PDA

Vis full versjon : Leter etter styrestrøm i motorrom



jonass
15/04/10, 22:40
Driver og leter etter styre strøm i motor-rommet, men finner ingenting ferdig opplagt.

Er det noe slikt i motor-rommet eller må jeg ta den fra samlings skinne 15? Og hvor finner jeg den?

Skal koble opp el vifta mi nå med rele så det blir litt skikkelig.

Volvo_960_1995
16/04/10, 01:00
Driver og leter etter styre strøm i motor-rommet, men finner ingenting ferdig opplagt.

Er det noe slikt i motor-rommet eller må jeg ta den fra samlings skinne 15? Og hvor finner jeg den?

Skal koble opp el vifta mi nå med rele så det blir litt skikkelig.

Når jeg engang i tiden hadde en Volvo 940 GL, 1991 modell tok jeg strømmen ifra en av kontaktene inni sikrings boksen, husker ikke hvilken kurs.

Men det var en som var kun aktiv med tenning på trinn II.

Brukte forøvrig denne som styring på bilen http://www.dccontrol.com/fancontrol.htm

Kjempefornøyd med den styringen, så lenge jeg hadde bilen.

Agrostar
16/04/10, 05:46
Funderar sjøl på å hente ifra coilen, den vil jo kun ha spenning på trinn 2.

ChrML
16/04/10, 05:50
LH 2.4? Den har jo styring til vifta liggende klart. Blir styrt av hjernen basert på temperaturen i kjølevannet. Hvertfall elnett fra 1992 og oppover.

jonass
16/04/10, 13:27
Hvor ligger denne styringa? Vet den er tatt fra pin11, men ligger den helt inn i motorrommet?

ChrML
16/04/10, 14:17
Hvor ligger denne styringa? Vet den er tatt fra pin11, men ligger den helt inn i motorrommet?
Mener noen nevnte at denne styringen ligger oppe ved torpedoveggen et sted. Husker ikke hvem side, om det var en egen plugg eller en del av den store pluggen.

emilhetty
16/04/10, 14:37
Den ligger ved høyre(pasasjerside) dempertårn, inn mot torpedoveggen.
På min bil så var det 3 ledninger inn til det kontaktstykke der, 2 av dem er til 2-hastighetsvifte. Mener å huske at blå/hvit er til laveste hastighet.

ChrML
16/04/10, 18:21
Den ligger ved høyre(pasasjerside) dempertårn, inn mot torpedoveggen.
På min bil så var det 3 ledninger inn til det kontaktstykke der, 2 av dem er til 2-hastighetsvifte. Mener å huske at blå/hvit er til laveste hastighet.
Ah, den mener jeg å ha sett. Den lille avlange med 3 poler som ligger under avstiveren mot torpedoveggen.

jonass
16/04/10, 18:51
Aha der kan det være noe ja.
Er det rele klart på den kretsen og eller?

ChrML
16/04/10, 18:55
Aha der kan det være noe ja.
Er det rele klart på den kretsen og eller?
Nei, det er et styresignal rett fra hjernen. Den skal kobles videre (får nok kjøpt motsatt plugg på Volvo som passer) og inn på en liten releeboks som skal sitte på en brakett på vangen. Plugges inn på den. Da kan hjernen styre elviften i både trinn 1 og 2 etter behov.