PDA

Vis full versjon : Vannlekkasje fra baklamper på 240, selv med ny pakning.



-Shark-
17/04/12, 19:32
Har problem med vannlekkasje fra lamper bak. Vannet renner inn øverst til høyre på H.Bak, Og øverst til venstre på V.Bak.

Det ser ut til at pakningen har en liten gleppe akkurat der den svinger og går loddrett nedover.

Dette er prøvd:
-Nye lamper med nye pakninger
-tette med Butyl- ingen god løsning!
-Montere mer pakning der det ser ut til å være litt gleppe (med noe bedre resultat, renner ikke voldsomt inn ved vanning av bil)
-Stramme lamper mer

Noen som har vært borti dette og har noen erfaringer?

Toroen
17/04/12, 21:36
har samma problemet på min, men får d ikke tett... vurderer å lime me tec7 eller noe:p

-Shark-
18/04/12, 17:25
Jeg forsøkte tilsvarende liming, Butyl. gummi aktig og klebrig guffe, som er fin helt til den setter seg fast. Må da finnes noen bedre løsninger?

volvo245gl
18/04/12, 18:43
En plankestump og en hammer. Bank forsiktig (uten lykten i) prøv underveis. Så retter man opp metallet til det er tett!

-Shark-
18/04/12, 18:54
Bilen har jo ikke vært skadet eller er deformert i område hvor problemet er. Så har liten tro på at å banke til bilen, for at det skal bli tett mellom lampe og bil, er den beste løsninga?

Turbo_K
20/04/12, 01:47
Hvis du har kjøpt uoriginale lamper, prøv å bruk skumgummien fra noen originale lamper isteden, ettersom skumgummien som følger med de uoriginale lampene er altfor stiv. Uoriginale lamper har også en tendens til å lekke uansett, ettersom glassene er dårlig limt.

OG!!

Veldig viktig at styretappen på lykta treffer det lille hullet i karosseriet rett utenfor det store hullet til lykta. Treffer du ikke med styretappen blir det ALDRI tett uansett hva du gjør, og du ødelegger rett og slett lykta hvis du strammer skruene for hardt når styretappen ikke treffer.

Toroen
20/04/12, 06:42
eg har prøvd med både org pakning og di så fulgte med uten at d ble tett og styretappen treffer i hullet..

Turbo_K
20/04/12, 15:30
Det satt noen uoriginale lamper med hvite blinklys på en bil jeg kjøpte for noen år siden. Der var det vel så og si ingen av glassene som var tette...

-Shark-
22/04/12, 13:37
Hvis du har kjøpt uoriginale lamper, prøv å bruk skumgummien fra noen originale lamper isteden, ettersom skumgummien som følger med de uoriginale lampene er altfor stiv. Uoriginale lamper har også en tendens til å lekke uansett, ettersom glassene er dårlig limt.

OG!!

Veldig viktig at styretappen på lykta treffer det lille hullet i karosseriet rett utenfor det store hullet til lykta. Treffer du ikke med styretappen blir det ALDRI tett uansett hva du gjør, og du ødelegger rett og slett lykta hvis du strammer skruene for hardt når styretappen ikke treffer.
Prøvd med begge deler, men de siver inn vann forde. Ser ut som en kombinasjon mellom svetting fra lampa(pakninga mellom lampe og bil) og at det mulig er noe fra klipsa til lista over lampa og den under. SKal tette igjen de for å elimenere om det kommer mye derfra. Vanskelig å se om det er begge deler.

Styretappen treffer hullet.

Syns det burde vært flere fester enn 4, da det helt på høyre side( på høyre lykt) er rimelig mye lampe som ikke får riktig press virker det som. Om dere skjønner hva jeg tenker på. | . . | <-- Indikert som lampe og fester.

Turbo-Am
22/04/12, 19:05
Ikkje volvo, men laurelen min lak au vann mellom bakløkta og kaross, eg bruka våtromssilikon eller å det heiter, har ennå ikkje leke nokke der;)