PDA

Vis full versjon : 97mod 940 med fk går i nødmodus?



Arrnty90
16/04/12, 21:45
min ny innkjøpte 97 mod 945 med fk går i nødmodus..lamda lampa lyser inne i bilen.. har skiftet til ny 3"lmm og lambda sonde uten at den forsvinner.
er 3" lmm,968 dyser. justerbart bensintrykk og 19t turbo og viking 300hk chip..
noen som kan kåmme med noen innspill på hva som kan ver galt?? begynder å lure litt på om bensintrykket kan vere feil so der går for magert eller for fett? lmm står foresten på trykk siden hviss det har noe å si?

larset
16/04/12, 22:08
Går den i nødmodus under tomgang eller under belastning?
På min med samme oppsett (dog llm på sugeside) sleit jeg med lambda lampa tente på tomgang. Selvfølgelig husker jeg ikke akkurat hvordan jeg fikset det, men mener det hjalp å justere inn gasspjeld kontakten slik at den faktisk gå signal når den gikk på tomgang.

Er greit med bredbånds lambda,slik at du kan se Air/Fuel Ratio. Kjører med innovate LC-1 selv godt fornød med den.

Jan turbo
16/04/12, 22:10
Kan være chippet ditt også dette her,har vært borti noen biler hvor dette har vært et problem.

Arrnty90
16/04/12, 22:13
slår inn med de samme jeg starter bilen.. har prøvd å nullstilt den ved å ta av bateriet men kommer på i jenn etter ei par km...synst bilen går noe dårlig også.. 240`n til en kompis med samme oppsett jekk mye bedre.. ja tror jeg får prøve med bredbands lambda.. hva som er opptimalt under full last da?

Arrnty90
16/04/12, 22:15
Kan være chippet ditt også dette her,har vært borti noen biler hvor dette har vært et problem.

har eit sett med 300hk chipper som frigstad driver å seller her på forumet som jeg kan prøve.. nødvendig med tennings chippen? er vell oppsatt til mye mindre oktan borti statane?

Arrnty90
18/04/12, 20:19
problem løst!:) sjekka bensintrykket og de låg på 6 bar!:P hadde ikkje stilt de inn etter ein skifta bensin pumpe!