PDA

Vis full versjon : B230ft som stoppa, lampe lyser men ingen feil.



Espein
21/04/12, 14:04
Har en b230ft 1995 modell.
Den er chippa med TLAO chip i hjernen.
EGR ventil er fjernet for en uke siden.
BSR Wastegate 0,8 bar.
Ny bensinpumpe og filter. Nye plugger.

I dag skjedde det først att den stoppet på tomgang, starten den igjen og alt ok.
Litt senere rusa den seg opp til 1200 RPM, og ned igjen. Bittelitt ujevn på tomgang.
Litt seinere så stoppa den og lampe for feil på elektronikksystemet kom opp. Den starta ikke, men jeg dro den på starteren litt og da startet den igjen så kjørte jeg hjem.
Prøve den i sta og den startet med en gang, men lampe lyser.

Finner ingen feilkode på bilen.

Noen tips? :)

Har tatt ut sikring 1 (så lampen ble borte) og skifta til tenningschip om det hjelper, men har mine tvil :) Tenningschipen skal jo også fjerne feilkode for evt egr-ventilen, men da er det rart den ikke har vist feil før nå..

Espein
21/04/12, 17:35
Var uten en runde nå, ingen lampe som lyste ellernoe.

Men den er sånn att når jeg starter den med en gang og kjører med en gang når bilen er kald, så er tomgang ganske høy (1200-1000 rpm) helt til jeg stopper den. Da legger den seg normalt. Sånn har den vært en stund da. Men om jeg venter 1 minutt før jeg kjører så skjer det ikke. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng.

lasse940
22/04/12, 07:20
Akuratt sånn er min også med tlao chippene, men jeg må stoppe motor for at tomgangen skal ligge normalt.
Regner med at det er chippen som forårsaker dette.

Pettroh
22/04/12, 08:55
Jeg har ikke noe chip og slikt, men elektronikk lampa på min lyser konstant den og, men ingen merkbare feil! :confused:

Espein
22/04/12, 10:27
Hmm, men den har aldrig stoppa før nå og lampa har ikke lyst heller før. Må stoppe (slå av bilen jeg også for å få tomgang normal)
Må være noe annet, men rart jeg ikke fikk opp noen feilkoder.. :/