PDA

Vis full versjon : Bremse klosser V70



runepv50
22/04/12, 12:16
Kjøper dere bremse klosser originalt hos Volvo eller uoriginalt andre steder?

Skal bytte på min V70 2006 nå.

C.Erstad
22/04/12, 12:29
Orginale klosser er best!
Så eg kjøper orginalt!

aarnes
22/04/12, 13:36
Kjøpt mine hos trailerparts. god pris og god kvalitet!

wvevang
22/04/12, 14:47
Jeg har gått i fella der en gang og kjøpte klosser på biltema. Dette var fordi jeg måtte ha bilen fikset til dagen etter, og kun biltema hadde klosser i umiddelbar nærhet! Kjøper aldri det igjen, plaget med pipelyd og MYYYE bremsestøv!! Man lærer så lenge man lever:P

iPaal
22/04/12, 16:23
www.scstyling.no


Sent from my iPhone using Tapatalk

runepv50
22/04/12, 16:28
trailerparts har visst ikke bremseklosser til V70 2006 ser jeg...

aarnes
22/04/12, 18:04
Joda Rune. Send de en mail

Vatnehol
25/04/12, 23:10
ebc red stuff :) jeg er godt fornøyd med de, eneste de støvet en del under innkjøringen av de, etter innkjøring er de støvfri :)

Froyd
26/04/12, 11:59
Hvordan effekt har redstuff klossene?
Merker på min bil at bremsene ikke tar med en gang , er litt vandring først.. byttet hovedsylinder i vinter , men ingen forskjell der..

Vatnehol
26/04/12, 13:09
jeg byttet skiver, og klosser også pga vandring i pedalen, jeg byttet også bremse slangene til rostfrie, og vandringen forsvant. bremsevæsken skal byttes ut annenhvert år(noe folk synder på) bremsevæsken/hydralik væsken har egenskapen at den tiltrekker seg fuktighet, og vil oppstå vann i over tid, derfor skal den byttes annenhvert år.

men jeg tror at det var bremse slangene mine som utvidet seg når jeg bremset, de såg stusselig ut etter 235 000km.

jeg er veldig fornøyd med de, byttet i hop med bremseskiver fra bromsmannen, review av de her:
http://forum.vccn.no/showthread.php?34517-Bromsmannen-se&p=498152#post498152

biter med en gang, er noe grovere de klossene enn vanlige klosser, så ved lett trykk på bremsepedalen under gang fart så hører du de såvidt. nesten som smergel papir mot stål. men jeg kjøper de neste gang jeg bytter uten tvil. kjøpte de direkte fra ebc i england, rundt tusenlapp med toll og frakt inkludert. www.brems.no selger også de.

etter bytte av skiver og klosser har jeg heller ikke brems fade på regnfull motorvei, men det er vel sporene i skivene som står for. red stuff klossene biter jævlig bra når de er kalde, og når de har fått litt temperatur i seg så biter de noe vanvittig :p

bromsmannen var en fornøyelse å handle med. skivene har gått over tusen mil nå og holder seg supre. ingen antydning til overflate rust engang.

Steen
26/04/12, 15:26
Kjører på redstuff klossen på min bil også. har ikke noe vondt og si om dem :)
Biter godt når det blir litt varme i dem

Froyd
26/04/12, 18:47
Trodde kanskje det var mangel på vakuum til kraftforterker osv. men det var mye vakuum når jeg sjekket..
Har bestillt rustfrie slanger fra ipd , så nå håper jeg tingene blir bra. at slangene utvider seg er jo direkte livsfarlig..