PDA

Vis full versjon : bensin problem b230FT



oddmann
22/04/12, 23:55
hei

volvoen min starter ikkje det er ein b230FT motor med LH2,4 nett

eksos 3",3"LMM,968R,BTR,ecomax,IC,walbro,størr turbo!

bilen fungerte 100% da jeg bare hadde eksos , lmm,btr, og chip men så bytta jeg til 968r dyser og walbro tankpumpe og etter det så starta den bare på 3 sylindrer så skifta eg rotor og fordelerlokk og da gnistra den på alle 4pluggene men den får ikkje bensin?!

fant ut at walbro pumpa suger luft og ikke bensin men fatter ikke hvorfor fordi pumpa står akkuratt der den gammle sto... ?!
men skal prøve og fylle mer bensin på tanken og se om det hjelper!?

men tror dere pumpa kan ha tatt kvelden etter å ha kjørt den ca 1 min med "luftpumping" ??

takk for svar sku svært gjerne hatt start til mai! :)

oddmann
23/04/12, 17:15
ingen som har peiling på temaet? bump!

oddmann
24/04/12, 18:21
noen som vet noe`?

JonasS
24/04/12, 19:49
Har du fjernet dyseforrmotstandene dine???

oddmann
24/04/12, 21:54
ja som sagt har fjerna dysemotstanderen og estatta den med ein "blindkobling" men en av de 5 ledningene som blindkobler har dette ut derfor eg er redd for hjernen. :/

850GLTsilver
24/04/12, 22:25
Er neppe avhoppet dysekabel som er årsak til at hjernen eventuelt er død nei.
Heller dette at du fjernet formotstandene.
Forbehold her om at dysene du satte inn er beregnet å gå uten formotstander på den hjernen.

oddmann
24/04/12, 22:48
ja de er 968R dyser høyohm`s så ja dysemotstander skal fjernes ved monteringa av de, så de er "rett", men synes det er rart den ikke fyrer?! skal pluggene bli bløte ved chinig? ( skal eg prøve orginaldyser med formotstander? )

850GLTsilver
24/04/12, 23:01
ja de er 968R dyser høyohm`s så ja dysemotstander skal fjernes ved monteringa av de, så de er "rett", men synes det er rart den ikke fyrer?! skal pluggene bli bløte ved chinig? ( skal eg prøve orginaldyser med formotstander? )

OK, er ikke sikker på hvilke dyser som er høyohmige eller ikke.

Du er 100% sikker på at tenningen fungerer?
For ingen gnist i rett tid gir bløte plugger ja.
Hva med bensintrykket? Er det justert så det passer dysene dine?
Dobbelsjekk alt som har med tenningen å gjøre i alle fall. Er så fort gjort å bomme på pluggkabler og sånt når man står på huet der under panseret.

oddmann
24/04/12, 23:18
ja dysene er høy ohm de er eg 100% sikker på!

og tenninga står 100% er sjekka etterboka mangeganger, med ny fordeler og rotor,
men bensintrykket er eg litt mer usikker på det er ca 1-1,2 bar når jeg slårpå tenninga og dysene skal ha 3,8bar men skal de ha det før den starter? og hvordan kan eg justere btr uten att motoren sviver? må jo ta ut vakum til btr og stille mens du ser på manometere?!

men rart den starta på 3 sylindere før jeg byta fordelerlokk og rotor!? men nå tenner den på alle 4 men uten bensin?! de surrer helt for meg nå.. :P

JonasS
25/04/12, 01:25
968dysene er høyohm, ja.
Ellers, har du våte dyser, så får den altså benain. Om du kjinner, blir de da også våte?? Isåfall, har du gnist? Har du gnist, bensin og komp så skal det skje noe. Om du da ikke har kjørt motoren så varm (uten å se det) at ringene har mistet spennet..

oddmann
25/04/12, 06:56
pluggene blir ikke våte når eg kjinner.... og motoren er bra var jo 100% før eg oppgraderte til disse delene.

men rart den starta på 3 sylindere før eg bytta fordelerlokk og rotor, mens nå tenner den på alle 4 men får ikkje bensin gir ikkje mening spør du meg... :P

Sondre93
25/04/12, 10:09
Løys dysene og se at det kommer bensin ut dysene. Du kan også koble fra slangen på BTRen for å se at pumpa gjør som den skal.

Jeg vil også anbefale en annen chip som passer bedre til ditt oppsett. Eco max chippen liker best vanlige fk/ft dyser:)

oddmann
25/04/12, 11:18
ja skal peøve og løyse dysene og se om dei spruter!

og jaa er klar over den chipen ikke passer til oppsettet men liker ikke å bruke penger på chiper når bilen ikke starter... :P

uansett takk for svar! :)

oddmann
25/04/12, 12:03
og skal og prøve og skru ut bensinretur og "lufte" systemet!

oddmann
25/04/12, 13:41
tok av retur slangen for å "lufte" systemet men kom ikke bensin,,, skrudde så av btr der kom de heller ikke bensin bare enmasse bensingass... så jeg tok ut amaturet og fant ut att tankpumpa bare lå laust i det fri og pupet gass må ha dotte av eingang.. uten filter :/ denn lille filter "pikken" der det walbro clipset skal på hadde knokke så må modifisere noe der... :P

oddmann
25/04/12, 18:57
har nå fiksa pumpa skikkeligt til amaturet.. men det kommer ikke bensintrykk.. men bensingas 3 bar med gass!, er det på grunn av lavt tankvolum eller hva feiler? er vel ca 20L + på kjerra!

850GLTsilver
26/04/12, 15:52
har nå fiksa pumpa skikkeligt til amaturet.. men det kommer ikke bensintrykk.. men bensingas 3 bar med gass!, er det på grunn av lavt tankvolum eller hva feiler? er vel ca 20L + på kjerra!

3 bar bensingasstrykk?
Tror du må gjøre noe seriøst med den bensinpumpa di. Høres slett ikke bra ut det der.

oddmann
26/04/12, 16:31
ja er redd pumpa er instalert litt langt oppe på amturet sån att eg må ha mer bensin på tanken for å få den til å suge!.... :P

850GLTsilver
26/04/12, 18:02
Ville ha sørga for å fått den pumpa ned der den hører til jeg.
Er ikke særlig sunt for motoren din å skulle jobbe med slike forhold.

oddmann
26/04/12, 18:20
hmm er ikke mange cm de er snakk om brukte orginal amatur slangen så den kom jerne 2 cm lengre opp.... da er de vell bare å fylle opp tanken...?! som walbro sier ungå å kjør med kvart tank... :/

men klarer ikke å forstå hvordan de skal skade motoren min?

oddmann
26/04/12, 21:36
hva mente du med : Er ikke særlig sunt for motoren din å skulle jobbe med slike forhold. ??

Sondre93
26/04/12, 21:47
I første omgang er det ikke sundt for pumpa di. Pumpa har ikke godt av å pumpe luft. En annen ting kan være at motoren kan få for lite bensin når du ligger å skvulper helt i grenseland til tom tank. Da får bilen for lite bensin, og det er ikke bra på en bensinbil:)

Fyll opp tanken du og se om det hjelper!:)

oddmann
26/04/12, 22:57
ja er klar over att pumpa ikke har godt av det bensinen er jo pumpas kjøleveske. men det er snakk om så få cm 2- max3 cm pumpa er flytta opp pgr orginalpumpa er litt lengre de er alt, må nokk bare fylle på litt å se om det hjelper.. :)

oddmann
01/05/12, 20:22
nå starta bilen hjalp med mer bensin! :) bilen fungerte topp fikk prøvd den litt! :)