PDA

Vis full versjon : blinklys rele som går av seg selv men virker,



vikaas
20/04/12, 22:16
Hei, Blinklys relet mitt går av seg selv konstant når jeg setter på tenningen, blinklys og nødblink fungerer fordi om, men det tikker men ingen lys blinker før man fysisk setter på blinklys eller nød blink.

har ikke peiling, dette er min første volvo 240 se stv 93 mod, plews hjelp meg med dette :P

ja jeg har skiftet blinklysrelet:D

850GLTsilver
21/04/12, 08:05
Blinker indikator i instrumentet ditt?
Hva med hastigheten på tikkingen. Hurtig eller normal?
Setebeltevarsleren, det er ikke den du hører?

vikaas
21/04/12, 12:46
har lurt litt på dette fordi at sete belte varslern i bak setet blinker med en gang jeg setter på tenningen, på samme måte som relet (lyset i baksete) men det er ingen form for liv i indikatorene før jeg fysisk setter på blinklys eller nødbling, og når jeg setter på blinklys eller nødblink så hopper relet over "ett tikk" og fortsetter med samme hastighet bare at indikator og blinklys blinker som det skal.

har skjekket målt at når jeg har på tenningen så har relet mitt 12v konstant på den hvite ledningen. skal den ha det?

850GLTsilver
21/04/12, 18:35
Den får 12V med en gang du setter på tenningen ja.
Kretsen brytes av en liten bryter i beltelåsen.
Ofte så er det en liten bryter i seteputen på passasjerside også.
Denne har det med å sette seg.
Forsøk å eliminere den med å sette i beltet på passasjerside også.
Virker intet av dette, så må du forsøke å koble fra den ledningen som går inn til beltelåsen.
En på førerside, og ofte en på passasjerside.

Blir litt pes å få eliminert alt, men vel verdt det.

Den enkle løsningen er ofte å bare nappe ut releet for beltevarsel. Men da har du ikke lengre den påminnelsen.

vikaas
22/04/12, 04:19
Hei, takk for hjelpen... litt flaut :P det var jo bare å sette seg i bilen å ha på seg belte:p har kjøpt en bil som ikke starter så har ikke fått prøve kjørt den enda:P