PDA

Vis full versjon : XC70 2012: Innstilling av speil ved rygging.



Rambol72
25/04/12, 10:17
Hei.

Jeg har lagt inn at speilene skal justeres ned når bilen settes i revers. Synes speilene da går for langt ned slik at jeg ikke får med meg noe bak bilen. Skulle gjerne hatt muligheten til å stille nivået på senkingen av speilene slik at jeg fikk det slik jeg ville, noen som vet om dette er mulig?

Etter at speilene har vært senket i forbindelse med rygging og jeg skal kjøre fremover igjen så skjer det innimellom at venstre speil ikke stiller seg helt tilbake til utgangspunktet og jeg må da selv justere dette, andre som har opplevd dette?

Mojito71
26/04/12, 14:11
Hei,

stilte samme spm. angående en 2011 modell for en tid tilbake, og fikk bare ett svar:
"Det tror jeg ikke det er. Kan ikke huske å ha lest noe om det i instruksjonsboken ihvertfall."

Dimmur
27/04/12, 16:24
Ikke justerbart desverre. Blant andre har BMW dette, at man kan lære inn hvor ryggeposisjonen skal være.

Ang. at det retter seg tilbake igjen riktig ville jeg ha fått verkstedet til å se på det. Sjekke feilkoder, kan være at det løses med en SW oppgradering.

Rambol72
27/04/12, 20:40
Ikke justerbart desverre. Blant andre har BMW dette, at man kan lære inn hvor ryggeposisjonen skal være.

Ang. at det retter seg tilbake igjen riktig ville jeg ha fått verkstedet til å se på det. Sjekke feilkoder, kan være at det løses med en SW oppgradering.

Det var dumt. Er det bare jeg som synes de justerer seg for lavt? Om det er mange som synes dette så må det vel kunne løses ved endring av software?

Ok, om jeg fortsetter å irritere meg over dette så får jeg legge turen til bilia igjen.

Bjørn A.
29/04/12, 16:32
Jeg synes også de senker for mye. Bruker ikke den funksjonen pga det.

haukauge
29/04/12, 19:20
Er dette standard? Jeg kan ikke huske å ha sett dette i innstillingene på bilen min.

kospaang
06/06/12, 22:56
Er det bare jeg som synes de justerer seg for lavt?
Helt enig, de går for lavt - om en ikke har ekstrem fokus på bakhjulene, og det er nok slik de tenkte/tenker. Men en mister utsyn bakover langs vei/fortau da.

Personlig kjører jeg ikke speilene ned automatisk, men aktiviserer nedvridningen heller med et enkelt trykk på speilvelger på den siden jeg trenger fokus, når jeg trenger det. Når speilet er stillet ned automatisk - så hever jeg dem manuelt litt opp igjen etter behov. Tilbake derfra går de automatisk, som vanlig, etterpå.

/mvh

MY2012 XC70 D3 AWD

Stig-Arne
07/06/12, 08:41
Er dette standard? Jeg kan ikke huske å ha sett dette i innstillingene på bilen min.

Ligger en opsjon i Sensus for dette!