PDA

Vis full versjon : Kjappt spørsmål ang ombygg til turbo...



Bolten91
18/04/12, 17:28
Jeg har en 240 med B230FD, og da selvfølgelig LH 2.4....
Tenkte å hive på en 531 topp, og bygge om til turbo..
klarer blokka og innmaten til FD motoren dette, eller må jeg ha noen nye stempler?
er det noe mere en oljetur/retur jeg må tenke på?

virre91
18/04/12, 18:04
ja, du må ha formotstand i dysene. stempla tåler d. oljeretur tar du ut i blokka eller finner deg en orginal bunnpanne med utak for oljeretur 300.-
d beste er hvis du har 3toms lmm. grønndyser (da slipper du og lodde in formostandere til dysene) 1000.- thao chip 600 for begge chippene. bensin pumpe 1500.- da har du 300 hk oppsette billi og enkelt, driver på og bygge selv dette oppsette


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)

Bolten91
18/04/12, 18:13
Jeg tenkte å bruke noen dyser som ikke trenger formotstand, og hive på en ET turbo, og viking chip, enkelt å greit:p burde ikke det duge?:)

H.Ihle
18/04/12, 18:21
holder ikke å chippe hjernene, må ha turbohjerner (og evt chippe de).
burde gå fint så lenge du holder deg på lavt ladetrykk:)

EVO
18/04/12, 18:27
ja, du må ha formotstand i dysene. stempla tåler d. oljeretur tar du ut i blokka eller finner deg en orginal bunnpanne med utak for oljeretur 300.-
d beste er hvis du har 3toms lmm. grønndyser (da slipper du og lodde in formostandere til dysene) 1000.- thao chip 600 for begge chippene. bensin pumpe 1500.- da har du 300 hk oppsette billi og enkelt, driver på og bygge selv dette oppsette

Misset en veldig viktig ting, CLUTCH orginal greiene slurer på rundt140-150hk

EVO
18/04/12, 18:33
Jeg har en 240 med B230FD, og da selvfølgelig LH 2.4....
Tenkte å hive på en 531 topp, og bygge om til turbo..
klarer blokka og innmaten til FD motoren dette, eller må jeg ha noen nye stempler?
er det noe mere en oljetur/retur jeg må tenke på?'

Du må komme med mer info enn dette, si noe om effekt ønske.


De flest orginal delene i en volvo rødblokk tåler langt over 300hk ved rett moddifisering.

Bolten91
18/04/12, 18:44
Jeg har ikke noe stort effekt ønske.. Jeg tenkte meg litt over 200 hester så er jeg fornøyd i bøtter og spann:)
Er bare en kosebil dette, ikke noe som trenger å være grommt:)

Har turbohjerner med vikingchip, hvis jeg hiver i de, med en ET turbo som lader 0.8 bar, og bruker 531 toppen, vill det da funke relativt greit eller?

Noen tips til dyser? gjerne noen jeg slipper formotstand på...

EVO
18/04/12, 19:18
Jeg har ikke noe stort effekt ønske.. Jeg tenkte meg litt over 200 hester så er jeg fornøyd i bøtter og spann:)
Er bare en kosebil dette, ikke noe som trenger å være grommt:)

Har turbohjerner med vikingchip, hvis jeg hiver i de, med en ET turbo som lader 0.8 bar, og bruker 531 toppen, vill det da funke relativt greit eller ??

Annbefaler deg en kompsenking (dreing av stempler) og da bør du ligge deg på samme komp som b230et eller litt lavere.
Da øker levetiden betrakelig, og grensen til tenningsbank øker betydelig.

Bolten91
18/04/12, 20:42
Eventuellt skru ned trykket litt....:)

EVO
18/04/12, 21:07
Eventuellt skru ned trykket litt....:)
Riktig....