PDA

Vis full versjon : Til dere med fjernlys problemer.



Vetluss
19/04/12, 16:10
Hei, etter og ha søk mye om dette problemet fant jeg noe på garaget.org om at det var noen ledninger til steroen som var problemet. og dette måtte jeg prøve. så tok jeg ut spilleren, og fant to hvite/gule ledninger til steroen som ikke blir brukt. disse SKAL kobles sammen, har noe med jording eller noe sånt og gjør med. så jeg koblet disse samme og lysen fynket som bare det !!!

Dette tror jeg er et problem med de bilene som har etter montert stereo pga det er noen ledninger som ikke blir brukt da!

Disse SKAL vær koblet sammen.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/2049.jpg

JørnM_940
19/04/12, 16:31
Hehe, dette minnes jeg at jeg også spekulerte en del på når jeg monterte sony-anlegget, når det var original-spiller i fra før.

Vetluss
19/04/12, 16:38
Ja, dette har irritert meg i en god stund nå og det var herlig og finne ut av det :p lite og kjedeligt problem

Sondre93
19/04/12, 20:09
hmm. Satt faktisk og jævlast med dei lyso der idag. Har bytta til 940 front fra 740 90 front. Og sleit med at ikke "ekstra lang lysa" funka. Hadde i utgangspunktet tenkt og lage min egen relekobling, men nå må jeg nesten prøve dette:) Har rota igjennom alt av sikringer og brytere, men da har vi kanskje syndebukken;) hehe, takk for tipset!

Vetluss
19/04/12, 21:28
kjekt og hjelpe! :)

850GLTsilver
19/04/12, 22:26
Hvit/Gul?

Skal jeg tro skjema, så er disse til instrumentlyssystemet.

Vetluss
19/04/12, 22:29
Ja fant en som var litt fetere men den gikk ikke til noe, så fant jeg 2 litt mindre og disse koblet jeg sammen og det fynket.

850GLTsilver
19/04/12, 22:44
Titta litt mere, og sannelig så er det Gul/Hvit som går til releet for hovedlys også ja.
Men jeg trodde den kabelklasen du viste på bildet var borte ved radioen?

Man blir aldri ferdig med å undres over el-systemene i disse bilene.

Vetluss
19/04/12, 22:54
Ja den var borte ved radioen, leste pÅ garaget at der var noe med de gule og hvite ledningene som skulle vær koblet til jord elns og det kunne jo ikke vær ledningen som er inne på høyttalerne så sjekket jeg bak radioen og fant disse to så prøvde jeg bare og koble de sammen så fynka det :p slik jeg forstod det så hadde ledningene Til høyttalerne noe med fjernlysene Og gjør men vet ikke hva

Gjerne skrivefeil skriver fra mobil

Håvardskaar
13/02/13, 21:39
Prøvde og koble sammen disse to ledningene da jeg har samme problem, endte med at det kom en del røyk ut ifra der relène og sikringene sitter.. Smeltet isolasjonen på den kabelen som gikk til lys bryteren med 0,park og kjørelys