PDA

Vis full versjon : Stivere motorfester til b19a?



Tinnion
15/04/10, 22:04
Noen som vet om noen jeg kan bruke istedenfor de originale motorfestene som er mye stivere? Eventuelt hvor?

Dan Bay-Johansen
15/04/10, 23:01
Det er vel samme patenten som på alle "rødblokkene" ??

Hockeypucker, dieselfester eller forsterka. Evt lage noen i poly e.l....

Øyvind G
15/04/10, 23:17
pedersen har forsterka motorfester.

http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/motorfester.html

emilhetty
16/04/10, 15:51
Stikk på mekonomen og kjøp dielselmotorfester, dem passer rett på og tåler mye mer enn di orginale.
Koster vel rundt 400kr for begge 2 mener jeg å huske.

Sebbe
16/04/10, 15:58
de fra pedersen har jeg hatt og de røk etter 3-4 måneder, men de var stive og fine da

OlavS.
16/04/10, 16:10
har hatt de fra pedersen, og de varer ca. en månede, har brukt opp 4 stykker nå. gå for FH12 hyttefester. husker ikke pris, men stod i tvilsom racing sin worklog.

Øyvind G
16/04/10, 16:14
grunnen til at de ryker ved stor belastning er pga de skal faktisk ryke. sånn at motoren kan skli under bilen ved en kolisjon.

kermitt
16/04/10, 16:27
kjøpte noen industri fester på tess i dag. skal bli morro å prøve. drar neppe av dem, satte en snasen 12.9 pinnbolt igjennom :p

Mr. Crepsley
16/04/10, 16:37
Jeg har dem på min motor, motoren sto beint i bilen, enda girkasse traversen ikke var montert. Har ikke prøvd dem i drift da, men trur dem duger! :P

ChrML
16/04/10, 19:07
kjøpte noen industri fester på tess i dag. skal bli morro å prøve. drar neppe av dem, satte en snasen 12.9 pinnbolt igjennom :p
Banebil eller? For er vel neppe morro å få motoren i fanget ved en kræsj istenfor at det ryker som det skal :p.

Eller så er jo foret tverrstag fra toppen til dempertårnet en fin løsning har jeg hørt. Og bare kjøre originale motorfester i bunn.

slevjus
16/04/10, 21:03
burde man ikke ha demping på det staget da?

ChrML
16/04/10, 21:05
burde man ikke ha demping på det staget da?
Jo, må ha det, derfor jeg skrev foret. Mange universale på Summit Racing, som for eksempel denne:
http://www.summitracing.com/parts/IEC-93130/

Ellers har jeg hørt at det skal være kurant å lage noe sånt med 940 kyllingbein og Superflex foringer.

slevjus
16/04/10, 21:08
åja det du mente med foret :P tror du en sånn passer på 240?

ChrML
16/04/10, 21:11
åja det du mente med foret :P tror du en sånn passer på 240?
Yup, universal den der. Men må lage braketter i begge ender da til å skru fast i karrosseri og topp.

RAN Racing
17/04/10, 15:58
Jeg gikk på G-sport og kjøpte 3 stk hockeypucker til 17Kr.
Tok deretter å boret hull i en, satt en bit M12 gjengestål gjennom, modded de org. motorfestebrakettene, skrudde fast og monterte på Venstre side av motoren.

Dette vibrerte så mye at blodet i armene levret seg når man holdt i rattet og gasset.

Så, jeg tok et stk. Defekt dieselfeste (et av 5) og skar to skiver av dette og la mellom pucken på begge sider. Har kjørt me dette i noen tusen km. nå, funker fint. Og ryker IKKE!

slevjus
18/04/10, 19:12
Lurt.. bære på venstre side du la hokey puck mellom orginalt motorfeste?

RAN Racing
18/04/10, 21:32
jess, kun på venstre side.

kermitt
18/04/10, 21:47
Banebil eller? For er vel neppe morro å få motoren i fanget ved en kræsj istenfor at det ryker som det skal :p.

Eller så er jo foret tverrstag fra toppen til dempertårnet en fin løsning har jeg hørt. Og bare kjøre originale motorfester i bunn.

nei, ingen banebil. så meg bare lei på at motorfestene røyk sundt og rivde av girkasse festet, da gikk også mellomakslingen i vei. lagde med også stag fra høyre demper tårn og til blokka. hjelper mye på holdbarheten til motorfestene. om jeg kræsjer i den bilen så tror jeg nok at jeg merker fint lite til den motorn i fanget. den er bygd for grisekjøring og grisekjøring only. skal jeg kræsje kjører jeg bruksbilen. der er alt av sikkerhets utstyr og ikke noe er forsterka.

Øyvind G
18/04/10, 22:22
nei, ingen banebil. så meg bare lei på at motorfestene røyk sundt og rivde av girkasse festet, da gikk også mellomakslingen i vei. lagde med også stag fra høyre demper tårn og til blokka. hjelper mye på holdbarheten til motorfestene. om jeg kræsjer i den bilen så tror jeg nok at jeg merker fint lite til den motorn i fanget. den er bygd for grisekjøring og grisekjøring only. skal jeg kræsje kjører jeg bruksbilen. der er alt av sikkerhets utstyr og ikke noe er forsterka.

at du ikke har tenkt og krasje med den bilen er det dummeste jeg her hørt. det kan skje når som helst, hvem som helt og med hvilken som helt bil. ingen krasjer med vilje og sånt kan skje.

kjører du normalt så ryker du aldri et orginalt motorfeste hvis ikke du har noe vanvittige krefter i motoren din eller har et gammelt motorfeste fullt av gammelt oljesøl.

Mr. Crepsley
20/04/10, 10:40
Tror han mener at det er likegyldig om han får motoren i fanget eller ikke om han krasjer med den, siden han mest sannsynlig dør uansett:)

Øyvind G
20/04/10, 15:35
"skal jeg kræsje kjører jeg bruksbilen" skriver han. ikke veit jeg hva han mener.

Beachee
21/04/10, 23:18
Noen som vet om noen jeg kan bruke istedenfor de originale motorfestene som er mye stivere? Eventuelt hvor?

Hei
Kjøp orginale diesel motorfester til volvo 240. De skulle holde bedre enn de som stod der orginalt.
:-)