PDA

Vis full versjon : Volvo 940LT 95mod



Peaters
30/04/12, 11:20
Hei.
Jeg er ny her, men har skjønt at dette er stedet om man lurer på noe ang Volvo.
Jeg har akkurat kjøpt meg en 940 LT, bilen er fra 1995 og har 310' km på samvittigheten. Bilen virker alikevel bra og er god å kjøre. Har tidligere eid en 86 mod og en 92 mod 240GL. Like fornøyd med begge to, så håper 940 er samme greia:)

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg "enkelt" og uten å bruke altfor mye penger kan øke fra 135hk og litt opp.
Blir glad for tilbakemeldinger som forklarer litt hvordan ting gjøres, for jeg er ikke noen Gud når det gjelder å skru.

Takker for svar:)

johnjo
30/04/12, 12:47
Hei.
Jeg er ny her, men har skjønt at dette er stedet om man lurer på noe ang Volvo.
Jeg har akkurat kjøpt meg en 940 LT, bilen er fra 1995 og har 310' km på samvittigheten. Bilen virker alikevel bra og er god å kjøre. Har tidligere eid en 86 mod og en 92 mod 240GL. Like fornøyd med begge to, så håper 940 er samme greia:)

Nå lurer jeg litt på hvordan jeg "enkelt" og uten å bruke altfor mye penger kan øke fra 135hk og litt opp.
Blir glad for tilbakemeldinger som forklarer litt hvordan ting gjøres, for jeg er ikke noen Gud når det gjelder å skru.

Takker for svar:)

får gratulere med ny bil og velkommen til forumet:D

det enkleste du kan gjøre er å chippe bensinhjerne din og åpent filter og skru opp litt turbotrykk.og hvis du har litt ekstra penger til overs så er det 3"eksos å anbefale også.det er det som kalles (husmortrim)som folk sier.håper det hjalp:D

Peaters
30/04/12, 15:17
Takk så mye :D
Ok, noen chip du evnt kan anbefale? vikingchip har jeg hørt noe snakk om fra før, de er jo også ganske greie i pris har jeg hørt. hvor kan jeg kjøpe det? er det enkelt å montere? jeg kan fint lite om dette altså :p men må jo starte ett sted ;) justere turbotrykk sier du, er det noe jeg klarer med orginal wg?

johnjo
30/04/12, 15:32
Takk så mye :D
Ok, noen chip du evnt kan anbefale? vikingchip har jeg hørt noe snakk om fra før, de er jo også ganske greie i pris har jeg hørt. hvor kan jeg kjøpe det? er det enkelt å montere? jeg kan fint lite om dette altså :p men må jo starte ett sted ;) justere turbotrykk sier du, er det noe jeg klarer med orginal wg?

jeg kan anbefale viking ecomaxchip.er storfornøyd med det.det er en på forumet her som selger sånne chipper.han heter:kvkleppe.tror han tar 700-800kr for en sånn chip.
det er enkelt å montere en sånn chip.når det gjelder og justere turbotrykket,så er å kjøpe en boost controller som du setter på den orginale wg eller en wg som er justerbar.:)

Feiltenning
30/04/12, 18:30
Slenger meg på her hvis det er greit.
Skal til å samle deler for husmortrim. Ser turbotrimming.no har en del ting, men er ikke 1900 kr mye for en wg aktuator da?
Hvor kan jeg finne alternative wg aktuatorer som lar seg justere fra ca 0.7-1.0 bar? Er 0.7-1.0 bar greit trykk for en bil med ecomax-chip?

volvoRsport
30/04/12, 18:33
Takk så mye :D
Ok, noen chip du evnt kan anbefale? vikingchip har jeg hørt noe snakk om fra før, de er jo også ganske greie i pris har jeg hørt. hvor kan jeg kjøpe det? er det enkelt å montere? jeg kan fint lite om dette altså :p men må jo starte ett sted ;) justere turbotrykk sier du, er det noe jeg klarer med orginal wg?

Her får du kjøpt Viking Chip i Norge: http://home.online.no/~kjet-sk/Viking.htm

Peaters
30/04/12, 19:04
Takker for flotte svar! :D da kjøper jeg ecomax og en justerbar wg. Blir nok eksos om litt også ;) kommer nok flere spørsmål fra meg! Hehe :p

andersg
01/05/12, 10:14
Ikke gå over 1bar da, da blir den lille turboen megastressa og drita varm. Vinninga går opp i spinninga. :p 1bar trøkk + chip + 3" eksos flytter seg ganske så greit sånn i hverdagen, så det holder nok en stund før "mye vil ha mer". :)

Thobbus
01/05/12, 14:10
funker fint å space ut den originale wastegaten med 2-3 skiver. da lader den greit 0.6-0.7

carl-k
02/05/12, 13:45
for å justere opp turbotrykk så kan jeg anbefale en "turbosmart boost tee" denne selger de blant annet på mekonomen for 600kr.
denne setter du på slangen mellom wastegate og turbo og skrur opp til ønsket trykk.
jeg bruker denne selv på mn 940LT og er megafornøyd. lader 0.8-0.9bar.

Feiltenning
07/05/12, 18:04
Kjapt spørsmål. Er det noe poeng å bytte resirkventilen? Hvis trykket på innsuget øker, vil ikke denne da ligge å slure litt? Eller skal det et såppas voldsomt trykk til for at denne åpner, at man bare kjører med original resirkventil på husmortrim?