere tid :)
Du har samma kjørestilen som meg har jeg skjønt :D så da er det greit å ha noe som funker og ikke henger og lægger.
Min ble faktisk strøken uten lagg. bare vi fikk på litt porche olje. Men vil ha muligheten til å justere. Sitter på flere av bilene i gatebil extrem. Kai sa han kunne vri slicks på s1 mens den sto stille kun ved å bruke finga på rattstammen, når den var satt til max. Så skulle være håp for de som liker amerikansk pickup også ;) er justerbar fra 1-100%
Må ikke la deg rive med av alt Kai Hai sier ;)
Samt turbo og 29bar i benken
Da var i det minste kassa sammen og sponfri igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1763.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0242_zpsfefd0aa8.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1764.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0243_zps0e707a59.jpg.html)
gull :) da kan vi begynne på adapterplata?
Det er ei jævli grom kasse du har der! (missunelig) Etter det jeg har skjønt så blir hele motor/girpakka hel værst :)
Alt klart. Skal jeg stikke oppom med gir\ratt\svnghjul på fredag\lørdag for eks?
Blir ikke helt helværst. Til det mangler det fortsatt noen 1000lapper i form av dyre matrialer i toppen. Kjører for eks org ventilstyringer. Kunne jo i teorien også bygd grenrør i incornell med biturbo og lockout på vesleblåsa for å få jazza opp nedre del av registere litt. Kommer til å mangle mye der nå :P
Men nå er målet å bare få registeret til å passe bra med gira på bane, og finne ut hva som ikke holder hehe.
Ser for meg mye skruing. huff
MatsTeigen
24/04/13, 20:59
Trodde ikke du annså biturbo eller eventuelt compoundturbo som en mulighet engang?
Ser ikke vitsen med twin. coumpund funker bare på monsterdiesel. bi med lockout er cool
Heller kombinere kompressor og turbo :) Da er jeg ikke vond å be..
Heller kombinere kompressor og turbo :) Da er jeg ikke vond å be..
Lars: jeg kommer innom Mats i morra etter jobb så bare legg frem kassa og det du :)
MatsTeigen
24/04/13, 21:25
Forstod det som at du kun var inne for singelturbo jeg? Vi hadde jo en diskusjon på det her engang hehe :)
Henta nye leika? :P
Ja jeg er veldig for simple and clean fordi det skaper minst mulig feilkilder, men har alltid hatt litt sansen for kompressormata maskin så hvis noen vil kombinere så hadde det vært artig å blitt med på :) Hilmersson Mantaen er et herlig prosjekt og da skjønner du nok hva jeg mener når du har lest dette Mats: http://www.hilmersson-racing.com/manta-bildarkiv/
MatsTeigen
24/04/13, 21:35
Ja jeg er veldig for simple and clean fordi det skaper minst mulig feilkilder, men har alltid hatt litt sansen for kompressormata maskin så hvis noen vil kombinere så hadde det vært artig å blitt med på :) Hilmersson Mantaen er et herlig prosjekt og da skjønner du nok hva jeg mener når du har lest dette Mats: http://www.hilmersson-racing.com/manta-bildarkiv/
Fy søren for en tøff bil! :)
Alttid vært inne for twincharge/ Komp og turbo sammen. Sender deg sms :)
ja den funker akkurat som bi, ikke twin tull. det er for folk som vil trekke campingvogn. Dyre de ventilboksene han har brukt for å "skifte" ladetrykk veit jeg
Laga ikke han de ventilene selv? Eller husker jeg feil nå? :-P
Han laget selv og som vi vet er jo selvgjort velgjort :)
Njål Nilssen
24/04/13, 22:52
Treger kun ET spjeld og det er bare et enkelt enveis spjeld som såvidt har kun lett fjærtrekk i seg. Dette er No-brainer å lage selv :p ... Å gjøre som hillmersson med to rørsytemer som går sammen er bare unødvendig... kjør utlufta til kompressoren INN i innløpet på turbokompressoren, så når turboen leverer mer en kompressoren åpner denne ENE enveisventilen seg mellom turbo og kompressor som bypasser kompressoren, da slipper man å måtte dumpe mye kompressorluft (som suger effekt av motoren) ut til ingen nytte, og så snart turboen tar over komprimerer kompressoren ikke noe så den kun flytter luft uten å tilføre noe varem av betydning, den trekekr heller ikke mere effekt enn egenfriksjonen ca. Kan lage en paint skisse av hvordan jeg tenker det for å gi det litt mer mening :) Samt å tvangfore turboen.. DET gir spool det :)
kjenner jeg liker paintskisser bedre en autocad hehe! Dette er sånn jeg tenker funker best: Da er kompressoren med på å både mate motoren på lave rpm og booste turboen. Når turboen trenger mer luft en det kompressoren gir åpner det ene spjeldet fra luftfilter nr 2. Da mister kompressoren mye motstand og stjeler ikke like mye hk??
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1838.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/Bikomp-turbo_zpse4038077.jpg.html)
Njål Nilssen
25/04/13, 19:04
kjenner jeg liker paintskisser bedre en autocad hehe! Dette er sånn jeg tenker funker best: Da er kompressoren med på å både mate motoren på lave rpm og booste turboen. Når turboen trenger mer luft en det kompressoren gir åpner det ene spjeldet fra luftfilter nr 2. Da mister kompressoren mye motstand og stjeler ikke like mye hk??
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1838.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/Bikomp-turbo_zpse4038077.jpg.html)
Ala det jeg tenker på men kun med ett luftfilter da... skal lage ei kjapp tegning :)
Njål Nilssen
25/04/13, 20:08
TADA!
Du er inne på noe med den tegninga di, men kompressoren vil prøve å ladde fullt hele tiden uten et spjeld til å begrense den, hvis ikke vil den prøve å ladde "uendelig" laddetrykk på gasspjeldet ved tomgang og lav last... det vil 1) føre til kompressorhavari og 2) det stjeler ENORMT med effekt. Måten å løse det på er endten å bruke atmosfæredump slik hilmersson har gjort hvilket forstatt stjeler noe effekt og bråker noe helt sinnsykt, eller som jeg foreslår her som egensirkulere lufta til TSC (twin screw supercharger) som suger minimalt med effekt og som er mer diskret. Jeg skriver Whipple/Lysholm på kompressoren da det egentlgi ikke finnes noen andre alternativer som er verdt å bruke penger på... Eaton M-serien osv er søppel, og sentrifugaltypen har ingen av de egenskapene vi er ute etter her... dessuten lysholm typen har nesten samme adiabatiske virksningsgrad som en turbo ;)
Tok like greit å laga ei tegning over det hele :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1860.jpg (http://s137.photobucket.com/user/flyfaen/media/TSC-TC.jpg.html)
hehe paint løser mange verdensproblemer.
Men om Lysholm skal resirkulere sin egen luft, Hva skjer ved (?) da?. Trodde det ble det samme som og bare slippe til friluft. Samt ville det ikke fungert bedre med en eventuelt stengeventil på (1) da, om Lysholmen ikke kan vandre fritt uten motstand pga breakdown?
Njål Nilssen
26/04/13, 16:09
hehe paint løser mange verdensproblemer.
Men om Lysholm skal resirkulere sin egen luft, Hva skjer ved (?) da?. Trodde det ble det samme som og bare slippe til friluft. Samt ville det ikke fungert bedre med en eventuelt stengeventil på (1) da, om Lysholmen ikke kan vandre fritt uten motstand pga breakdown?
Ikke hviss det gjøres riktig ;) viktig at luften går bokstavelig talt i en "loop" slik at den treffer kompressoren igjen med hastighet, da blir tapet minnimalt og det flytter luft med trykkratio ~0, samtidig foregår alt inni et rørsystem så støyen blir ikke på langt nær så intens. En annen metode ville vært å montert et spjeld forran kompressor, men da ville den stått å jobba mot en trykkratio på 1, selv om flødet hadde vært minimalt så måtte den fortsatt ha jobbet mot 1 bar atmosfæretrykk, det vil ogå suge betraktelig mer effekt en å bare sirkulere lufta i en loop, hvor den samme lufta minus fløderestriksjon går tilbake inn i kompressor med hastighet. dumper man den ut må den trekke ny luft inn gjennom filter og flytte til en annen plass. det krever mer energi :)
Da er logikken på plass i huet mitt igjen. Hørtes ut som noe som jeg egentlig ikke har plass til ;) Men skal sette meg ned å fundere litt en dag. Først må jeg få bilen opp og gå, ellers blir det evighetsprosjekt.
Kjøretid er prioritert!
Fikk gjort minimalt i dag, forutenom å selge comp-hjula.
Nye elservoen er på fremgang. Må sveise over endene og lage ny lagerholder i ene enden så nærmer vi oss. Klarte og ødelegge ene lagerholdern i dag under "sagan om det fortapte sleggefolket" og hvordan forfedrene glemte å vidreføre sine kunnskaper om sleggebruk.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1927.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02242_zps6f6fb940.jpg.html)
Hang opp breddere på ene sia med litt el-tape for å få en viss ide om looken. Blir det for ille? blir samme farge på bredder\fanger\felg\interiør.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1928.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02232_zpsd5417a01.jpg.html)
Ellers har jo toyotan fått kjørt seg ekstra mye om dagen, trenger litt stell nå. Skyvde den på plass inn mellom to trær med traktoren enn så lenge.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1929.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0215_zps09016f31.jpg.html)
volvobrage
26/04/13, 20:44
Bredderane såg kule ut!:)Kjør på
volvobrage
26/04/13, 21:39
Heilt nøyaktig ka bil kjem denna pumpa frå?:)Den kan monterast liggande, slik som den ligger på bildet sant?Funker greit med kortstyring?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/04/1374.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0225_zps6b17bc18.jpg.html)
Flere slags volvo som har den. Veit flere har sliti med kontra'n med den pumpa, men jeg fikk den til og funke helt fint. (servoolje fra porche 911). Kan monteres stående\liggende. Bruk heller astrapumpe med litt høyere trykk og fløde
volvobrage
26/04/13, 22:08
Flere slags volvo som har den. Veit flere har sliti med kontra'n med den pumpa, men jeg fikk den til og funke helt fint. (servoolje fra porche 911). Kan monteres stående\liggende. Bruk heller astrapumpe med litt høyere trykk og fløde
Okei, skjønner:)Då er det sikkert samme som 460 diesel har, ser den er populær..
Har sett på astra pumpe og, ein kompis av meg har det..Poblemet med den er at den tar veldig mykje ståande plass og den blir vanskeleg og gjømme vekk då..Skal sjå bra ut og;)
Tøft med breddere , men du mister sleeper loocken da! :eek:
Legg pumpa under dashen ;)
Veit looken blir ganske ødelagt\annerledes. Men for å få på svære nok hjul og få litt annen karakteristikk på bilen så trur jeg det må bli sånn. Alternativet er såpass ekstra med jobb jeg ikke har tid til nå, at det kan tas igjen senere uansett. Bilen er jo ikke ferdig ;)
Njål Nilssen
27/04/13, 17:50
Legg pumpa under dashen ;)
Veit looken blir ganske ødelagt\annerledes. Men for å få på svære nok hjul og få litt annen karakteristikk på bilen så trur jeg det må bli sånn. Alternativet er såpass ekstra med jobb jeg ikke har tid til nå, at det kan tas igjen senere uansett. Bilen er jo ikke ferdig ;)
Du får lage røramme struktur i fronten ved neste korsvei da ;)
Ja, akkurat det står på planen i våres ;)
MatsTeigen
29/04/13, 23:10
Here is tonight's excplusive video dramatising how the Ancient-legendary Slega People built their legendary skills.
Some say their work were legendary, other doubted
Ladies and gentlemen
Welcome the Slega video på Almost Top Secret Garage (http://www.facebook.com/AlmostTopSecret)!
http://youtu.be/hK0bSON48b0
Artig med video :)
(Men en liten ting. Tenk over det her neste gang. Da blir det enda bedre :) )
http://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA
volvobrage
30/04/13, 08:34
Riktig verktøy er viktig!:p
Blir feit med 10" comp bak!!
Hehe, mye rare filmer her nå. Har handla et sett med stålfelg som skal breddes opp i 10". Blir gøy og se åssen det blir seende ut Sammen med skrudde breddere. Comp ell annet kommer etterhvert det også ;)
Det har begynt å komme huskelapper i frontruta! Det er jo possitivt da det betyr at detta begynner å bli bil igjen.
Tor24 er på G med å shimse og bore opp clutchhuset.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/577.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02213_zps545c0d05.jpg.html)
Mix av gammel og ny styring. Hadde det vert opp til meg så hadde jeg bare brukt kapp\sveis metoden. Godt Tor24 er teknisk sjef og gjør jobben litt bedre enn som så!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/578.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02223_zps0f50bc2f.jpg.html)
Koff borer\gjenger opp sellholmkåpa. Har fått pressa alt av slanger til hele bakstillinga på swedol. Da slipper vi å tenke over slitasje der med det første. Wattlinken blir rettere når akselen ikke henger i lufta og vi får justert inn staga
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/579.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02353_zps6718bc17.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/580.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02443_zps62749117.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/581.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02423_zpsedc109b1.jpg.html)
Slitasjebeskyttelse på buret
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/582.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02413_zpsa3a90ce6.jpg.html)
Nam nam.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/583.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02403_zpsa18328ed.jpg.html)
Noen som har et tips for å få opp lokket på tannstanga? er innvendig sekskant på 24mm. hylsa i midten er 18mm
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/584.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_02393_zpsbac5c513.jpg.html)
volvobrage
08/05/13, 11:10
Torgeir er ikkje berre teknisk sjef, men HMS sjef og ser eg!
Blir bra detta, kult med kjøling på bakakslingen:)Veit du at det trengs av erfaring eller er det berre for sikkerhetsskyld?
Veit jo at ting og tank begynner å ryke på 5-600 hester, så skal ting holde godt over det igjen begynner det å bli på sin plass med tiltak? hehe. Når det kommer litt grommere stikkaksler i posten i tillegg blir det kansje bra
Larsgunnar
08/05/13, 12:51
Her må jeg jo følge med!
Moro prosjekt! Kan ikke bli annet enn rått med Torgeir innblanda i detta! :)
Ingen som har no tips til å få opp tannstanga? (se bilde over) Kommer ikke på noe i slengen som passer
VolvoR-Sport
09/05/13, 09:25
borre hull i en umbrako?
Biltema har verktøy som nesten passer der. Må bare borre hull i midten :)
Fant ikke no som passa på biltema. link? De hadde ikke større unbraco en 19mm
Fant ikke no som passa på biltema. link? De hadde ikke større unbraco en 19mm
Okei. da har de ikke da. Vet de hadde et sett som var noe slikt i . :)
http://www.verktoyshop.no/Shop/Product/Kraftbits-Unbrako-%2824mm%29/4702228024
Må sende mail til de å hære om den er 24mm... Hvordan du skal lage hull i den er en annen sak :)
Eller kjøpe slikt: http://www.inox.dk/produkter/sekskantstaal/
Det går ann å borre i :)
Jonas Soldal
09/05/13, 14:47
Wurth har http://nettbutikk.wuerth.no/haandverktoy/piper-og-pipesett/bitspiper-for-hex-innvendig-6-kt/1-2-bitspipe-hex-f-innv-6-kt-24mm-l-43
Blir vel å ta frem slegga igjen da ;)
vi er alle avkom av den beryktede huleboer\sleggeslekta.
Ang momentstag så fikser jeg raskt noe der, men har du polyforinger i de gamle? I såfall ta de med opp..
Done :) var 8 kant inni der så det var en lei sak men jeg og Mats lagde til et spesial verktøy :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/697.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/mms_img-423039694_zpsbaed7673.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/05/698.jpg (http://s866.photobucket.com/user/Tor240/media/mms_img-177491014_zps36d5b675.jpg.html)
Sendte med Mats de frambøylene til buret. Du får regne ut hva du vil ha av rette rør så skal jeg kappe de :)
gl740turbo
09/05/13, 23:36
Dette blir helt rått :) Etter en kort tur innom garasjen til tor24 og han sa litt om planene her gleder jeg meg stort til ferdigstilling :)
haha rått! Det verktøyet der (døper det: Johannes åpenbareren) kunne til og med jeg klart og bruke. Håper Han fikk med låseringane også. Lett at det går i glømmeboka. Skal sjekke og måle litt i kveld.
gl740turbo: takk for det. Vi gleder oss også :D men regner med sensommern går med til og luke ut de verste feila.
gl740turbo
10/05/13, 10:07
Ting tar tid, men spennende er det :) Når man nærmer seg er det som å være nyforelsket med masse sommerfugler i magen :p hehe
Skjer det noe her eller?? :)
Skjer det noe her eller?? :)
Han har kappa ut nesten hele gulvet i bagasjen da...
Ja har begynt på fullt rørchassi kanskje? ;)
Ja har begynt på fullt rørchassi kanskje? ;)
Mye rør i verkstedet, men ikke så mye av det som blir til chassis :P Har kappa for å få plass til en helt dustete stor tank :P
Målt litt for mellomaksel på både volvoen hans og på kadetten min, så tror det skal være bestilt :P
MatsTeigen
18/06/13, 08:33
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
Ja jøss!!
Blir normal fuelcell på bare 180 liter
Triste nyheter, bilen blir ikke ferdig til VCCN\OPC. men drar a dit fordet! uppdate kommer etterhvert
Vært på Gatebil og hatt mye hyggelig besøk i RRmotor-bussen! Fikk også en knall pakke av Finn@CYLMO!
Nå blir det liv, rai rai!
Blokka skal forhåpentligvis i superduper benken til Torgeir på Kongsberg i løpet av uka for fresing
Noen digge deler som ble overlevert med en herlig bakgrunnsstøy av fulle kvinnfolk og turtallsperrer jamt over :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1197.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0130_zpsdbfe510f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1198.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0131_zps5dbce1a6.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1199.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0132_zps68a89d62.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1200.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0133_zps3af39b78.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1201.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0134_zps1ca873c9.jpg.html)
ACL lager og lang råder er rett rundt svingen ;)
/MGP
Flere pakker er kommet i hus!
Mer oljekjøling må til!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1440.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0161_zpsc5707cd9.jpg.html)
12.9 til alt av understell
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1441.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0166_zps24e5cd49.jpg.html)
Kassa er på vei opp. Blir kapping da den ikke kommer høyere pga giroverføringa
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1442.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0162_zpsb8127c19.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1443.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0163_zpsf73ce20b.jpg.html)
"1000HK" Mellomaksel fra powertrain
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1444.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0159_zps1cce9cb8.jpg.html)
Eske med snacks fra Tor 24!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1445.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0160_zps08f8d31a.jpg.html)
4" Rustfritt må tilpasses bilen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1446.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0158_zps48a19035.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1447.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0157_zpsea20984f.jpg.html)
Avansert ambulansestag fra Malaysia! Hvor vilt er ikke det
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1448.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0156_zps64e4a938.jpg.html)
Garvågs Garasje har bredda og ballanser felger for meg. 8.5 forran og 10 bak. Ballansert ned i 10g. mulig jeg har lyst til og flytte senter lengre inn for å få større kant. Men må også tenke på belastninga og at detta er ikke er noen cruisebil. Derfor har han også helsveisa senter i ytterringen. Må selvfølgelig ha på no maling
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1449.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0153_zps5f372612.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1450.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0154_zpse6771e01.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1451.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0155_zpsb29bdf5c.jpg.html)
180liters skummfylt ATL-tank. Denna er svær!
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1452.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0164_zps5335167d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1453.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0165_zps7400d510.jpg.html)
Ja må ha nok suppe på tanken for å kjøre fra den lokale lensmannen ;)
Larsgunnar
20/07/13, 20:00
180L? :eek: Svære greier...
Marius Skau
20/07/13, 20:10
180L? :eek: Svære greier...
Har 260Liter på Dodgen.. Prøv og fyll full tank uten og få lyst og ta sjelvmord!!
Full tank er jo ikke mer enn 1800,- :-)
Marius Skau
20/07/13, 20:47
Full tank er jo ikke mer enn 1800,- :-)
Viss det er meg du sikter til så koster det ca 4k
Deg driter jeg i :-P Var Teigen jeg tenkte på ;-)
Flere pakker er kommet i hus!
"1000HK" Mellomaksel fra powertrain
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/1444.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0159_zps1cce9cb8.jpg.html)
Bare for å spørre litt dumt :D
Hvordan blir dette med kryss i hver enda uten splines? Vil den ikke gi kassa masse juling og støt på utgående aksling på kassa og inngående på bakakslingen ?
Smooth med så mye gromme deler :D
SINISTER FINNI
20/07/13, 22:39
Må køle på no da, eller svømmer dere rundt i heimbrygg gryta enda he he
Her var det mye gromt;). Hvor har du kjøpt fuel cellen?
Kjørbar neste sommer eller?
bra det er flere med tanker på over 100l:p
160l bensin på Suburban min, nok å fylle av gangen det, men har da suppe i noen uker.
--------------------------
Torgeir som driv å bygge?+:)
satse på det bli fart i 240n da:)
Zeeker: Det er splines i akselen, inni gummien på venstre side før krysset. ellers hadde noe gått i stykker ja
Finn: Vi sniffer bare lakkboxer vi nå!
JEM: Satser på at det er bil til Gatebil September! Starter med et røsk til hælja. At den er kjørbar før slutten av neste sommer er en annen sak :P.
råder har annkommet cylmo, venter kun på ACL, sender så for de er i hus ;)
/MGP
woho, så bra! Klar for no montering. Blir honing av traktor i dag!! VILT VILT
MatsTeigen
22/07/13, 16:47
woho, så bra! Klar for no montering. Blir honing av traktor i dag!! VILT VILT
Med med manuell sveive"drill" anno 1820 og sandpapir type grov? :-D
Sent from my LT25i using Tapatalk 2
nei, nei. Honekitt fra biltema og drill fra netthandelen. Den til 1kr vet du
MatsTeigen
22/07/13, 18:59
Hvis det var for liten klaring kunne du jo tatt en av de gamle stempla og varma så det utvida seg, deretter slegga igjennom et par tre ganger. Eller litt mindre stempel med sandpapir rundt istedenfor stempelring, gammelt triks jeg lærte av Sterling Moss på slutten av 1630 tallet på hestevogna
Er faktisk sylinderforinger i John Deere blokka orginalt. om de er for ripete vurderer jeg å kjøre uten. Regner med klaringa blir på stell da
Hvis det var for liten klaring kunne du jo tatt en av de gamle stempla og varma så det utvida seg, deretter slegga igjennom et par tre ganger. Eller litt mindre stempel med sandpapir rundt istedenfor stempelring, gammelt triks jeg lærte av Sterling Moss på slutten av 1630 tallet på hestevogna
Fy faen å gammel du har blitt nå Mats ;) snart 400 år..
Fikk gjort ei lita bløyte i hælja.
Pressa foringer i motorfester og momentstag
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2052.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0174_zps89ec3aab.jpg.html)
Lakka litt småtteri med antirustlakk fra Swedol
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2053.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0173_zpsd77f85bc.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2054.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0179_zpsb20c649a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2055.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0177_zps0e681381.jpg.html)
Tanken er sånn ca der den skal være. Ble en del kapping. Må sveise rack.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2056.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0181_zps058d1b9a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2057.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0183_zps53264803.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2058.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0182_zpsf21a4293.jpg.html)
Alle bolter i understellet er nå bytta ut med 12.9. Samt fått montert bærebruspacere som Tor24 lagde i søvne en tirsdagskveld
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2059.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0180_zpsb0c0073e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2060.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0175_zps50dc84f5.jpg.html)
Begynt på "asfalt-tunnelen". Fått kappa så girsystemet til kassa funker. Fant ut i dag at jeg blir nødt til å lage ny tunnel til mellomakselen også.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2061.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0184_zps9649b3af.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2062.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0187_zps2bfced4a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/2063.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0185_zps73dc79eb.jpg.html)
Stay tuned!
MatsTeigen
30/07/13, 15:48
SKal vi lage karbon tunnel? :)
Mats! Har du stikki av med sveisemaska? Skal bygge 4-link! :-P
Skal lage tunnel i 8mm svartstål for å sentrere vekta!
volvobrage
30/07/13, 19:10
Flaks du har tankmåler, fail og gå bensintørr med 180 liters tank!
Skal du plate rundt tanken eller berre ha ei ramme den står i?
MatsTeigen
30/07/13, 19:39
Flaks du har tankmåler, fail og gå bensintørr med 180 liters tank!
Skal du plate rundt tanken eller berre ha ei ramme den står i?
Bare ei ramme, hadde ikke noe plate for salg der vi kjøpte. Men blir solid for det
Hvordan blir det med el. servoen? Hvilken bil er den tatt fra, og hvor mye koblinger er det for å få den til å virke? :)
Er fra Corsa. med 12v dimmer. Utover å lage til det trenger du bare +/- Tor24 sveiser om begge endene til og passe org feste ned til tannstang og opp til ratt
Masse som skjer om dagen, men lite bilder.
Måtte gi etter og ribbe bilen innvendig. tar tid å få ut all elektrisk utenom sprut og lys når alt "stjeler" strøm fra hverandre osv :P Kansje på tide kan man si. Begynt på ramme for tanken bak og stive av bakenden på bilen. samt begynt på tunell til mellomakselen. Begynner og savne styringa fra Tor24 nå!! ;)
-= Selger følgende om noen trenger: (1) 3" eksos i rustfritt (lengste røret er ikke rustfritt). (2) Svart delskinn ineriør i helt topp stand. (3) Tykk alu-racingradiator med stant trykklokk og Syclone vifte som virkelig drar unna! Send PM =-
Brodern ble ferdig med å sveise coolern i dag. Blitt super på alusveis! Nå er det plass til nesten dobbelt så stor radiator. Kjøling blir kritisk pungt på denne motoren så derfor blir det ny customkjøler.
Et bilde av ribbing\kapping
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/487.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0229_zps94f189e9.jpg.html)
Begynt på ramma bak
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/488.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0230_zpsc8a3ab3c.jpg.html)
radiator som selges
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/489.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0227_zpsaef21e5e.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/490.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0226_zps756fff31.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/491.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0224_zpsf20b8930.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/492.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0223_zpse1fad15f.jpg.html)
PM om du trenger noe
Den tar jeg :) hand it over...
Husk å forsterke karros med noe før du kapper noe mer a :P Så ikke denna gamle jernhesten blir helt skakk :)
Hva er hensikten med så stor tank?
Sent from my C6603 using Tapatalk 4
Tor24: tar hva? Radiator? Jeg må ha dobbelt så big! også kjent som bigel
Koff: kappa bare to småhøl for å måle.
Christian: Når bilen bruker 7l pr mil og du MÅ stikke en sen lørdagskveld, driter man seg ut om man skulle gå tom
Ja når kjerringa krever at du må komme hjem på 2 min og er langt unna så sier det seg selv at man må ha tank ;)
Ta med deg både radiator og eksos opp i garasjen du så ser jeg om det er no jeg kan bruke :)
få inn resten av buret også nå da. Har skrukoblinger og platefester hvis du trenger :)
Frigstad Racing
10/08/13, 03:18
Gromt prosjekt :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
hoy, svart del skinn til 242? :)
/MGP
Har stolane forran ligganes pakka inn i plast et sted også om du vil ha?
Har stolane forran ligganes pakka inn i plast et sted også om du vil ha?
mest intresert i dørtrekk og de side panelene bak? :)
/MGP
Det står i bilen foreløpig. bare måtte ut med baksete pga ny tunnel. Skulle jo helst hatt det inn igjen ;) men blir vel for lite plass
Kappa Godt i fronten i dag, montert cooler og dratt ut SM4 sprutet. Får ordne eget feste til det og skubbe ledningane på plass igjen. Har også vert med "bursdagsgave" til Koff.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/764.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0244_zps047941bf.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/765.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0245_zps1ede5d1d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/766.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0247_zps6ffd2854.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/767.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0246_zps1189caaf.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/768.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0248_zpse6ee4969.jpg.html)
That rum will make you mount a gay.. o.O
Når jeg så M og I på cooler'n håpa jeg det skulle stå MILF...
hehe, hu har hvertfall høla tel det. bare pøse på med litt byggskum og en halvtime i badstua først, for å få rette tempen :D
Da har hælja gått med til litt arbe på gamle lørja igjen. Brodern (Mats) Har virkelig dratt på seg noen timer med sviesapparate!
Funnet ca lengde på spacere forran\bak
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/909.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0244_zps41c453fb.jpg.html)
Ikke mye klaring her nei! under 1mm nå, så må nok dra av litt
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/910.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0245_zps7498cc5d.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/911.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0249_zpsdfa4a3ea.jpg.html)
Bra med klaring mot coilover
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/912.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0246_zpse321d68f.jpg.html)
Kul pakke fra Kapelhenke
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/913.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0252_zpsb63d0be9.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/914.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0251_zps36be94aa.jpg.html)
Ramma bak begynner og bli bra. men tanken blir for nære bakaksel i forrhold til og putte eksosen noe sted. må nok litt mere bakover dessverre :(
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/915.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0257_zps3a0c3933.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/916.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0256_zps47ae66df.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/917.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0258_zps6ce13365.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/918.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0260_zpsea82a910.jpg.html)
Tor24 har laget euro-T4 flens og flens til eksosen på frihånd! Røslig turbo hehe
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/919.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0263_zpsb5feb28f.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/920.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0264_zpsa7e0d0c1.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/921.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0265_zps94e0b490.jpg.html)
Noen timer sveising av mellomakseltunell av Mats. Litt urovekkende at den er sentrert i bilen, akselen er sentrert basert på hjulbuene, og da står ikke mellomakselen rett i forrhold til tunellen?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/922.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0255_zps12851f83.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/923.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0262_zps8d800e03.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/924.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0261_zpsc0049bb5.jpg.html)
jasså switscher snurre på G? :D
/MGP
Ja, beryliums-svenskens beregnede alternativ med ekstra sett lager og MONSTER aksel
MatsTeigen
18/08/13, 16:04
Må få inn no luftegreier der innen nestegang det skal sveises :D Fortsatt vondt i hue hehe.
Om mellomakselen subber så har man jo alltids slegge ;)
mellomakselen er ikke sentrert på bakakselen fra fabrikk! da måtte man hatt kortere stikkaksel på den ene siden. pga diffen stikker lengere ut på den ene siden av inngående aksel.
ja så det til slutt. har aldri lakt merke til det før så begynte ordentlig å lure ei stønn hehe.
ja så det til slutt. har aldri lakt merke til det før så begynte ordentlig å lure ei stønn hehe.
oppdaga det når jeg dreiv å tilpassa 740 akseln til 242n jeg.. var noen mål som aldri stemte :P
hvilken snurre da, 71mm s400? :)
/MGP
Japp, sto mellom den og S400 76mm for opp til 1200hk :) Er ikke rask spool up vi har lagt mest vekt på her, men real effekt og holdbarhet :)
Drit i spoolup da. Den biten må jo MPG'n ta seg av ;). Kom på hylser til styrestaga!
Hmm, lærer ting kvar dag. Har aldri visst at inngåande aksling på bakakslingen ikkje var midt på :p
Drit i spoolup da. Den biten må jo MPG'n ta seg av ;). Kom på hylser til styrestaga!
hmm, mener du spacere for å få de ned som bærekula?
jepp, pluss jeg kan hente styringa på dagen i mårra om den er ferdig?
Har jo kommet ett hakk videre på den "klø seg i hue", "hvordan i helvete skal jeg løse dette" styringa, men akkurat nå er det full gass på motorn. Tenkte som så at det er jo viktigere å få motren i gang først enn styringa. I værste fall bare bruke en orginal rattstamme om alt skulle gå åt skogen med tid.. Er jo ikke like morro å putte nedi en orginal FT mener jeg ;) hehe
Her ser'n at inngående på bakakslingen ikke er på midten.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/07/420.jpg
Du får si fra hvis jeg skal slette bildet :)
Japp, sto mellom den og S400 76mm for opp til 1200hk :) Er ikke rask spool up vi har lagt mest vekt på her, men real effekt og holdbarhet :)
Det jeg tenkte, joa beste notering jeg har sett på volvo (5er) med 71mm er 917whp på 2.5bar så det fins muloigheter me denne :)
/MGP
Det jeg tenkte, joa beste notering jeg har sett på volvo (5er) med 71mm er 917whp på 2.5bar så det fins muloigheter me denne :)
/MGP
Vi skal nok få skremt denna opp i litt god effekt også ;)
Snakket med Torgeir i går om kamtrigger til motoren din, du kan gjøre som jeg har gjort.
Fordeler fra 740 med LH 2.2 har hallgiver i fordeleren og er godt egnet til dette, du må bare kappe bort tre av tennene på triggerhjulet slik at du sitter igjen med kun en. Siden du har litt dårligere plass i mellom motor og torpedovegg på 240 må du kappe akselen til rotoren.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1109.jpg
Inspirasjonskilde: http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=MembersPage/BerraHemBerra
Denne fordeleren er nesten umulig å oppdrive i norge siden LH 2.2 kun kom i et eller to år, men du får kjøpt helt ny fra statene:
http://www.ebay.com/itm/NEW-VOLVO-780-760-740-2-3L-Ignition-Distributor-OE-8603279-/141032723744?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A740&hash=item20d6349520&vxp=mtr#ht_2439wt_725
Snakket med Torgeir i går om kamtrigger til motoren din, du kan gjøre som jeg har gjort.
Fordeler fra 740 med LH 2.2 har hallgiver i fordeleren og er godt egnet til dette, du må bare kappe bort tre av tennene på triggerhjulet slik at du sitter igjen med kun en. Siden du har litt dårligere plass i mellom motor og torpedovegg på 240 må du kappe akselen til rotoren.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1109.jpg
Inspirasjonskilde: http://www.vems.hu/wiki/index.php?page=MembersPage/BerraHemBerra
Denne fordeleren er nesten umulig å oppdrive i norge siden LH 2.2 kun kom i et eller to år, men du får kjøpt helt ny fra statene:
http://www.ebay.com/itm/NEW-VOLVO-780-760-740-2-3L-Ignition-Distributor-OE-8603279-/141032723744?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolvo%7CModel%3A740&hash=item20d6349520&vxp=mtr#ht_2439wt_725
tommel opp :D
ja det er god løsning. Noen som har?
syntes ikke den var hårreisende dyr å kjøpe ny heller. I forhold til hvor enkelt det er å få det til å funke. Blir fort noen timer og kr om man skal lage en trigger, fester og kjøpe en giver til 500..
B230E i 740 har samme fordeler, så det er ikke vanskelig å få tak i en.
B230E i 740 har samme fordeler, så det er ikke vanskelig å få tak i en.
B230K i 740 har også ;)
Så med andre ord det er mer vanlig med fordeler med trigger, enn uten. :p
Men, er det noen som har?
Har ikke fordeleren fra E og K motorene vakuumklokke?
I så fall ville jeg sveiset fast mekanismen som flytter trigger punktet.
Finnes ikke bakmontert fordeler med vakum. Kun B230A som har blokkfordeler i 7 serie.
Går fint å bruke frontmontert fordeler fra B230A. Sveise den fast inni, korte den inn, og kappe tre av bladene. Det gjorde jeg på motor jeg skrudde ihop for 7-8 år siden.
Ola du Ola, har forklart deg før at det ikke er noen aux-aksel på den motoren :)
MatsTeigen
25/08/13, 23:34
Ola du Ola, har forklart deg før at det ikke er noen aux-aksel på den motoren :)
Hvordan skal man få hørt på musikk da ? :S :S :S
Da går det dårlig ja. Nei, da kan man jo montere en kamsensor til hvitblokk isteden. Den bygger ikke stort, og er enkel å finne :)
Slapp nå av gutta, har allerede fått en i posten av vår alles kjære venn i nøden - Christian
Torgeir vurderer neste kapping for å få ting til å passe :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2006.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-08-30162910_zps424f26fe.jpg.html)
Da røyk Gatebil! mangel på dreibenk, balanseringsmaskin og antall timer i døgnet ble utslaget. Men drar jo dit med hybriden til Koff såklart!
Ramma bak ferdig
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2007.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0314_zps9ce3fb66.jpg.html)
Tillpassing på g. Må "justere" litt på grenrøret
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2008.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0316_zpse0a5f082.jpg.html)
Motorfester, noget bedre en org
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2009.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0318_zpsdc6149aa.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2010.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0317_zpsd319dbd0.jpg.html)
Når fire tommer skal bli til tre
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2011.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0319_zpse467f075.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2012.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0320_zps6ae87733.jpg.html)
Njål Nilssen
30/08/13, 22:07
Hmm... Personlig ville jeg tatt litt plåt og laga en kon... Funker nok det det der men kommer jo til å se jall ut da :p
Grom redusering, men flensen var strøken da.
Så lenge downpipen ikke består av russerbøyer nesta sammen med pinnesveis av bimetall så blir det sikkert funksjonelt om ikke annet. ;)
Torgeir vurderer neste kapping for å få ting til å passe :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/2006.jpg (http://s40.photobucket.com/user/Radebank/media/2013-08-30162910_zps424f26fe.jpg.html)
Kapping av grenrøret ja :) jeg vil ikke ha skylda for det store hullet i torpedoen ;) men race er race. Litt drastiske løsninger må til i blant...
Hmm... Personlig ville jeg tatt litt plåt og laga en kon... Funker nok det det der men kommer jo til å se jall ut da :p
Jeg er enig med deg Njål, men må innrømme at dette prosjektet har sin sjarm og gutta har høyt respekterte kunnskaper med slegge og vinkelsliper :) For at det skal gå jævli må det se jævli ut også ;) ER dette som kalles god gammeldags garasjemekk og gikk mange av dom i breisladdsvingen på gatebil før i tia før det ble lekegrind for rike gutter med Porsche..
Njål Nilssen
31/08/13, 11:20
Jeg er enig med deg Njål, men må innrømme at dette prosjektet har sin sjarm og gutta har høyt respekterte kunnskaper med slegge og vinkelsliper :) For at det skal gå jævli må det se jævli ut også ;) ER dette som kalles god gammeldags garasjemekk og gikk mange av dom i breisladdsvingen på gatebil før i tia før det ble lekegrind for rike gutter med Porsche.. Er da ikke rik jeg, bare knallhard til å prioritere :p
Du kjører Bonde-porsche du Njål;)
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2
skal du ha kun 3" downpipe? iiik minimum 3.5" da :D
/MGP
faan noen tar'n lengre ut enn oss med BILLET 230 blokk :O syyyykt rått
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/414822_452601924761640_999150047_o.jpg
stødig bunndel? aaaaaaaah
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/332043_453970531291446_1054720066_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/412930_452602051428294_1655016294_o.jpg
kjørte fort på tierp også :) http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=9&t=78135
/MGP
Lundberg Performance
31/08/13, 18:33
Fy faen!, hvem har gjort dette mats???
gale finner har jeg for meg :)
/MGP
Finner er billett gale hehe.. dårlig med kjøling i blokka så ikke akkurat noen motor å kjøre runder med :) men utrolig fett da. Trist at de da putter inn ei SPM veiv :(
Njål Nilssen
31/08/13, 20:38
skal du ha kun 3" downpipe? iiik minimum 3.5" da :D
/MGP 4" sto det vel lengre opp... Om jeg ikke tar feil? :p Skal kone fra 3" ut av turbinen opp til 4"...Får man laga 7-10° koning så har man gjort noe ekstra bra :D
dårlig med kjøling i blokka så ikke akkurat noen motor å kjøre runder med :)
Er luftavkjølt denne, med over 300km/t er det null stress :)
Har vell kjøling i toppen og fyrer på mettis tenker jeg så det kjøler vell greit, tommy luhr har og betong helt opp og fyrer på mettis overaskende bra kjøling der og :)
Men klart ingen bil og kjøre lang tur med hehe
/MGP
Er ikke akkurat pendlerbil ;) Greit nok til drag. Ubrukelig til alt annet :)
Mange timer er brukt på verkste i dag også. Har begynt å røre med rør. 4" er ikke det letteste og få til og passe overalt med alt. Litt slegge og mye vinkelsliper samt Mats på sveiser'n, da blir det til slutt bil!
Mye som dumpa ned i posten i dag. All verdens pakninger, spacere fra Manton, lange lashcaps fra KM, radiator fra KL. No ARP fra hylla og en Tilton til og ha i kassa fra Tor24.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/318.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0370_zps571c4764.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/319.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0373_zpse3e525c6.jpg.html)
Radiatorn ble for liten, antagentligvis bare jeg som har trykka feil?! Ny blir bestilt igjen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/320.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0374_zps619b3f32.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/321.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0375_zpse48d2202.jpg.html)
Spacere av typen 40mm forran og bak! Begynner og bli bra med 10" breie felger da?
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/322.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0376_zpsab758bd3.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/323.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0377_zpsdaca38a5.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/324.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0378_zps009f81dc.jpg.html)
Eksosen begynner og nærme seg noe. Kappa mye i grenrøre i dag for og få litt hyggeligere vinkel på turbo i forhold til rammevang\panserhøyde. Vert MYE sliping for å få rette kon ut fra turbo'n. Det prosjektet fortsetter i mårra.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/325.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0383_zps914bec5a.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/326.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0382_zps56386a63.jpg.html)
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/327.jpg (http://s1167.photobucket.com/user/Larskristian/media/DSC_0379_zps1dc72bab.jpg.html)
Dagens morsomme. En uhyre sjelden kortfilm av "legenden" med slegga. "Som say, he brush his own theeth with it, and use it as toilet paper..."
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/09/328.jpg (http://i1167.photobucket.com/albums/q630/Larskristian/MOV_0380_zps41ecf34a.mp4)
MatsTeigen
04/09/13, 22:02
Bigfoot was nothing, the ancient legend of SlegaMaster is documented!
Note: legg merke til lyden av veiva som løsner og detter i bakken etter slaget :)
En ferdig kon ut fra turboen koster knapt 200 spenn da :) kunne spart litt arbe..
Frigstad Racing
05/09/13, 07:24
Blir gromt :) skal du slædde eller kjøre fort teigen?
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m/)
Tor24: Ja veit, men vi ville ha total custom + den var litt vanskelig og få tak i på kvelden og progresjon var digg :P, er ikke verre en og bytte ut. Måtte nesten få på plass et rør så vi fikk gjort noe med resten rundt.
Frigstad: På RRmotor leiter vi mest etter grep ja, om det blir sladd er det ufrvillig ;)
skarru ha for radiatorn a? :)
/MGP
Kappa realt i dag for å holde DP lengst mulig unna grenrør samtidig som det må være litt plass mot torpedo. Mange små vinkler her og der betyr et døgn med sveising for brodern :D
Hva tror du om det her Lars? :P
http://youtu.be/DZG5XSAl2Tk
Marius Skau
05/09/13, 18:45
Haha, den der likte jeg Koff :D
hehe, ser ut til at en av naturens underverker slår til igjen når vifta starter. Flere bilprodusenter som bruker millioner i året på å forske frem slike løsninger :D
Larsgunnar
05/09/13, 21:46
Haha, tøft som faen :D Volvomotor i den Kadetten nå?
Haha, tøft som faen :D Volvomotor i den Kadetten nå?
Denna er det traktormotor med sotjager i ja! :D
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.374448279299621.86910.371634682914314&type=3
gull pilen
06/09/13, 10:40
Denna er det traktormotor med sotjager i ja! :D
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.374448279299621.86910.371634682914314&type=3
dere var på Dagali med 200sx klubben nå i august sant?
gl740turbo
06/09/13, 11:02
dere var på Dagali med 200sx klubben nå i august sant?
Ja, det var de :)
Skal på gatebil med lausbikkja i mårra
gl740turbo
06/09/13, 15:57
Skal på gatebil med lausbikkja i mårra
Virker alt skikkelig nå? :) Forstod det slik at det har vært litt problemer hele tiden siden motoren ble bygget i bilen? :(
Virker alt skikkelig nå? :) Forstod det slik at det har vært litt problemer hele tiden siden motoren ble bygget i bilen? :(
Har jo vært litt problemer ja :P Men hadde vært mer sjokkert om det gikk feilfritt, enn sånn som det har vært nå! Håper jo alt virker strøkent nå! Men det gjenstår å se i morra!
gl740turbo
06/09/13, 18:13
Har jo vært litt problemer ja :P Men hadde vært mer sjokkert om det gikk feilfritt, enn sånn som det har vært nå! Håper jo alt virker strøkent nå! Men det gjenstår å se i morra!
Sykt kult prosjekt så håper du får brukt den litt mer med litt mindre skruing :) Er alltid noe som du sier, men alltid gøy når man er på banekjøring å kan kjøre der ifra igjen :)
Jeg hadde det iallefall drit kult med Toyotaen. Kjørte fra bergen til dagali for pryl å kjørte feilfritt hele veiene hjem igjen utenom ett eksosfeste som var vekk :P
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.