PDA

Vis full versjon : oppsett på b21at ?



TheSandtveit
22/04/12, 14:02
har lyst å sette sammen en motor som ikke alle andre har å prøve noe nytt så tenkte å bygge en gasserturbo

noen som har noe erfaring med dette ? har en b21et motor jeg tenke jeg skulle bygge på

hvordan de har gjort det med tenning?

hva slags gasser man kan bruke om man skal klare 200hk++ ?

valg av bensin pumpe?

turbo?

Komp ?

å all ann erfaring folk har takker jeg på forhånd for:)

å derre som skal komme å fortelle at sprut er tingen kan finne en ann plass å snakke om det

howdini
22/04/12, 14:49
har lyst å sette sammen en motor som ikke alle andre har å prøve noe nytt så tenkte å bygge en gasserturbo

noen som har noe erfaring med dette ? har en b21et motor jeg tenke jeg skulle bygge på

hvordan de har gjort det med tenning?

hva slags gasser man kan bruke om man skal klare 200hk++ ?

valg av bensin pumpe?

turbo?

Komp ?

å all ann erfaring folk har takker jeg på forhånd for:)

å derre som skal komme å fortelle at sprut er tingen kan finne en ann plass å snakke om det


En billig 21at som gir 245hk ALL DAY LONG :

B21 blokk
b21 turbo stempel
litt lett portet topp med utlagt forbrenings kammer, stander ventiler... (ja det vil si lav komp)
Under 7.6:1 i kompresjons forhold
Cosworth T3 turbo
940 manifoil
En grei intercooler
KAM kan du velge men A,K,D ,V og H funker helt greit. Denne gikk med Vkam ........ Styr klar av M og T så går det meste....
Innsprut pumpe i tank (EFI) med malpassi regulator
Gul kork forgasser som er trykk tettet, "spesial slipt nål av den "gamle" i huset"
DVS blendet chock, den lekker ved høyt trykk....( det går helt fint Bjarte)
Moddet fordeler med tenningsmodul stum kurve fra 18 til 25 grader uten vakum ( selv om det er neandertal trimming Bjarte går det helt fint )
En grei clutch med organinsk lamell vil jeg annbefale......

OG JA DEN GÅR ALDRI UNDER 1.2 L PÅ MILEN......

Ligger ut bremse papirer på den ikveld.
Jeg mener og huske den ble bremset hos naf bergen til 245hk og 392nm i motor på 1.4 bar..... men etter det ble det skudd opp til 1.6bar og kjørt som bruksbil i mange år...
Etter siste ryktene går denne motoren enda :D Ble bygget i 2000/2001
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/126.jpg

TheSandtveit
22/04/12, 18:24
takk skal du :) høres ut som mye jeg kan ta med meg videre :)

Batland
22/04/12, 23:07
har lyst å sette sammen en motor som ikke alle andre har å prøve noe nytt så tenkte å bygge en gasserturbo
noen som har noe erfaring med dette ? Ja.

har en b21et motor jeg tenke jeg skulle bygge påGodt, de er de mest egnede.

hvordan de har gjort det med tenning?Det er flere muligheter. B21ET fordeleren, AT-fordeleren, B21A fordeler med stor vakumklokke.

hva slags gasser man kan bruke om man skal klare 200hk++ ?Også her er det mange muligheter. AT-forgasseren, modifiserte A-forgassere, K-innsug og Weber DAT forgasseren.

valg av bensin pumpe?En eller annen EFI pumpe.

turbo?I motsetning til Volvo injection modeller går alle AT-satsen med Garrett T3 turbo med A/R0,63 turbinhus. Anbefaler at du holder deg til A/R0,63 turbinhus.

Komp ? Det avhenger av ambisjoner og bensintype. Original ET 7,5:1 er helt ok som ett utgangspunkt for 200 + hk.

å all ann erfaring folk har takker jeg på forhånd for:)
Jo mer utfyllene info du legger ut om hva du ønsker som resultat og hvor stort budsjett du har, jo mer presise kan forslagene være.