PDA

Vis full versjon : TrueTrac i 1031



kjellt
18/04/12, 19:57
Heihei.

Har skaffa meg en TrueTrac diff nå!

Også skal jeg ha den i en 1031 aksel.

Trenger litt hjelp til hva jeg trenger når jeg skal montere TrueTrac`en.

Noen som har en "smørbrødliste" på hva jeg trenger og hvor jeg kan skaffe det? :)

Takk for svar.

EVO
18/04/12, 20:14
Du trenger nye lagre til TrueTracen, og avdrager til de gamle lagerene på den orginale diffen.
Putt de gamle shimmene på TrueTracen på samme side de kom i fra, da pleier klaringen til kronhjulet bli riktig ...
Ikke bland lagerbukkene på diffen, da kødder du med linjeboringen. (MEGET VIKTIG)

ellingsøyern
29/04/12, 22:45
må vel dreies ned for å få på speedoringen, synes å huske 2mm og 2cm bredt...

Vetle
30/04/12, 00:17
Går vel også ann å kutte ringen i 2 og bare punkte den på på utsiden av diffen? :)

ellingsøyern
30/04/12, 17:19
ikke at jeg vet det helt sikkert men blir kanskje feil fart i speedo da...

Øyvind G
30/04/12, 18:19
Ang. speedo ring, så skal denne kun halveis inn på Truetrack. Snakker av erfaring da jeg må flytte min ut igjen. Har du avdrager og får av de gammle lagerene uten å ødelegge de (Volvo har et genialt verktøy for dette) så er det ingenting i veien for å bruke de gammle lagerene på Truetrack :)

Husk å kjøpe olje og pakkning (eventuelt silicon).

Etter at alt er montert, så se at avstand mellom polhjul og speedometer sensor er rett. Her kan det shimses for å endre avstand.

volvo
30/04/12, 22:55
http://i657.photobucket.com/albums/uu295/volvoerkjektaha/27022009003.jpg
Bilde av true tracen neddreid, og ring montert.

Ideelt bør det måles opp/shimses når den monteres, men endel har vell brukt shimsingen som har vært der fra før med hell.
Synes selv det er greit å betale noen kroner til en som har måleverktøy, shims og kompetanse , for så å vite at alt sitter 100% der det skal.

Øyvind G
01/05/12, 08:28
Det ser riktig ut sånn som volvo har gjort det med polhjulet.

eab
06/05/12, 15:52
Sist jeg monterte truetrac så ble shimsene bare flytta over fra gammeldiff til ny. Dreide av 3mm av diameteren på truetrac'en (holder nok med 2-2,5mm) og 15mm innover, og det fungerte knirkefritt. Sparka diffen på plass i huset og skrudde sammen igjen.

JonasS
07/05/12, 06:39
Valgfritt om man kutter og punkter eller dreier ned. Selv er jeg fan av kutte/punkte, da dreiing svekker diffen. Men den svekkes nok ikke betydlig ihht. bruken vi praktiserer.

OlaBoy
15/05/12, 19:01
Jeg har dreid ned min, var knallhardt stål i diffen, så tok litt tid... Men noen som veit avstand mellom speedoføler og speedoringen? Har problemer rundt 100km/t at nåla på speedoet "jokker" og ikke når no særlig lenger enn 120...