PDA

Vis full versjon : sentrallås virker ikkje slik den skal



traktor_power
23/04/12, 10:48
har fått problmer med at sentral låsen på v70n 2002mod
den låser ikkje bakluka. den indikere at bak dørene er oppen på tappen på døra men ka ikkje opnast inn eller ut frå
tidligare lyst og bremselyst i vinduet kver gang eg låste bilen.

nåken som har gode forslag til dette.. og det ikkje trenger å koste skjorta :D

Vatnehol
25/04/12, 22:44
du kan gjerne omformulere deg noe bedre slik det er lettere å forstå hva du vil fram til :)

traktor_power
26/04/12, 12:03
hehe ok
prøver igjen då :p det som har skjedd er at eg ikkje får opp nokon av bak dørene mine.. låse tappen på døra inndikere at den er open, men når ein tar håndtake er den låst.. både inne og ute
den eine døra får eg opp ved å trykke ned låsetappen på døra og åpne med håndtake inn i fra, men den låser seg igjen etter ei stund...

nokon tips??

lure og på ka som gjer at bremselys i bakruta ikkje virker..

TommyG
26/04/12, 13:06
Tipper du har brudd på kablene i venstre hengsel til bakluken. Trekk bort strømpen så ser du hvilke du må skjøte.

Begge feilene du beskriver her finner du sansynligvis der

Edit: Dette var ment til bakluken og bremselysene. Det med bakdørene stemmer sikkert med det Vatnehol sier under her

Vatnehol
26/04/12, 13:15
det er den deadlock funksjonen som gjør at døren er låst selv om tappen er oppe. er ekstra utstyr på bilen, " to trinns låsing"
jeg har ikke hørt om denne har hengt seg opp, men på prefacelift bilene så har det vært en del krøll med låsekassene på disse bilene, har selv også en som har havarert i venstre bakdør, men da stod tappen still hele tiden, og eneste som låste bilen var deadlocken som slår seg på ett min eller noe etter jeg låser bilen med knappene på nøklene.

høres ut som begge låsekassene på bakdørene dine er ødelagt. du burde få lest ut feilkoder på bilen din, da vil du nok få opp feilkoder på låsekassene.
en feilkode leser er en lur investering når man eier en slik bil.
jeg kan godt anbefale www.bsr-tuning.no sin feilkode leser.

traktor_power
05/05/12, 22:29
har no hatt bilen inne for diagnose, der dei kom fram til at låskassane var defekt.. har fått bytta på venstre side. men det er framleis samme problem..
det virker som det er denne dead lock funkjsonen. for den tuller seg etter at ein høre den på ein måte låser seg ein gang til.
dei hadde samt skjekka relea som går mot lås...

nokon som har ein god ide..
kan det vera styre enheten?

traktor_power
05/05/12, 22:30
har no hatt bilen inne for diagnose, der dei kom fram til at låskassane var defekt.. har fått bytta på venstre side. men det er framleis samme problem..
det virker som det er denne dead lock funkjsonen. for den tuller seg etter at ein høre den på ein måte låser seg ein gang til.
dei hadde samt skjekka relea som går mot lås...

nokon som har ein god ide..
kan det vera styre enheten?

Vatnehol
06/05/12, 12:40
du skal høre den låser seg en gang til.

men sier du at det ikke hjalp å bytte låsekasse ?

kan vere pdm(om jeg husker rett navn) den som alle vindusbryterene er montert på i førerdøra.

hva feilkoder har du nå da?

traktor_power
06/05/12, 15:17
kva feil kode som er no veit eg ikkje. har ikkje feilkodeleser pr dags dato.. var verkstaden som skjekka dette.. dei kom fram til at begge låskassane var defekt.

har berre fått bytta ein låskassa. den andre kjem i neste veke. men den oppføre seg på akkuratt samme måte som sist
av og til får eg døra opp av og til ikkje.. må trykke ned lås tapp på døra og opne den ved å trekke to ganger i dørhandtak inni. den funker som sagt når den føler for det..
mulig det kan vere den bryteren på fører døra, men låsene på alle dørane går opp og ned når den blir tykkt på

har lest inn på her fra ein tidlegare tråd at den kan vere styreenheten og, som ligger i basjerommet...