PDA

Vis full versjon : omprogramering av Volvo 2002 V70 D5



Lord_Hatlem
28/04/12, 21:57
som topic seier, har bygd om min d5 fra automat til manuell kasse, kassen virker heilt supert, men det har dukka opp div småting som eg trur sansynleg vis blir vekke med Reinstalering av programmvaren?
bla. cruise controll virker ikkje, den fujnskjonen som gjer at vindusvisker bak starter automatisk når du setter den i rev. virker ikkje,

og så er det noke med gassresponsen, klarer ikkje sette heilt fingen på det, men virker som der og er noke som er kopla opp mot automaten, vist eg slepper gassen, og clucther, so vill turtalle forsette å stige i1-2 sek, før det faller, og når eg har da lagt inn neste gir og sluppe clutchen kan det ta mellom 2 og 5 sek før bilen reagerer i det heile tatt...

er det noken volvo sakskynidge her som faktisk er intresert i å hjelpe meg, har prøvd frydenbø i førde uten å fo svar, vurdere om eg må til sverige for å få det til...

etter det eg har skjønt er programma til volvo laga til chassi nr. og dette kan dei jo ikkje bruke på min bil lengre...?

locked
01/05/12, 11:51
Eg ville heilt klart avlkara ei slik ombygging med Volvo før eg sette i gang, berre for å vere sikker på at det programvaremessige går i orden.

Kva har du gjort med det elektriske? Sånn som ryggelysbrytaren, girvelgaren osv...

Eg har ikkje heilt stålkontroll på dette sidan eg ikkje jobbar med det, men eg trur at du må koble det elektriske identisk etter el.skjema for manuell gira bil og tvangsinstallere programvare frå ein identisk utstyrt bil med manuell gir...

Vatnehol
01/05/12, 21:35
slike ombygginger krever at du flytter over alle hjerner og visst det skal fungerer feilfritt. både for motor og div hjerner i bilen. søk på forumet, dette har vært oppe før.

Lord_Hatlem
03/05/12, 18:21
vell skaden er vell allerede gjort, etter det eg fekk beskjed om er det kun kassen som er bytta, ingenting anna er gjort, alt virker, ingen feilmeldinger, det einaste eg savner som ikkje virker er cruse controllen, verkstede eg bytta kassen hos, ser på mulighetene til å "lure" bilen til å tru at den står i drive, i håp om at cruse controllen vil vikre igjen...
Snakka me volvo Norge her hin dagen, og dei ga meg ikkje mykje håp om at det gjekk ann å bytte programmvaren, va vist ett eller anna me kodinga...
i verste tilfelle får eg bare ha bilen slik, litt kjedelig, men eg har no ei girkasse eg kan stole på om ikkje anna,
tenkte eg skulle ta ein prat me Volvo Sverige og bare for å få da bekrefta

locked
03/05/12, 18:29
Kor du skifta girkasse?

Lord_Hatlem
03/05/12, 21:28
Bildesign, i skien

Vatnehol
03/05/12, 21:55
en forsøk kan vere å få tak i hjerne til motor, startsperre, antennering rundt tenningslåsen, og en nøkkel fra en manuel bil, og alle hjernene må komme fra samme bil og samme årsmodell som din, se på www.bildelsbasen.se de selger ofte dette som kit på den siden, jeg var borti noe lignende på en s40, men det var en 98 modell. jeg betalte ikke mer enn 2500svenske kr for alt det der.
kan hende du trenger flere hjerner fra samme bil.

er for øyblikket en mann i verden som kan programmere originale hjernen fra automat til manuel, vica versa. på nyere volvo. http://www.ardideas.com/ men jeg vet ikke om han tar diesel biler. går an å sende han en mail å høre.

Lord_Hatlem
04/05/12, 08:51
Takker dette var til stor hjelp, ja vil tru at alle styringane må vere på plass.
- noke forslag til kva eg skal søke på i bildelsbasen, dålig på svensk, skal eg søke på styrings packet el noke?

en forsøk kan vere å få tak i hjerne til motor, startsperre, antennering rundt tenningslåsen, og en nøkkel fra en manuel bil, og alle hjernene må komme fra samme bil og samme årsmodell som din, se på www.bildelsbasen.se de selger ofte dette som kit på den siden, jeg var borti noe lignende på en s40, men det var en 98 modell. jeg betalte ikke mer enn 2500svenske kr for alt det der.
kan hende du trenger flere hjerner fra samme bil.

er for øyblikket en mann i verden som kan programmere originale hjernen fra automat til manuel, vica versa. på nyere volvo. http://www.ardideas.com/ men jeg vet ikke om han tar diesel biler. går an å sende han en mail å høre.

Vatnehol
04/05/12, 12:12
kanskje de ikke selger kit for nyere, prøvde å lete litt nå.
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=6&pc[0]=109106109&query=D5244T

velg ut en fra samme årsmodell med manuell, åsså sender du en mail til bilhøggeren, eller en forfrögan og spørr om de har resten av delene jeg nevnte i forrige innlegg. og spørr etter en pakke pris på det.

når jeg kjøpte til t4'n så handlet jeg hos Karstorps Bildemontering AB via bildelsvbasen, de var veldig dyktige og kompetente, synes å huske jeg ga de nr på den hjernen jeg hadde og så fant de fram alle hjernene jeg trengte og skulle fungere. og det gjorde det:)