PDA

Vis full versjon : b230ET (igjen)



Tantanturbo
23/04/12, 19:35
Hvit olje i topplokk deksel. hva skjer?

s4nd3r
23/04/12, 20:05
kansje død toppakning... minker der på ekspansjons tanken? og det stiger på peilepinnen? vann på peilepinnen?
skummelt med frostveske i oljen, den tærer opp lager i motoren..

Tantanturbo
24/04/12, 14:37
kansje død toppakning... minker der på ekspansjons tanken? og det stiger på peilepinnen? vann på peilepinnen?
skummelt med frostveske i oljen, den tærer opp lager i motoren..

Nei peilepinnen er på minimum og ikke noe vann som jeg kan se. Og oljen i toppn
ser bra ut. Eneste er at det er en mindre oljelekkasje som jeg ikke klarte finne. Tror jeg. Og var mistenkelig lite olje ved første oppstart etter rust reprasjoner. Toppen skal være nyoverhalt på verkste, og nesten ikke brukt. Kan det være kondens??

Tantanturbo
24/04/12, 14:38
Lite frostveske også.

Jan-Einar Jenssen
24/04/12, 14:55
mye småkjøring? bli fort kondens på lokket der da. veivhusventilasjon kan og være tett

Tantanturbo
25/04/12, 16:58
nei ikke mye småkjøring. bilen har stått i ro i 2mnd under oppussing. og før det sto den i ro i trøndelag i 4 år. før det ble topp overhalt av verksted (jobben kan diskuteres), og så kjørt til Mo i rana. Jeg tror det sistnevnte, pga det blir så sabla mye trykk i toppen. men fatter det ikke. har gjort rein veivhusvent, men fortsatt mye trykk. any ideas?

s4nd3r
25/04/12, 20:51
bytt motor oil og filter, og kjør en stund og sjå ka som skjer. peil olje og kjøleveske daglig..

Trygve_johnsen
26/04/12, 17:25
trur nokk du bare må skrot biln å finn en ny 740

kennet
27/04/12, 06:11
ser olja ut som krem på en måte? da toppakninga mi gikk da var all olja i motorn min kvit å så ut som krem på en måte når jeg tok hånda bort på olja

Ola Moen
27/04/12, 06:23
Kondenserer fort. Skift olje og filter, og kjør....

Tantanturbo
27/04/12, 13:12
Ja trygve. Bare å klemme den. Olja i motorn har en anelse grått i seg. Tror toppakning er død. Hvis jeg bruker kondensfjerner og bytter filter uten så er jo det kun midlertidig. Men utrokig irriterende da bilen nestn ikke er brukt og toppen er nyoverhalt. Burde jo blitt skiftet toppakning når den ble overhalt. Den går heller ikke helt fint, så jeg tror også på dårlige stempel ringer. Mye jobb her... Noen som har en fk jeg kan "låne" ???:)

Jan-Einar Jenssen
27/04/12, 13:55
Men utrokig irriterende da bilen nestn ikke er brukt og toppen er nyoverhalt. Burde jo blitt skiftet toppakning når den ble overhalt.

så topppakning er gjennbrukt? i såfall så har du nok svaret der.

s4nd3r
27/04/12, 15:41
off...

Tantanturbo
14/05/12, 19:46
Nei ikke brukt om igjen. bare toppdeksel pakning. eller hva det heter.