PDA

Vis full versjon : Sveise sperre på 945



Arne94
20/04/12, 09:34
Noen som har peiling på å sveise sperre på bakaksel?
Bør være holdbart.

M.Engelsen
20/04/12, 09:39
Null problem det.
Mig/mag er det letteste. Finn noe skrapjern og legg inni før man sveiser, så slipper man og bruke 5kg tråd..

Jeg har brukt og vaske godt med diesel/bremserens, for så og brenne vekk resten av oljen med oksygen/acetylen, eller rett og slett sette fyr inni diffen :D

Annbefaler ikke og sveise stikkakslene fast, sånn i tilfelle :D

kermitt
20/04/12, 09:49
Sveis med rustfrie pinner. Ha på godt med varme og dra en lite larve mellom hver av hjulene. Da skal du ha fått i mer enn nok varme til å brenne bort olja der. Så slår du bort slaggen og fyrer på så alle hjulene er dekt med sveis. Nå kan du finne en stålbit, legg inni den og fyll opp så den er dekt med sveis. Drei så rundt diffen og sveis på baksiden. Holder som faen, men jeg vil absolutt fraråde deg å kjøre med det på vei!!

Arne94
20/04/12, 10:39
Er bruksbil med 1031 lammelbrems, noe drit om du spørr meg, må clutche som en jævel for å få det til å sperre i 1-2 gir.
men må man av med bakaksel eller kan man gjøre det bare ved å jekke opp bilen ?

M.Engelsen
20/04/12, 10:50
Vet ikke hvordan det er med lamellbrems, men du kan jo shimse opp lamellene. Har også hørt om noen som bruker tykkere olje på diffen.

Arne94
20/04/12, 12:15
Vet ikke om jeg skal sveise eller prøve å få dritten grei, bilen blir vel veldig stiv med sveiset aksling?
Trenger svar på om man må av med akslingen eller bare kan løfte opp bilen!?

Arne94
20/04/12, 12:19
Og hvordan blir det med speedometer etter sveising?

Daruu
20/04/12, 12:29
Hvis du først skal sveise så tar jeg gjerne lamelldiffen din i innbytte mot en vanlig åpen diff ;)

Evt om du er int i nyoverhalet bakaksling med locker, men da må jeg ha noen lapper i mellom...