PDA

Vis full versjon : hvordan vet jeg at motoren min ikke har gått i nødmodus?



ellingsøyern
29/04/12, 22:08
har nylig fått sveiset i lamdasonde i eksosen etter jeg bytta motor, har ikke lh 2.4 instrumentpanel så får ikke opp varsellys om lamdaen, hvordan kan jeg vite om det funker eller ikke? altså om bilen er i nødmodus enda.. merket ikke mye effektforskjell etter jeg bytta til lamda. bilen brukte 1,3-1,4 på mila nå å synes det var ganske mye, brukte over 1,5 før jeg bytta lamdasonde

850GLTsilver
30/04/12, 21:04
Les ut feilkoder, så vil du i grunnen få svar.

ellingsøyern
18/05/12, 08:52
fikk feilkode 231, det er vel lamdasonde? kan det være noe med hvordan jeg koblet den å er det noen som vet om motoren går ut av nødmodus om jeg får fikset lamdaen eller om jeg må resete noe?

850GLTsilver
18/05/12, 12:53
fikk feilkode 231, det er vel lamdasonde? kan det være noe med hvordan jeg koblet den å er det noen som vet om motoren går ut av nødmodus om jeg får fikset lamdaen eller om jeg må resete noe?

Mener den resetter seg selv så snart du har fikset den lambdaen.

ellingsøyern
20/05/12, 14:52
noen som kan bekrefte at 231 er lamdaen?


edit: fant en meget oppegående side:http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html#LH24FuelInjectionFault

Jan turbo
20/05/12, 17:46
Om feilkode 231 står det at bilen enten går for magert eller for rikt. I ditt tilfelle for rikt sikkert da med tanke på forbruket. Dette trenger ikke være lambda sonden din. Det kan være lmm feil. Eller dårlige tennigsdeler el filter f.eks. For å resette hjernen så kobler du av batteriet i ett par minutter f.eks.