PDA

Vis full versjon : Olje lekasje 2.5 tdi



T90
18/04/12, 17:43
Er det noen andre plass enn fra simmeringen det kan leke når det er lekasje fra det området?

850GLTsilver
18/04/12, 17:44
Hvilken ende?

Oljepumpe er også noe som kan lekke.

T90
18/04/12, 18:07
fra registersiden.
har også lekasje på girkasse siden, men det er sikkert simmeringen der.

850GLTsilver
18/04/12, 18:09
Simring og oljepumpe da ja.
Lite annet som lekker der i alle fall.

T90
18/04/12, 18:29
hva vil det koste å få dette reparert?
altså pris i deler/ arbeid?
har noen dele nr på delene jeg trenger?

brynna
18/04/12, 19:03
hva vil det koste å få dette reparert?
altså pris i deler/ arbeid?
har noen dele nr på delene jeg trenger?

Lekkasjer på registersiden koster litt ja. Du kan ha lekkasje fra kamaksling og eller register. I begge tilfeller må regreima og reimhjul demonteres. Dvs registeret må justeres/times. Spesialverktøy som låseverktøy og måleur er minimum for at dette blir bra. 6000-10000 kr regner jeg med. Er en jobb jeg absolutt ikke har tatt selv uten god kunnskap om dette. Et registerhavari kan fort koste 30-35 000.
Du må ta med vannpumpe og regreimskifte i samme operasjon da, når det først er demontert:D
Du kan også ha lekkasje fra vacuumpumpa. Kommer ut på siden foran på motoren. Den fikser du selv.

Jeg har 2 biler med tilnærmet samme motor som deg vw 2,5 TDI, og skrudd endel på slike motorer. Har ennå ikke sett lekkasje fra tetteringene på mine biler, men har lekkasjer fra toppdekselpakning som kan se ut som det stammer fra tetteringene da det siger nedover i framkant registersiden og gir siden. Er et kjent problem på ihvertfall vw motorene at toppakninger er utette

Tørk godt rundt toppdekselpakningen. Får du ny olje der tror jeg nok at det kommer derfra

Sagen
25/04/12, 09:24
Lekker det på registersiden, så er det simring og/eller pakningen rundt oljepumpa. Hadde samme problem i vinter, og det var papirpakningen rundt pumpa som lakk. De nye pakningene er i stål.

JP_Ra©ingTeam
27/04/12, 21:34
som regel fikk vag-eiere ( i sin tid ) , byttet pakninga på garanti/reklamasjon, dermed er dette ikke noe større problem blant vag, siden den mest sannsynlig har blitt byttet en gang tidligere..