PDA

Vis full versjon : Vindusheis V70N



AC^
28/04/12, 11:33
Hei!

Har problem med vindusheisen på passasjersiden på V70in.
Plutselig så sluttet denne å virke, ingen reaksjon på brytere på verken passasjer eller førerside.
Har sjekket sikringer på venstre side av dashbord og i motorrom, ingen er ryki.

Kan det være at bryterpanelet på førersiden er ryki og dennne må virke for at bryteren på passasjersiden også skal virke? Tviler på at begge bryterene har ryki samtidig....


Noen som har vært borte i dette eller har forslag på feilsøking? :confused:
Alle svar mottas med takk!

shellsas
28/04/12, 12:50
Hei!

Har problem med vindusheisen på passasjersiden på V70in.
Plutselig så sluttet denne å virke, ingen reaksjon på brytere på verken passasjer eller førerside.
Har sjekket sikringer på venstre side av dashbord og i motorrom, ingen er ryki.

Kan det være at bryterpanelet på førersiden er ryki og dennne må virke for at bryteren på passasjersiden også skal virke? Tviler på at begge bryterene har ryki samtidig....


Noen som har vært borte i dette eller har forslag på feilsøking? :confused:
Alle svar mottas med takk!

Ta av minuspolen på batteriet i 15 minutter.
Sett nøkkel i posisjon 2 når du kobler på batteriet igjen.
Slik løste jeg det på min 2002 v70.

Kristian88
28/04/12, 15:33
Jeg har ikke peiling egentlig, men jeg vet det samme skjedde meg meg i vinter, og det gikk faktisk så langt at døra ikke gikk opp, og da jeg hadde den på verksted byttet dem PDM (Passenger Door module). Dette kostet 6000, og siden har det ikke vært noe problem for meg. Så det kan være at det er samme tingen på din også.

Etter som jeg har forstått så er det slik at PDM har med om du får tatt ned vinduet, justert speilet og da i mitt tilfelle om døra ikke lot seg åpnne. Kom gjerne med innspill om dette ikke er rett men.

AC^
29/04/12, 23:34
Ta av minuspolen på batteriet i 15 minutter.
Sett nøkkel i posisjon 2 når du kobler på batteriet igjen.
Slik løste jeg det på min 2002 v70.

OK!
Har allerede prøvd å ta av minuspolen og la den stå litt og satt den på igjen, men ikke med nøkkelen i pos 2; skal prøve dette!

AC^
29/04/12, 23:36
Jeg har ikke peiling egentlig, men jeg vet det samme skjedde meg meg i vinter, og det gikk faktisk så langt at døra ikke gikk opp, og da jeg hadde den på verksted byttet dem PDM (Passenger Door module). Dette kostet 6000, og siden har det ikke vært noe problem for meg. Så det kan være at det er samme tingen på din også.

Etter som jeg har forstått så er det slik at PDM har med om du får tatt ned vinduet, justert speilet og da i mitt tilfelle om døra ikke lot seg åpnne. Kom gjerne med innspill om dette ikke er rett men.

Får ikke håpe at det er en sental som er gåen ihvertfall! :eek:

FroBe
30/04/12, 06:57
Virker knappene for kupebelysningen?
Da alarm/sirenemodulen min jukset fikk jeg ikke disse knappene eller soltaket til å virke siden disse var koblet til samme CAN-buss som sirenen.
Fikk resatt denne grenen av bussen ved å bruke nøkkel og låse og åpne manuelt tre ganger.
Sirenen har innebygget oppladbart batteri som lekker syre ned på kretskortet når det er gammelt, mer info om denne feilen her (http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul).

AC^
30/04/12, 22:04
Virker knappene for kupebelysningen?
Da alarm/sirenemodulen min jukset fikk jeg ikke disse knappene eller soltaket til å virke siden disse var koblet til samme CAN-buss som sirenen.
Fikk resatt denne grenen av bussen ved å bruke nøkkel og låse og åpne manuelt tre ganger.
Sirenen har innebygget oppladbart batteri som lekker syre ned på kretskortet når det er gammelt, mer info om denne feilen her (http://forum.vccn.no/showthread.php?33858-Bytte-batteri-i-sirenemodul).

Jada, kupebelysninga virker...
Får se om jeg ikke får feilsøkt litt på det i morra mellom regreim bytte og tetting av oljelekkasje!

Prøvde dette med å ta av minuspolen og sette den på igjen etter 15 min med nøkkelen i pos 2 uten noe hell; men mistenker kabelbrudd i ei matte en plass..