PDA

Vis full versjon : Problemer med intigrert tlf



Kristian88
28/04/12, 00:56
Hei.

Jeg har en V70 med tlf, og det er av den eldre typen hvor man må putte inn simkort baki bagasjerommet, jeg har satt i simkort og får opp menyen og alt det der, men når jeg skal ringe så skjer det ikke noe, ingen summetone eller noe annet enn at det står tlf på radioen og lyden på den blir borte. og det er jo normalt. Men kan det ligge en feilkode et sted? Jeg får heller ikke opp om jeg har signaler på tlf, og dette skal jo i følge Bilia på Hamar komme opp så fort simkort er på plass. Noen som har gode råd og tips til hva det kan være? Takker for svar

Harald
28/04/12, 09:32
Har du sjekket taletuten som ligger i oppbevaringsboks mellom forsetene?
Hvis dette ikke er "lagt på" skikkelig så oppfører det seg på denne måten (tror jeg)

madsarild
03/05/12, 09:23
Kommer an på modell, men mulig at telefonen krever 5V SIM-kort, mener jeg hadde problem med det samme.
Normalt i butikk i dag er 3V, mulig du kan spesialbestille 5V hos operatøren.

Sjakalen
03/05/12, 09:56
Store muligheter for at det er 5v 8K kort problematikken ja.

Her ser du at jeg løste akkurat den biten:
http://forum.vccn.no/showthread.php?25814-2000-V70-Gammel-type-int-telefon-*LØST*&highlight=telefon

Kristian88
03/05/12, 14:15
Jeg har også bestilt den gamle typen simkort som du snakker om Sjakalen, men det du da sier er bare at jeg skal sette det inn mens bilen går på tomgang og dermed skal det aktivere seg når man taster pinkoden? Eller har jeg da misforstått?

Sjakalen
03/05/12, 15:42
Bilen måtte gå for så å trykke inn grønn knapp og holde den så startet det opp.

Kan ikke huske at kortet ble satt inn før eller etter at bilen ble startet opp men.