Vis full versjon : Fjerne lyd setebeltevarsling 2007 V70N
Refinement!
17/04/12, 19:53
Noen som har erfaring med fjerning av lyd ved setebeltevarsling, samtidig som lampevarsling beholdes?
Det enklaste er å koble om beltelåsen.
Godt mulig det kan endrast med software. Eg har ikkje varsling på passasjersetet.
cortinaterje
17/04/12, 21:32
Det enklaste er å koble om beltelåsen.
Godt mulig det kan endrast med software. Eg har ikkje varsling på passasjersetet.
Nei,
;) det enkleste er å begynne å bruke beltet.
Nei,
Helt enig om man ikke er postmann eller avisbud. :-)
Kan laste USA software på beltelåsene eller velge den vekk på VIDA.
Softwaren koster ca. 180kr.
Helt enig om man ikke er postmann eller avisbud. :-)
Verken postmannen eller avisbudet er fritatt for bruk av bilbelte såvidt eg veit.
Og uansett så er kreftene i ein liten kollisjon der airbagen løyser ut god nok grunn til å ha på beltet!
[QUOTE=C.Erstad;566951]Kan laste USA software på beltelåsene eller velge den vekk på VIDA.
Hva er så spesielt med USA software?
cortinaterje
19/04/12, 06:01
[QUOTE=C.Erstad;566951]Kan laste USA software på beltelåsene eller velge den vekk på VIDA.
Hva er så spesielt med USA software?
......har hørt at det plinger bare 5ganger, så blir det tyst.
[QUOTE=LaNo91;567013]
......har hørt at det plinger bare 5ganger, så blir det tyst.
Ja, men hvis døra er åpen plinger det hele tiden så lenge nøkkelen står i tenningslåsen.
Nei,
japp ,håller med 100%
[QUOTE=cortinaterje;567346]
Ja, men hvis døra er åpen plinger det hele tiden så lenge nøkkelen står i tenningslåsen.
Det gjør det... men da glemmer du ikke nøkkelen der! :D
Ivar Hestø
19/04/12, 16:25
Var vel nevnt for en stund tilbake at Taxiene fikk lastet inn noe programvare som gjorde det tyst.
Eg og kunne tenke meg å ta vekk beltevarslingslyden! Tar av meg beltet i ferjekøen og køyrer ombord i ferja uten belte. (bruker alltid belte ellers)
Lyden er ganske irriterande.
Eg og kunne tenke meg å ta vekk beltevarslingslyden! Tar av meg beltet i ferjekøen og køyrer ombord i ferja uten belte. (bruker alltid belte ellers)
Lyden er ganske irriterande.
Eg tar på meg belte for å køyre ombord i ferga og, det er jo ikkje noko problem. Brukar og belte dei 30 metrane fra postkassen og ned på tunet :)
Bare for å svare på denne tråden (uten å komme med meninger hvorvidt du burde bruke belte eller ikke):
Det er en 3minuttersjobb i VIDA å fjerne varslingen. ingen software, kun en aktivering/deaktivering av funksjon. om du kjenner noen som har Vida og Dice er det billigste å la de fikse det. :-)
Volvo tar nok minimum 800kr.
Refinement!
23/04/12, 22:22
Bare for å svare på denne tråden (uten å komme med meninger hvorvidt du burde bruke belte eller ikke):
Det er en 3minuttersjobb i VIDA å fjerne varslingen. ingen software, kun en aktivering/deaktivering av funksjon. om du kjenner noen som har Vida og Dice er det billigste å la de fikse det. :-)
Volvo tar nok minimum 800kr.
Fjernes da hele funksjonen (lyd/lampe) eller er det mulig å fjerne kun lydvarsling?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.