PDA

Vis full versjon : tomgang forandres ved bremsing.

lasse940
18/04/12, 09:05
Ble stoppet i teknisk kontroll her. Og da reagrte "styggemannen" (som sønnen min kaller vegvesen mennene) på at bilen forandret tomgang da jeg pumpet på bremsepedale, var ikke synlig på turtelle, og selv måtte jeg virkelig konsentrere meg og lytte etter for å legge merke til det, men hvertfall fikk jeg lapp på det og må inn å vise bilen hos vegvesenet.
Hva burde jeg skjekke for å utbedre den feilen?

850GLTsilver
18/04/12, 10:08
Lekk bremsekraftforsterker, eventuell lekkasje i vakumsystemet for bremsekraftforsterker.

Men hvorfor her under elektrisk?

lasse940
18/04/12, 12:32
Postet her fordi jeg trodde det hadde med en elektrisk feil. Var det intrykket jeg fikk fra konyrolør da han nevnte det.
Da skal jeg lete etter lekkasje!

Volvoniføør
18/04/12, 15:15
Tror virkelig ikke det har noe å si, da har isåfall omtrent alle bilene jeg har vært hatt lekkasje i bremsekraftforsterkeren :p
Tomgangen synker litt på min også når jeg trår i pedalen og står rolig, ser ikek noe særlig unormalt i det :p

lasse940
18/04/12, 15:20
Nei igrunn det jeg mener også måte på til flisspikkeri, aldri reagert på at det er noe galt når tomgang forandres mens man pumpebremser på tomgang!

kermitt
18/04/12, 15:20
945 min synker på tomgang, 244 synker på tomgang, opeln til mor synker på tomgang osv.
Det er helt vanlig, og kontrolløren var kun ute etter å lage faen. Som vanlig!

lasse940
18/04/12, 15:22
945 min synker på tomgang, 244 synker på tomgang, opeln til mor synker på tomgang osv.
Det er helt vanlig, og kontrolløren var kun ute etter å lage faen. Som vanlig!
Ja han var helt klart ute etter å ta meg, merket det allerede sånn han kom løpende og fektet med arma da jeg kom rullende inn mot rundkjøringa. Skulle faen meg bare ha kjørt videre ;)

850GLTsilver
18/04/12, 17:11
Hva i all verden sa du/gjorde du for å klare å irritere på deg disse møkkamenna da?

Er som regel dårlig butikk å irritere de vet du.
Ville gitt blaffen og forevist bilen på biltilsynet slik den er jeg. Såfremt du ikke har "trylla litt" med motoreffekt og slikt da.

lasse940
18/04/12, 17:31
Han stod i nærheten der du holder til. I rundkjøringa ved aurskog og speidet nedover sletta mot fet, holdt vell hundre og det suser ganske godt i turbon opp bakken opp mot rundkjøringa. Så hsn kommer løpende over rundkjøringa veivende med lysstaven sin og veiver febrilsk og peker meg strengt inn mot industri område.
Der går han ekstremt grundig gjennom hele bilen og tilslutt spørr han om jeg kan åpne panseret for han. Da han ser en stort turbo som er bygget opp og frem samt 3" blanke trykkrør siern " hva F*** har du gjort her
Fikk beskjed om å gi gass mens han lå med hode nedi motorrom og lyste. Gikk da gjennom hele bilen pånytt og påpekte da bremsen og så skrev an en lapp til meg. Jeg var i følge han heldig som fikk kjøre videre og fikk 14 dager på meg å dokumentere turbo og vise ombygde eksosen ;)

850GLTsilver
18/04/12, 17:49
Stinker big time de gutta der ja.
Får det travelt du nå da?
Merkelig at han henger seg opp i at tomgangen endres på bremsepumping uansett.
Forventet sikkert at du har papira klare på turboen da tenker jeg.
Og sånn for the record, de står der ganske ofte nå fremover. Hele sletta ned til Renor.

lasse940
18/04/12, 18:36
Stinker big time de gutta der ja.
Får det travelt du nå da?
Merkelig at han henger seg opp i at tomgangen endres på bremsepumping uansett.
Forventet sikkert at du har papira klare på turboen da tenker jeg.
Og sånn for the record, de står der ganske ofte nå fremover. Hele sletta ned til Renor.
Ja de suger så inne H de gutta!
Har 10 dager igjenn på meg å vise bilen ;)
Blir til å smelle på 13c original grenrør og trykkrør så får man krysse fingrene for at det holder ;)
Sett de rigger seg til her på rv.2 mellom kongsvinger og eidskogen også om dagen.
Så får vell skremme opp bilen uten at det syntes med blotte øyet ;)
Prøve godkjenne 238hk også så jeg slipper å skvette hver gang jeg ser en refleksvest langs veien ;)

Aalsen
11/05/12, 01:47
Så får vell skremme opp bilen uten at det syntes med blotte øyet ;)
Prøve godkjenne 238hk også så jeg slipper å skvette hver gang jeg ser en refleksvest langs veien ;)

Hehehe!! :D Har selv hatt en 200SX med stor bråkepotte, åpent luftfilter, dumpventil og masse hester. Refleksvester var ikke hjertevennlig den tiden!

Ola Moen
11/05/12, 01:52
Alt av bensinbiler med bremseservo får en endring i tomgang når man trår på bremsepedalen. Om en "kontrollør" ikke forstår det, så kan du be han søke om å få tilbakebetalt skolepenger og kursavgifter. Bedre at han blir trygdet hos NAV da.

Kohler
08/06/12, 10:49
Alt av bensinbiler med bremseservo får en endring i tomgang når man trår på bremsepedalen. Om en "kontrollør" ikke forstår det, så kan du be han søke om å få tilbakebetalt skolepenger og kursavgifter. Bedre at han blir trygdet hos NAV da.

hehe ja er ganske logisk at når man tråkker ned pedalen å suger ut mye av lufta inne i innsuget så mister man litt turtall på tomgang, men som du sir V20T så burde sånne folk være hos NAV, problemet er enkelt : noen folk blei født idioter, mens andre BT har lest seg opp til idioter ^^

Agrostar
08/06/12, 11:10
Om eg pumpar kjapt med pedalen på 245' så fer turtallet opp og ned fleire hundre omdreiningar :p Og eg går igjennom eu kvar gong, så løge at han karen din skal klage på noko so lite som ikkje turteljaren sler ut på eingong.

Jonas Soldal
08/06/12, 20:07
Må nok på visning med 940en eg og om dette er unormalt :P