PDA

Vis full versjon : Første gen. V70 TDI erfaringer



Arvid André
16/04/10, 15:20
Hallois!

Har søkt litt på forumet, men har ikke finni noe. Lurer på om noen her har erfaringer med V70 2,5 TDI 97-00? Er dette holdbare biler, hva er kjente feil med disse? Ser mange har gått en del, men de ligger som regel relativt høyt i pris. Åssen er det da å kjøpe en som har gått 300-350 tusen, hva er viktig å se etter på de?

Hvis noen har erfaringer, eller kjenner til disse bilene, setter jeg pris på innspill ;)

JEPS
16/04/10, 21:13
Nesten alle jeg kjenner som har hatt 2.5 tdi har vært plaga som sat*n med å få start når det er kaldt. er vell egen tråd om det her, eller på det andre forumet.
folk bytter det meste uten at starting i kaldt vær blir bedre.
bortsett fra det er v70 veldig gode biler, de har meget god komfort, å er sikre biler.

ang km stand så tror jeg det er slitesterke motorer som holder lenge.
men automatkasser holder kanskje ikke like lenge, er ofte byttet på biler med så lang km.stand, så det kan du jo ha i bakhodet.

DieselDriver
16/04/10, 21:43
De har et satans motorstøy inne i bilen!

Langedal
16/04/10, 21:47
Første generasjon V70 er utrolig driftsikre biler. Ved å kjøpe en slik bil, kjøper man seg et problemfritt bilhold.

Det man bør ha i bakhodet, er at det egentlig er en 3. generasjons 850. Så den er gammeldags. Man vil aldri få noe nybil, eller esklusiv følelse i disse bilene. Selv om du velger en 2000 modell. Men prisen gjenspeiler jo også dette. Det er forholdsvis billige biler.

Siden disse bilene var bygd på en gammel lest, er det ingen store fallgruver. Så det blir de vanlige bruktbil punktene man bør sjekke. Hør etter ulyder, servicehefte, sunn fornuft o.l. Evt. kan en NAF test være fint hvis man ikke er så teknisk bilkyndig.

En bil som er passert 300 000km har gått langt uansett. Det trenger ikke være noe problem, men prisen bør stå i stil til dette. De bør ligge et greit stykke under 100 000,-.

Hva angår dieselmotoren, så er det en Audi motor med gammel steinalder teknologi fra VAG. Motoren er ofte elsket av VAG folket og hatet i Volvo miljøet. Det gjenspeiler nok kvalitetskravene man stiller som Volvo eier, kontra VAG eier. Men hva gjelder motoren så går de langt, og er billige i drift. Men for å ikke bli plaget gjelder det å finne en som er GODT vedlikeholdt, og man må fortsette å vedlikeholde den godt selv. Hvis man ikke slurver med dette, får man en fullt brukbar motor. Dog er jo bensinmotor det mest driftsikre i disse bilene, og man skal kjøre en del for å kjøre inn prisdifferansen mellom bensin og dieselbil basert på antall sparte kroner pr. mil.

Det ble nevnt tidligere i et innlegg av automatkassen kan være et problem. Det er vel ikke helt sant. Automatkassene i disse bilene er solide. Selvfølgelige ikke like hardføre som en manuellboks, men du dreper ikke automaten uten videre. Men her gjelder jo også vanlig vedlikehold. En automatkasse som har passert 300 000km uten oljeskift, nærmer seg slutten på sin livsyklus. En kasse med regelmessig skifte av olje og filter går langt og tåler mye!

Lykke til med bilkjøp uansett! :D

DieselDriver
16/04/10, 22:22
Er ikke steinalderteknologi i disse motorene. Er jo direkte innsprut og elektronisk styrt pumpe som på nye diesler.
Men støyen er som i en scania 111/141.

volvojoachim
16/04/10, 22:22
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21877116

Den er vel verdt å sjekke ut.. lav km stand på den gitt. prisen er så som så.

lykke til

Arvid André
16/04/10, 23:26
Tusen takk for fyldige og hjelpsomme svar!

Angående girkasse, kommer jeg til å satse på manuell. Har også fått inntrykk av at dette er en holdbar motor, bare en holder den vedlike og bruker den som folk selvfølgelig. Har også fått inntrykk av at det var en populær motor når de kom i A6'n, eller tar jeg feil? Har i grunn kikka mest etter bensin, men ettersom detta blir en bruksbil som blir brukt veldig mye, har jeg lyst til å satse på diesel. Kommer nesten dobbelt så ''langt'' med tanke på forbruk :P

Skal kikke på en i morra, mulig det blir kjøp til uka. Takk for nyttig info!

The Sven
16/04/10, 23:58
Er ikke helt enig i at disse bilene ikke kan ha litt "nybil eller eksklusiv" følelse (tatt i betraktning at de er minst 10 år gamle). Sammenlign med andre biler fra tilsvarende årstall og de måler seg igrunn ganske bra. Kompakte og fine biler som holder seg godt synes jeg. Tåler fint sammenlikning med Mercedes og BMW i kvalitetsfølelse.

Arvid André
17/04/10, 15:18
Takk for svar folkens.

Da blei det V70 TDI på meg i dag :) Syntes det virka som en helt grei bruksbil. Blir nok til at jeg henter den til uka eller helga. Kommer vel antagelig ut noen bilder etterhvert!

The Sven
17/04/10, 18:18
Gratulerer:) må dele litt bilder/lage en prosjekttråd av nyanskaffelsen nå da:)

Arvid André
17/04/10, 23:08
Takk!

Det blir nok en liten worklog etterhvert, hehe :)

JEPS
18/04/10, 00:36
Gratulerer med ny bil. å ang. min kommentar om automat kasse, så har sikkert Langedal helt rett ovenfor her, at med regelmessig oljebytte, å generell service på automatkassene, holder de lenge.

jerognal
18/04/10, 10:43
Disse motorene varer evig. Det som er viktig er ofte oljeskift med filter, og IKKE TA SJANSER MED REG.REIMA. Skiftes hver 90.000 sammen med vannpumpe.
Det som slites på disse motorene er Vacumpumpen. Den kjøper du hos MØLLER! (Halve prisen).(Høres ut som ventiltikk når den er gåen).
Eksosmanifoldpakning ryker også. Orginal er i papp, mens ny er i stål og holder.
Du får lett oppimot 200 HK med chip og sperring av EGR-ventil. EGR-ventilen bør sperres uansett, for å unngå innsoting.
Har ALDRI hatt startproblemer i kulda....
Dyserens sammen med skifte av dieselfilter er god medisin...

Automatkassa holder lenge med riktig vedlikehold. Gjennomskylling hver 50.000 så holder de LENGE.

Min 98' er gått 380.000 nå og maler fint ennå. Girkassa er like bra også.

Lykke til.

DieselDriver
18/04/10, 10:51
Disse motorene varer evig. Det som er viktig er ofte oljeskift med filter, og IKKE TA SJANSER MED REG.REIMA. Skiftes hver 90.000 sammen med vannpumpe.
Det som slites på disse motorene er Vacumpumpen. Den kjøper du hos MØLLER! (Halve prisen).(Høres ut som ventiltikk når den er gåen).
Eksosmanifoldpakning ryker også. Orginal er i papp, mens ny er i stål og holder.
Du får lett oppimot 200 HK med chip og sperring av EGR-ventil. EGR-ventilen bør sperres uansett, for å unngå innsoting.
Har ALDRI hatt startproblemer i kulda....
Dyserens sammen med skifte av dieselfilter er god medisin...

Automatkassa holder lenge med riktig vedlikehold. Gjennomskylling hver 50.000 så holder de LENGE.

Min 98' er gått 380.000 nå og maler fint ennå. Girkassa er like bra også.

Lykke til.

Disse motorene varer ikke evig ihvertfall.

Arvid André
18/04/10, 11:00
Disse motorene varer evig. Det som er viktig er ofte oljeskift med filter, og IKKE TA SJANSER MED REG.REIMA. Skiftes hver 90.000 sammen med vannpumpe.
Det som slites på disse motorene er Vacumpumpen. Den kjøper du hos MØLLER! (Halve prisen).(Høres ut som ventiltikk når den er gåen).
Eksosmanifoldpakning ryker også. Orginal er i papp, mens ny er i stål og holder.
Du får lett oppimot 200 HK med chip og sperring av EGR-ventil. EGR-ventilen bør sperres uansett, for å unngå innsoting.
Har ALDRI hatt startproblemer i kulda....
Dyserens sammen med skifte av dieselfilter er god medisin...

Automatkassa holder lenge med riktig vedlikehold. Gjennomskylling hver 50.000 så holder de LENGE.

Min 98' er gått 380.000 nå og maler fint ennå. Girkassa er like bra også.

Lykke til.

EGR, er det eksosretur? Har du merka noe forhøyning av forbruket etter du blenda den?

ChrML
18/04/10, 11:04
EGR, er det eksosretur? Har du merka noe forhøyning av forbruket etter du blenda den?
Exhaust Gas Resirculation, ja. For å få minke utslipp.

DieselDriver
18/04/10, 11:10
Trur du senker forbruket en del med og fjerne den. Varm luft inn i forbrenninga på diesel er bare dumt. Disse bruker jo mye så det kan være mulig det hjelper.

jerognal
19/04/10, 14:54
Da får jeg kommentere Diesel Driver sitt inlegg om at disse motorene ikke går lenge.....

Det røk endel toppakninger\vannpumper på de i starten. Dette var spesielt på Caravellen. Dette var grunnet papirpakning og dårlige vannpumper. Denne ble fort erstattet med stålpakning og modifiserte drev på vannpumpene og da holdt de. Skal ikke være et problem i dag. De røk før de var gått 100.000.

Det er stort sett tre grunner til havari:
1: For seint skifte av reg. reim og ikke skiftet vannpumpe.
2: Oljelekk fra Kamakseltetning ned på reg. reim. Dette fører til at reimen hopper og motoren er boss.(Min er potte tett ennå etter 380.000 KM).
3: For lange oljeintervaller. GLEM long-life intervaller på en dieselmotor. Oljen blir mye mer forurenset enn på en bensiner og da gror den igjen. Skift på 10.000 m\filter og bruk gjerne en no-name-helsyntetisk olje, bare den tifredsstiller kravene.
En innvendig rens av motor er også gode greier. FÅ DRITTEN UT AV MOTOREN. (Innvendig motorrens mykner også opp pakninger og holder motoren tett).

Nå må jeg muligens skifte dysespisser snart, men etter 400.000 er det ikke ille.
Jeg har ikke skiftet annet enn vacumpumpen på min motor foreløpig. Den klakket fælt rundt 250.000 KM. (Kostet rundt 3500,- hos Møller).
Jeg er iallefall kjæmpeglad i denne maskinen. Ikke svetter den olje, bruker lite drivstoff med tanke på oppunder 200HK, lettstartet og meget sprek. Men den bråker sef. mer enn nyere maskiner.

Ang. EGR-ventil: Min ble utrolig mye sprekere da jeg sperret denne ventilen. Forbruket er omtrent det samme. 0,55 på landevei og 0,75 i byen.
Klippet til en kobberplate, borret hull til bolter, glødet den og monterte den inn. Gjort på no-time.

Har erfaring med at Volvo ikke kan denne motoren skikkelig. Vet at de gir opp og skifter hele motoren når det kun er en bagatell. Er heldig som har en mekaniker som er spesialist på dieselmotor, og han løser det meste uten å skifte motor.-))

Skulle du ellers lure på noe i framtiden så skal jeg svare så godt jeg kan.

TheChieF
19/04/10, 17:16
Disse motorene varer evig. Det som er viktig er ofte oljeskift med filter, og IKKE TA SJANSER MED REG.REIMA. Skiftes hver 90.000 sammen med vannpumpe.
Det som slites på disse motorene er Vacumpumpen. Den kjøper du hos MØLLER! (Halve prisen).(Høres ut som ventiltikk når den er gåen).
Eksosmanifoldpakning ryker også. Orginal er i papp, mens ny er i stål og holder.
Du får lett oppimot 200 HK med chip og sperring av EGR-ventil. EGR-ventilen bør sperres uansett, for å unngå innsoting.
Har ALDRI hatt startproblemer i kulda....
Dyserens sammen med skifte av dieselfilter er god medisin...

Automatkassa holder lenge med riktig vedlikehold. Gjennomskylling hver 50.000 så holder de LENGE.

Min 98' er gått 380.000 nå og maler fint ennå. Girkassa er like bra også.

Lykke til.

1. I følge instruksjonsboka så skal regreim byttes på hver 120000 km.

2. Hvor sitter denne EGR ventilen? den vil jeg ta vekk snarest. :-D

DieselDriver
19/04/10, 23:12
Jeg skrev at de ikke varer lenge men at de ikke varer evig. For meg er det uaktelt og eie en bil med slik motor fordi det blir ikke billigere en bensin når man skal vedlikeholde hele tida. Og når man jobber med annleggmaskiner og knuseverk hele dagen er det ikke særlig morro og sette seg i en bil som kakler som satan. Da er det deilig og sette seg i sin 240d6 og nyte stillheten. Biler der man hører kaklinga inne i bilen er irriterende og gir bilen et billig preg.

jerognal
20/04/10, 13:23
Reg. reim KAN holde 120.000 men du vil IKKE ta sjansen, tro meg.:eek:
VW sier skifte på 90.000 og da tror jeg på dem.....

EGR ventil sitter på baksiden av motor helt oppe. (Mot torpedovegg om du skjønner). Det kommer et tynt rør opp fra eksosen inn på innsuget. Her er en blank "klokke" med en gummimembran inni. Du kan skru fra røret opp med to bolter. Jeg satte sperren inn helt oppe, da disse boltene ikke var rustet fast. Kan også gjøres lengre nede på manifolden.

TheChieF
20/04/10, 17:53
Reg. reim KAN holde 120.000 men du vil IKKE ta sjansen, tro meg.:eek:
VW sier skifte på 90.000 og da tror jeg på dem.....

EGR ventil sitter på baksiden av motor helt oppe. (Mot torpedovegg om du skjønner). Det kommer et tynt rør opp fra eksosen inn på innsuget. Her er en blank "klokke" med en gummimembran inni. Du kan skru fra røret opp med to bolter. Jeg satte sperren inn helt oppe, da disse boltene ikke var rustet fast. Kan også gjøres lengre nede på manifolden.

Hmm, veldig rart at du sier dette, må ha vært skrekkelig uheldig du da.

Første regreim bytte på min V70TDI ble faktisk gjort på 128,000, har enda ikke merket problemer, selv om bilen snart passerer 230,000.

Og som tidligere nevnt, så står det 120,000 i boka, men for morro skyld så ringte jeg Bilia Økern i dag, og der fikk jeg følgende svar på hvor langt man kan kjøre før reima må byttes: 160,000 men den stoler jeg ikke på, så jeg forholder meg til boka jeg, siden det gikk bra på første bytte.


Når det gjelder at det er så skrekkelig mye utgifter på disse, og ikke minst motor støy i bilen, så har jeg merket fint lite til dette.

har hatt bilen i 1 år nå, og har ikke kosta på bilen en eneste krone motor messig enda, bortsett fra filtere, olje, spylevæske, og diesel.

Jeg er i hvertfall knall fornøyd med bilen.

Det er jo klart, at har man 5000 omdreininger heletiden, så merker man litt motor støy, men det skulle jo bare mangle. :D :D :D :D

TeamBørnOut
20/04/10, 18:24
200hk med chip på disse motorene tror jeg er som å kjøpe en voksen løve! Problemer...
Noen har disse motorene lenge. andre har det ikke. spørs nok på sjåføren!

http://www.youtube.com/watch?v=qGM3QA5z3YM

jerognal
21/04/10, 10:16
Som sagt så følger jeg heller VW sine intervaller enn Volvo. Your choice.
Men jeg personlig har sett at en reim som er 5 år gammel og lite kjørt er i MYE dårligere stand enn en som er 3 år gammel og kjørt 100.000.
Personlig tror jeg det er værre med gammel gummi enn mye kjørt.
Hadde en Caravell med samme motor som var 6 år gammel og lite kjørt. Den var det sprekker i overalt på reimen. Sist jeg skiftet på Volvoen på 95.000 var den ikke SÅ ille.;)

200 HK er som å kjøpe en løve ja.... Glefser godt ifra seg..:D
Men se på min; 380.000 med chip hele veien. Like fin.
Men jeg er småhysterisk med olje\filter da....:o

Har lurt på å fjerne catalysator også.... Da er vi godt over 200 HK. Men det er kassen jeg da er redd for....:o

DieselDriver
21/04/10, 10:40
Poenget med og bytte reim er at man skal bytte hele registeret. Skjelden at reima som ryker av på grunn av reima. Pleier og være slik at reima ryker fordi strammehjul eller vannpumpe skjærer seg. Er også sunt for motoren med en ny frisk vannpumpe.

turb00le
21/04/10, 12:46
Jeg liker denne motoren, vurderte en a6 quattro med samme maskin.
Modern har en V70n med denne motoren.
Det eneste jeg virkelig savner på den er vtg, for den er jo stein dau under 2000rpm da den virkelig våkner til liv. Med vtg turbo hadde den sikkert spoola opp på rundt 1500rpm.

jerognal
22/04/10, 18:51
Poenget med og bytte reim er at man skal bytte hele registeret. Skjelden at reima som ryker av på grunn av reima. Pleier og være slik at reima ryker fordi strammehjul eller vannpumpe skjærer seg. Er også sunt for motoren med en ny frisk vannpumpe.

helt korrekt!
Kjøpe hele kittet med alle hjul + vannpumpe.

Per-Oskar
25/04/10, 11:08
helt korrekt!
Kjøpe hele kittet med alle hjul + vannpumpe.

Er register-reimbytte noe man gjør selv eller? =)

Karsko1
26/04/10, 10:20
Vil bare legge til her at om en kjøper en slik bil må en se etter om den har fått alle oljeskiftene sine, og til rett tid. Det er svært viktig på akkurat disse.

Ellers er jo motoren sterk og leverer 300NM fra 1900 o/min om jeg ikke tar helt feil. Du har god drakraft i tredje gir ut av rundkjøringene, men da jeg kjøpte følte jeg ikke det at det var diesel veide veide opp for den ekstra kostnaden for innkjøp av bilen. Også servicene er mye dyrere. Volvo på Minde i Bergen skulle nesten ha det dobbelte for 220 000 servicen på en diesel, sammenlignet med en tilsvarende manuel.

andreas y.
06/05/10, 20:22
kor mykje bruker dei på mila med automat?

Karlsen88
08/05/10, 20:10
kor mykje bruker dei på mila med automat?


Ca 0,7 på by-kjøring:)

andreas y.
08/05/10, 20:28
Ca 0,7 på by-kjøring:)

med automat?da er jo halvliteren mindre enn 740en på dårlig vestlandsvei

jerognal
05/06/10, 16:07
Har klart 0,48 på langtur. (Har automat).
Men 0,52 er mer vanlig. Og 0,75 i byen.

Aartun
12/08/10, 07:48
Jeg var ute å slepte campingvogn med min i sommer, over fjelloverganger og gjennom byer, 0,84 i snitt. fornøyd med det!

Ellers er jeg og en av de som liker lyden i femmeren ved godt pådrag. Har dog stort problem med soting så jeg skal jammen blokke den egr ventilen.

Er det noen som vet hvor mye manuel kasse i disse bilene tåler? vurderer å kjøpe campingvogn og da kan det være greit å vite hvor mye ting tåler..

gull pilen
12/08/10, 08:33
eneste som er litt kjipt med disse diesel motorene er at de bråker noe sykt!
høres jo nesten ut som de går uten olje...

Turbovogn850
17/12/13, 08:43
Har nylig kjøpt meg en Volvo TDI fra 98' der dieselreima har gått. Kjøpte et komplett sett med registerreim og dieselreim samt strammehjul, da det er best å bytte disse samtidig, lyspæreprinsippet. :)
Men leste om jeg burde bytte vannpumpen samtidig? Hva ligger denne på i pris og hvor burde denne bli kjøpt og er dette et MUST?
Tenkte også på multireima til dynamo, burde denne bli byttet samtidig?

Sagen
18/12/13, 08:15
Hei! Hvor langt har den gått? Den vannpumpa jeg bytta sist kjentes fortsatt veldig bra ut, så den hadde nok holdt til neste registerreimskift. Men, om det skulle skje noe, så er det veldig kjipt.. Er du i tvil, så bytt! Det er en billig forsikring kontra havari. Vannmpumpa koster en tusenlapp - ish.. om jeg ikke husker helt feil. Om du ikke veit når multireima er byttet, så ta med denne også. Da har du full kontroll :)

Turbovogn850
18/12/13, 08:19
Har ingen aning om når reimen ble byttet på disse, men drøyer litt med vannpumpa og multireima i og med at jeg kjøpte bilen og har ikke fått testet den da forrige eier trodde det var havari så var det bare dieselreima :p :p


Sent from my iPhone using Tapatalk

jerognal
18/12/13, 09:30
Skift ALLTID vannpumpen sammen med reg.reima. ALLTID!!!!!!!!!!!!!!!!

På forrige skiftet mitt var det begynt å komme slakk i lager på pumpen. 90.000 KM.
Nå bikker snart Volvoen min 500.000 Km og jaggu ruller den like fint ennå. jeg har dog hatt en rep. på motor i sommer. Simmer-ring på veiven røk og kastet olja inn på registeret, så det ble ny reim igjen da reima var full av olje. Litt heldig der at den ikke hoppet over.....:cool:

Kan nevnes at nå har Møller ny reim til Caravellen. Denne reima er carbon-forsterket og GARANTERES 120.000 KM. Ingen tidsbegrensing lenger. Om Volvo har fulgt etter aner eg ikke...... Blir iallefall orginal-reim på Caravellen min når den skal skiftes.

Turbovogn850
18/12/13, 09:34
Hvor mye jobb er det å bytte varmeregister?
Eventuelt hvor mye koster dette? :)
Har som sagt drøyer litt med vannpumpa til jeg vet motor går på egen maskin :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

850GLTsilver
18/12/13, 12:39
Hvor mye jobb er det å bytte varmeregister?
Eventuelt hvor mye koster dette? :)
Har som sagt drøyer litt med vannpumpa til jeg vet motor går på egen maskin :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ligger vel en howto under Howto Tips&Triks.
Og skulle den ikke ligge der, så kan du ta en titt hos Mathessons Volvopages. (Anbefales et besøk uansett)
Er ikke all verdens jobb uansett.

Turbovogn850
18/12/13, 12:42
Takk for svar :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
18/12/13, 16:14
Mathessons Volvopages.

Matthews Volvosite, du mener?

850GLTsilver
18/12/13, 16:19
matthews volvosite, du mener?

again :d

Sagen
18/12/13, 18:23
En liten video tatt opp med mobilen tidligere i høst. Tomgang, kald motor. Vakuumpumpa ble bytta i sommer, så ingen takling fra den. Tror det er lyden av slitne vakuumpumper mange griner på nesa av.. Den svake "suselyden" kommer fra multireima.
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/12/754.jpg (http://i398.photobucket.com/albums/pp63/Sagen76/VIDEO0013.mp4)

jerognal
18/12/13, 22:45
Siden eg har både caravelle og Volvo med "samme" motor, kan eg nevne at volvoen går mye roligere og penere enn caravellen..... Caravellen kakler og tikker ivei, mens volvoen maler slik Sagen har lagt ut over, så noe bra har volvo fått til her. Tror det er både andre dyser, turbo og dieselpumpe på volvoen...

Sagen
19/12/13, 06:55
Siden eg har både caravelle og Volvo med "samme" motor, kan eg nevne at volvoen går mye roligere og penere enn caravellen..... Caravellen kakler og tikker ivei, mens volvoen maler slik Sagen har lagt ut over, så noe bra har volvo fått til her. Tror det er både andre dyser, turbo og dieselpumpe på volvoen...

Kan nevne at den har gått drøyt 350K km.. Skifter olje og filter hver 10000 km. Veit Volvo har en annen turbo enn VAG. Ikke sikker på dyser/pumpe.. Men det går sikkert å finne ut av om man skulle kjede seg en dag :)

mhaarstad
27/04/15, 00:35
Følger denne, vurderer selv å kjøpe meg 1.gen v70 med denne motoren :) Har hørt mye om disse, men tror selv (håper) det er gode motorer :)

jerognal
27/04/15, 09:03
Tror neppe du blir skuffet om du tar den servicen som den skal ha. Jevnlig oljeskift, og passe på reimskiftene MED vannpumpe og løpehjul/strammehjul. Junior har overtatt vår gamle TDI nå... Passert 480.000 KM nå. Går stadig like fint.
Vi har kjøpt XC70 med D5. Dette med diesel kan VW bedre enn Volvo... hehe.

mhaarstad
04/05/15, 23:07
Det er bra, kommer til å komme en v70 tdi når 740'n blir solgt i sommer :)

Svirre
06/05/15, 00:35
Slenger med på her også. Eier selv en slik, og den går så det griner enda etter 20.000km i mitt eie. Om det rakler og låter mye fra disse motorene, skyldes det feil timing. Da fortenner den for mye og kan være vanskelig å starte når tempen synker litt. Skal du finjustere til helt riktig gradering, så må du ty til måleur og pc. Jeg bruker ikke måleur (burde gjort det), men justeringa av dieselpumpa havner innafor av det jeg kaller godkjent :)

Flott bil, god å kjøre, veldig drivstoffgjerrig og jeg syns ikke at den bråker mye i kupeen. Litt motorstøy får du uansett under pådrag, men til å være en vag-motor klager jeg ikke.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Dosk101
17/08/15, 21:38
Kaster inn eit lite positivt inlegg jeg også. Har hatt en 98 V70 Tdi i 3 mnd. Kjørt 8.000km til nå. 324.000km på telleren. Enormt god bil, lavt forbruk. Automatkasse girer flott.Kanok bil å kjøre.For det meste dekkstøy jeg hører (bortsett fra pådrag).

Vil anbefale på det varmeste