PDA

Vis full versjon : volvo 240 turbo godkjenning. pris?



kompi
28/04/12, 21:14
Hei. Jeg skal godkjenne 240'n med turbo motor nå. Er en org b230ft, jeg lurer på hvor mye det koster å få den godkjent, har hørt at jeg bare betaler for nytt vognkort når bilen er over 10år gammel, men har hørt fra andre et jeg må betale litt for antall hester som blir økt.
Hva har dere betalt?

MvH Kompi

Wrasko
28/04/12, 21:21
Hvis bilen har vært registrert i norge over 10 år, så er det ingen avgift for økt hk

gaupe
28/04/12, 21:24
kontroll pluss vognkortet, var det vel, så det er 400 og litt, i det minste når eg godkjente.

Vetle
30/04/12, 00:21
mener jeg betalte 500 for time på biltilsynet når jeg var der med min :)

ArneR
30/04/12, 03:56
Siden det er relevant spør jeg her, siden det hersker så mye tvil rundt emnet:

Om man importerer en 240 fra sverige, som registreres når den er veteran (eller allerede er veteran ved innførsel), er det da ikke avgiftsfritt å endre motoreffekt siden bilen har vært i bruk i over 10 år? Dog mesteparten av levetiden i sverige, men..

Det kan da vel ikke stemme at man må vente til bilen har vært registrert i norge i 10 år?

gaupe
30/04/12, 06:06
Siden det er relevant spør jeg her, siden det hersker så mye tvil rundt emnet:

Om man importerer en 240 fra sverige, som registreres når den er veteran (eller allerede er veteran ved innførsel), er det da ikke avgiftsfritt å endre motoreffekt siden bilen har vært i bruk i over 10 år? Dog mesteparten av levetiden i sverige, men..

Det kan da vel ikke stemme at man må vente til bilen har vært registrert i norge i 10 år?

Skal stemme det for veteranbil.

Zeeker
03/05/12, 04:29
Siden det er relevant spør jeg her, siden det hersker så mye tvil rundt emnet:

Om man importerer en 240 fra sverige, som registreres når den er veteran (eller allerede er veteran ved innførsel), er det da ikke avgiftsfritt å endre motoreffekt siden bilen har vært i bruk i over 10 år? Dog mesteparten av levetiden i sverige, men..

Det kan da vel ikke stemme at man må vente til bilen har vært registrert i norge i 10 år?

242'n min er fra Sverige og ble registrert inn i Norge i 2009 (Hvis jeg ikke husker helt feil, hehe)
Bilen min er registrert som vanlig bil og ikke importert under veteran-reglementet. Det regelverket er noe hærk som alle burde holde seg langt unna.
Korte trekk så må bilen være helt original til enhver tid og kan ikke bygges om i senere tid pga den er registrert inn i landet under andre regler.
Hvis du vil registrere den som vanlig bil gjelder ECE-forskrifter fra da bilen var ny. (det er regelverket som var gjeldene da. Lys,belter, støy osv)
Dette dokumentet har Volvo Norge og kostet 1000 pessetasser når jeg ringte og bestilte sist.

Min ble registrert med B20 med doble gassere og grenrør :D
I fjor (2011) var jeg inne og godkjente turbomotor og betalte kun for timen + evt vognkort.
Mener å huske at timen kostet 450,-
Da var det ikke snakk om å betale mere avgifter så jeg regner med at bilen er fritatt for dette.
Ellers ville de ha krevd dette ganske fort vil jeg tro :D

Og HUSK vognkort del 2 når du skal inn :D Den vil de gjerne ha tilbake før du får noe nytt.