PDA

Vis full versjon : Safran V70 R AWD



Solhaug
17/04/12, 19:45
hei alle sammen,håper jeg poster rett:)

Har plutselig fått ekstremt lyst på en safran V70 R AWD,er det noen av dere entusiaster her inne som har sånn cirka peiling på hvor mange slike det finnes i Norge?tenker da på 97-98 modell,helst med manuell,av den enkle grunn at jeg stoler lite på "gamle" automatkasser...så er jo slike biler morsommere med manuell...har en bil jeg ser litt på..men har en dyr og tungsolgt bil på gårdsplassen så tror nok det kan ta en stund å ¨få den unna veien..

mister j
17/04/12, 20:21
http://forum.vccn.no/showthread.php?p=545493

Solhaug
17/04/12, 21:00
snakket en del med jan Morten ja:).makan til bil finns ikke...har pengene klar men vil selge den jeg har først å det kommmer til å ta lang tid..å da er nok den bortr,så ville bare vite hvor stor sjangse det er til å finne en bil som er noenlunde av samme kaliber

FroBe
17/04/12, 21:04
Kanskje bedre svar på avdelingen for første generasjon V70 som du finner her (http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?15-850-x70-serien).

Solhaug
17/04/12, 21:12
kanskje en moderator bare flytter hele tråden??

Solhaug
18/04/12, 15:14
noen som sitter på info som di ønsker å dele?:)

V70wangen
18/04/12, 16:34
Jeg hadde nok bare kjøpt den med en gang, den bilen er ekstremt strøken. Det er ikke så veldig mange her til lands med kombinasjonen, R - AWD - Safran - manuell. Dette er en bil det absolutt er verdt og ta en nærmere titt på :D

Solhaug
18/04/12, 17:24
jeg er fullstendig klar over det V70wangen....jeg gjorde en brøler ifjor med å kjøpe ny bil før jeg hadde fått solgt den jeg hadde,det vil si at jeg hadde en kjøper på bilen,fikk hun til å sende en kopi av flybilettene som hun hadde bestilt,jeg fløy sørover å henta meg en audi A6 3.0 TDI quattro...som jeg forøvrig må si er den største jævla dritbilen som ruller på 4 gummihjul...makan til feil å påkost vil søren klype ingen ende ta,amatørtyskere,selge halvferdige colabokser som blir et nerveproblem for eieren..det dukker opp problemer hele tiden...å dette er ingen billigbil...satan!!!men så kom ikke hun dama,det ringte typen til dama som skulle kjøpe å sa..abrakadabra nesten 800 tusen i billån...men det ordnet seg raskt heldigvis..bilen forsvant og jeg måtte betale en hellakering til han som kjøpte...jeg regner med audien blir stående LENGE...må også til sverige å lempe av en donge gammelpenger hos Audi slik at alle varsellamper slukkes!...men en ting skal sies...jeg har ALDRI hatt den hekt store sansen for volvo.
Alle har en,vanlig syn etter veiene.det var helt til jeg fant volvoen til Jan Morten??...det tok meg nøyaktig 30 sekunder å bestemme meg for å selge audien..den volvoen har fått meg til å miste nattesøvnen...den er så gjennomført strøken at det svir i understellet.

Volvo-turbo
18/04/12, 19:53
jeg er fullstendig klar over det V70wangen....jeg gjorde en brøler ifjor med å kjøpe ny bil før jeg hadde fått solgt den jeg hadde,det vil si at jeg hadde en kjøper på bilen,fikk hun til å sende en kopi av flybilettene som hun hadde bestilt,jeg fløy sørover å henta meg en audi A6 3.0 TDI quattro...som jeg forøvrig må si er den største jævla dritbilen som ruller på 4 gummihjul...makan til feil å påkost vil søren klype ingen ende ta,amatørtyskere,selge halvferdige colabokser som blir et nerveproblem for eieren..det dukker opp problemer hele tiden...å dette er ingen billigbil...satan!!!men så kom ikke hun dama,det ringte typen til dama som skulle kjøpe å sa..abrakadabra nesten 800 tusen i billån...men det ordnet seg raskt heldigvis..bilen forsvant og jeg måtte betale en hellakering til han som kjøpte...jeg regner med audien blir stående LENGE...må også til sverige å lempe av en donge gammelpenger hos Audi slik at alle varsellamper slukkes!...men en ting skal sies...jeg har ALDRI hatt den hekt store sansen for volvo.
Alle har en,vanlig syn etter veiene.det var helt til jeg fant volvoen til Jan Morten??...det tok meg nøyaktig 30 sekunder å bestemme meg for å selge audien..den volvoen har fått meg til å miste nattesøvnen...den er så gjennomført strøken at det svir i understellet.

Du sier at volvo er så daglig bil at den drukner i mengden, når jeg ligger å gnir etter landevegen så er det ikke mange spenstige audier å heller. slik er det med nye biler. Er enig i at safran, t-gul, lazerblå eller rs-blå for din del da ;) gjør det litt mere spennende å kjøre etter veien.

Solhaug
18/04/12, 20:44
joda alle biler drukner litt i mengden...ikke alle som river i den spenstige utgaven heller,også er dem diskret så er ikke så lett å se om det er største utgaven om man ikke har et trent øye:)

The Sven
18/04/12, 21:02
Du kan nok nærmest glemme å finne en R som er like fin, med tilsvarende km og manuell kasse til like overkommelig pris, hvis du vil ha bil innen overskuelig framtid.

V70wangen
18/04/12, 21:25
jeg er fullstendig klar over det V70wangen....jeg gjorde en brøler ifjor med å kjøpe ny bil før jeg hadde fått solgt den jeg hadde,det vil si at jeg hadde en kjøper på bilen,fikk hun til å sende en kopi av flybilettene som hun hadde bestilt,jeg fløy sørover å henta meg en audi A6 3.0 TDI quattro...som jeg forøvrig må si er den største jævla dritbilen som ruller på 4 gummihjul...makan til feil å påkost vil søren klype ingen ende ta,amatørtyskere,selge halvferdige colabokser som blir et nerveproblem for eieren..det dukker opp problemer hele tiden...å dette er ingen billigbil...satan!!!men så kom ikke hun dama,det ringte typen til dama som skulle kjøpe å sa..abrakadabra nesten 800 tusen i billån...men det ordnet seg raskt heldigvis..bilen forsvant og jeg måtte betale en hellakering til han som kjøpte...jeg regner med audien blir stående LENGE...må også til sverige å lempe av en donge gammelpenger hos Audi slik at alle varsellamper slukkes!...men en ting skal sies...jeg har ALDRI hatt den hekt store sansen for volvo.
Alle har en,vanlig syn etter veiene.det var helt til jeg fant volvoen til Jan Morten??...det tok meg nøyaktig 30 sekunder å bestemme meg for å selge audien..den volvoen har fått meg til å miste nattesøvnen...den er så gjennomført strøken at det svir i understellet.

Det er som du sier en risiko, det kryr ikke akkurat av disse for tiden så det er nok noe du må tenke nøye igjennom hvis du virkelig brenner for denne bilen. Jeg tenker fortsatt at det kanskje er verdt og ta den sjansen bare for å få tak i bilen. Men dette er det kun du selv som kan avgjøre :) bilen er ihvertfall så strøken at den nesten er hvert sin vekt i gull.

Solhaug
18/04/12, 22:08
Det er som du sier en risiko, det kryr ikke akkurat av disse for tiden så det er nok noe du må tenke nøye igjennom hvis du virkelig brenner for denne bilen. Jeg tenker fortsatt at det kanskje er verdt og ta den sjansen bare for å få tak i bilen. Men dette er det kun du selv som kan avgjøre :) bilen er ihvertfall så strøken at den nesten er hvert sin vekt i gull.

Akkorat det som er,blir denne solgt rett fremfor trynet mitt kommer jeg til å bli meget skuffa,men på en annen side er det jo flaut å kjøpe ny bil før man har solgt den man har,da vil jo folk se på meg som den tullingen:)audien kan jo bli stående i mange mnd før den blir solgt,å det er påkost for flere titusener på den..biln til Jan Morten blir å få det fint hos meg,jeg har kjelleren full av bilpleie i alle varianter så den skal nok få smake ofte på swissvax:)lurer litt på hvordan den motoren fungerer,den bør jo flytte seg rimelig bra,han har jo chippa den til nesten 300hk å 450nm det bør jo flytte på seg:))

The Sven
18/04/12, 22:17
Motoren i disse er veldig fin, har selv Audi med 2.2 20VT for tiden og syns det er en veldig fin motor, men Volvo sin T5 har enda finere karakter og lyd, i tillegg til at den er helalu i motsetning til den tunge støpejernskolossen i bilen min :p

Volvoen er også lettskrudd og veldig godt sammenskrudd. Eneste svakheten på disse er jo at det er viskose-AWD, og en vinkelveksler (pga tverrstilt motor) som det har vært noe havarier på. Så det er ikke en bil for rivstarter med hjulspinn og piruetter.

V70wangen
18/04/12, 22:45
Akkorat det som er,blir denne solgt rett fremfor trynet mitt kommer jeg til å bli meget skuffa,men på en annen side er det jo flaut å kjøpe ny bil før man har solgt den man har,da vil jo folk se på meg som den tullingen:)audien kan jo bli stående i mange mnd før den blir solgt,å det er påkost for flere titusener på den..biln til Jan Morten blir å få det fint hos meg,jeg har kjelleren full av bilpleie i alle varianter så den skal nok få smake ofte på swissvax:)lurer litt på hvordan den motoren fungerer,den bør jo flytte seg rimelig bra,han har jo chippa den til nesten 300hk å 450nm det bør jo flytte på seg:))

Høres ut som bilen eventuelt vil få det godt hos deg ja. Denne bilen går godt det kan jeg skrive under på. Jeg har akkurat samme bilen bare at den er svart, har chippet den hos de samme gutta som morten og fikk de til å skru turbotrykket opp til 1,2 bar, da skal den levere ca. 310 hk og oppimot 450 Nm. Gutta på Autotech i trollhattan mener da at motor og drivverk er holdbart (har nå kjørt ca. 25000 med bilen siden jeg chippet og bygget den om til manuell, jeg har ikke hatt noe problemer etter dette). Jeg tør påstå at Autotech er et av tuningfirmaene i skandinavia som er desidert best på volvo, nettop fordi de har spesialisert seg på det

Solhaug
19/04/12, 19:10
Høres ut som bilen eventuelt vil få det godt hos deg ja. Denne bilen går godt det kan jeg skrive under på. Jeg har akkurat samme bilen bare at den er svart, har chippet den hos de samme gutta som morten og fikk de til å skru turbotrykket opp til 1,2 bar, da skal den levere ca. 310 hk og oppimot 450 Nm. Gutta på Autotech i trollhattan mener da at motor og drivverk er holdbart (har nå kjørt ca. 25000 med bilen siden jeg chippet og bygget den om til manuell, jeg har ikke hatt noe problemer etter dette). Jeg tør påstå at Autotech er et av tuningfirmaene i skandinavia som er desidert best på volvo, nettop fordi de har spesialisert seg på det

ingen tvil om at denne fortjener god behandling å det blir den å få om den havner i mine hender,jeg liker å trykke litt på gassen,men da må motor være driftsvarm samt at jeg driver ikke med rivstarter og piruetter:)betryggende å høre at motoren er holdbar...takker for svar gutter:)kommer vel mer etter hvert...gjerne opplyse om mer om dere har på lager...;)