PDA

Vis full versjon : Rå hyling av bakbremsene



vegarols1
17/04/12, 21:01
Har ei S***** hyling i bakbremsene etter at jeg monterte en calipper og biltema klosser bak.. Er det normalt med Biltema klosser at det hyler og høres 1 km unna? Vet at skivene er ganske slitt, men kan det komme av det??:mad:

Mathias_H
17/04/12, 22:22
Smurte du opp på sidene av klossane med kobberpasta da?
Kan hende det henger litt vettu

850GLTsilver
18/04/12, 09:40
Har du montert de chimsene som skal hindre akkurat det der?

vegarols1
18/04/12, 17:15
F***, De skivene har jeg mistet! Er det de som demper den vanvittige hyle lyden?? må bare spørre om en ting til, er skiver og klosser fra Biltema greie nokk til å ha bak på en bil? Noen som har erfaringer med det?

850GLTsilver
18/04/12, 17:23
Er ofte mere hyling på Biltema bremseklosser enn på det meste av annet ja.
Skivene er mere enn gode nok, sist fikk jeg lakkerte BREMBO derfra. Gullegodt.

Anbefaler deg å få tak i de chimsa, gjerne de originale, ta gjerne med slike bremseskrikdempeplater (biltema sine er greie nok) demonter klossene (enkelte ville sagt bytt klosser uansett) monter bremseskrikdempeplatene rett på klossene, smør gjerne de delene som hviler mot caliperen med plastilube eller annen temperaturbestandig fett, monter chimsa mellom klossene og caliperens stempel, og dytt på plass.
Skal ordne problemet det, til og med om du beholder biltemaklossene.

vegarols1
18/04/12, 19:29
Vurderte å kjøpe skiver fra biltema og klosser fra mekonomen med nye chimser og fett. da bør det vel bli gulle godt? men hvordan er skivene festet, er de sånn høvelig løse når jeg tar av hjulet? eller er de ogs skrudd med en sånn liten skrue som alltid sitter noe jævlig? :/

850GLTsilver
18/04/12, 19:35
Når du banker ut de to låsepinnene (forsiktig, om du ikke kjøper monteringssett) så plukker du de bare rett ut av caliperen radielt fra skiva.
Selv så demonterer jeg glideboltene og pusser caliperne godt før jeg setter dette sammen. Ikke så ille som det sitter.
Pass på å trykke inn stempelet ordentlig før du legger inn de nye klossene.
Og for å unngå søl fremme i motorrommet: Gjør ferdig en side helt før du starter på den andre.
For når du har fått inn klossene så tramper du noen ganger på bremsepedalen for å få caliper og stempel på rett plass der bak.

Sjelden vanskelig å skru på disse bremsene i grunn.

vegarols1
18/04/12, 19:37
det vet jeg ang.klossene : ) men tenkte på skivene? er de løse når jeg løsner hjulet? eller er de skrudd itillegg?

850GLTsilver
18/04/12, 19:40
Ah, sorry.
Sitter en liten skrue i skiva ja. 10mm hode.
Sitter sjelden så veldig ille.
Puss ordentlig rundt navtappen når du har skiva av.
Pleier å knipe litt der.

vegarols1
18/04/12, 19:42
Okei, takk! :) Vet du om det går bra med Biltema skiver og klosser fra Mekonomen?

TomRK
18/04/12, 19:43
Har ei S***** hyling i bakbremsene etter at jeg monterte en calipper og biltema klosser bak.. Er det normalt med Biltema klosser at det hyler og høres 1 km unna? Vet at skivene er ganske slitt, men kan det komme av det??:mad:

Sitter Biltemaklosser og plater i alle hjørner på min også og det hyler fra alle kanter. Gjett om det skal tråkkes godt ned i søppla:p

850GLTsilver
18/04/12, 19:44
Aldri opplevd vansker med den kombinasjonen nei.
Men chimsa og antiskrikeplate er vesentlig der bak, samt litt plastilube på kontaktflatene mellom klosser og caliper.
Dra lett over med smergel på de nye klossene der de møter caliperen. Er ofte litt grader og lakk der som lager krøll.
Og smør med plastilube, eller alu/kobberpasta

vegarols1
18/04/12, 19:47
Haha Tom ! :) Ja biltema klosser.. hoff... Men da blir det nye skiver med antiskrik klosser fra Biltema pluss litt fett! :) Hylinga overdøve stereoen, og når jeg bremser ved mennesker ser jeg de holde godt forran ørene! huff.....

vegarols1
19/04/12, 19:41
Da var skiver kjøpt! :) kanskje klosser imorgen! :)

Yttervik
29/04/15, 19:40
Hva er egentlig de shimsene dere prater om?

Har forferdelig hyling fra en eller flere av bremsene mine. For noen uker siden hadde jeg en liten service der jeg smurte opp gliderne med bremsefett, samt baksiden av klosser med kobberpasta. Likevel hyler det.

jerognal
30/04/15, 06:25
Har prøvd alt av lurium på Biltema-klosser på gamle V70'en. hylte samma faen. kjøpte så Brembo og alt ble tyst.
Er en grunn til at det er billig.....
(Og Biltema-calipperne varte ikke mer enn en vinter så var pakningene spist opp av saltet).

Nei kjøp kvalitet, er mitt råd....

gswede
08/05/15, 00:49
Hva er egentlig de shimsene dere prater om?

Har forferdelig hyling fra en eller flere av bremsene mine. For noen uker siden hadde jeg en liten service der jeg smurte opp gliderne med bremsefett, samt baksiden av klosser med kobberpasta. Likevel hyler det.

Shimsa vi snakker om..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2758.jpg

850GLTsilver
13/05/15, 00:34
Disse shimsene er et must på bakbremsene ja.
Ingen ettermarkedsklosser jeg har brukt hyler med disse på plass.
At jeg ikke bruker Biltemaklosser er først og fremst fordi jeg har funnet noen gode støvfrie alternativer som jeg liker bedre.

Yttervik
08/06/15, 21:42
Disse ble redningen for min del. Hyler pittelitt hvis jeg bremser virkelig hardt, eller det gjorde det med en gang de ble montert men mener det er helt stilt nå. Brukte ikke kobberpasta. Disser er originale Volvo, selv om de er helt blanke. ca 100kr pr stk.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/282.jpg (http://s1127.photobucket.com/user/oynor/media/IMG_2239_zpsu7flqvd7.jpg.html)