PDA

Vis full versjon : Hvilken eksos/efektannlegg til min volvo 940turbo?



TH-TUNING
27/04/12, 08:00
Morn! Lurer litt på rundt eksos til min 940turbo, Bilen er Chippet med ecomax chip og skrudd opp turbotrykk (ca "220HK")
Er på jakt etter ett Brukbart eksos med god lyd i og effekt og ikke minst holdbarhet og at tilpassningen til anlegget er Bra.
Har tittet litt på JT 3" Åssen er dette ?
Noen som har forslag så rop ut ?

(Ps Har søkt rundt, men finner ikke serlig mye om akkurat dette)

Mvh TH-TUNING

howdini
27/04/12, 10:39
Jeg har prøvet Jt med 1 og 2 potter.

Jt med 1 potte er magnet for kontroller, bråker/durer noe jævlig i bilen
Jt med 2potter bråker\durer litt mye
Jt begynner og skranle etter ett til 2år
Jeg ville ha valgt BSR sitt halv sats fra cat men det er 2.5" lite støy, men gjør jobben så lenge den orginale eikenøtt turboen er på bilen....
(vist du vill kjøre uten cat putter du et rør imellom... Men da går ikkke bilen igjennom teknisk kontroll)
Dette har jeg selv på Sjefen i huset sin 945, meget fornøyd, lite støy, bolt on og kostet 2600kr på QWT.no

smygen
27/04/12, 23:05
Jeg kjører med JT og 2 potter, synst ikke det bråker mye i hele tatt jeg da.

howdini
27/04/12, 23:28
Jeg kjører med JT og 2 potter, synst ikke det bråker mye i hele tatt jeg da.

Smak og behag

Alle er ikke 18år og vill ha mye lyd, 3" jt med en potte er til og bli hodegalen av....
En langtur og du sitter igjen med bromlelyd hode.....
Man kan ha mye effekt uten mye lyd....

Sondre93
28/04/12, 18:51
Smak og behag

Alle er ikke 18år og vill ha mye lyd, 3" jt med en potte er til og bli hodegalen av....
En langtur og du sitter igjen med bromlelyd hode.....
Man kan ha mye effekt uten mye lyd....

Å?

Eg har ein lyddemper og det er ingen problem å kjøre på langtur med det. Du hører nesten ingenting når du kjører roligt i 5gir. Men skal ha ein til lyddemper når eg skal på eu-kontroll, så får eg sjå koss lyden blir då:)

smygen
29/04/12, 00:17
Sant det :) Men det er ikke mye lyd i min altså, nå spørs det jo hva vi sammenligner med såklart men i forhold til orginalt så er det ikke gale i hele tatt!

turbo-for-alle
17/08/12, 10:23
Har kjørt
JT
BSR
orginal
Hjemmelaget.

JT - Elendig anlegg - dårlig passform - tungt - dvs under sladding og herjing fyker anlegget vegg i mellom - lyden er også høy og metalisk. (noe som er normalt på rust frie anlegg.) lagde ekstra fester på anelegget, men krøllet seg under kardangen under herjing - Jeg ville styrt langt unna. henger også lavt under bilen, for å få det optimalt må de modifiseres kraftig.

Bsr - Fin lyd - godt nok for ditt effekt uttak- god passform.

Hjemme laget - funket veldig bra.

Har nå kjøpt 3 " fra Raka rør, har ikke prøvd det enda, men ser tilsynelatende meget bra ut.