PDA

Vis full versjon : Reparere riper i lakk?



Oddwar
15/04/12, 15:52
Har fått flere store riper i lakken på 244en under vinterlagringa, om det er katter som har laget de eller hva det kan være vites ikke, men det er flere større riper som har gått ned til grunninga på panser, tak og bagasjeluke.

Noen som har noen tips? er for store til å rubbe bort.

Tonytic
18/04/12, 16:29
fylle med lakk, slipe ned og polere opp?

Aalsen
03/05/12, 00:58
Bare pass på temperatur i lufta når du lakkerer. Fjernet en rustflekk i hjulbuen og lakkerte i høst før vinteren kom. Tok ikke så mange uker før lakken flasset og datt av.. Var vel for kaldt i været.. På sommeren har jeg aldri hatt dette problemet

firkløwern
07/05/12, 01:14
Finnes ett produkt som heter fix-it, en kompis av meg viste meg det og det funker fjell;) Ser ut som en helt vanlig tusj men er no klar veske som gjør at ripen forsvinner. Selger disse på ebay http://www.ebay.com/itm/Free-shipping-Fix-It-Pro-Clear-Car-Scratch-Repair-Remover-Pen-Simoniz-/221015919381?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3375934b15

PyrionZ
07/05/12, 02:52
Dissa er også å finna på finn.no
Koster jo ikke stort, så er frista til å prøve no sånt no.

850GLTsilver
07/05/12, 20:33
Finnes ett produkt som heter fix-it, en kompis av meg viste meg det og det funker fjell;) Ser ut som en helt vanlig tusj men er no klar veske som gjør at ripen forsvinner. Selger disse på ebay http://www.ebay.com/itm/Free-shipping-Fix-It-Pro-Clear-Car-Scratch-Repair-Remover-Pen-Simoniz-/221015919381?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3375934b15

En god del billigere enn på TV-Shop ja.

todleif
08/05/12, 15:03
Det er verdt pengene du betaler, men ikkje akkurat meir!
So det er ikkje akkurat eit "må ha" produkt

Solhaug
08/05/12, 15:08
den tusjen er bare piss så de pengene kan du bare spare deg,er bare klarlakk som dekker over...ingenting annet,bedre å dra til en lakker å få han til flekklakke/fade det ut...

850GLTsilver
08/05/12, 19:38
den tusjen er bare piss så de pengene kan du bare spare deg,er bare klarlakk som dekker over...ingenting annet,bedre å dra til en lakker å få han til flekklakke/fade det ut...


Har prøvd det jeg.
Syns den skjuler riper rimelig godt, men klart, er man gjennom grunninga, så er det kjørt uansett.
Men som permanent løsning så er klarlakk det eneste som duger ja.
Blir bare at man helst utsetter den lakkjobben inntil man føler at nå er det på tide.

Men piss? Næh, det syns jeg da virkelig ikke. Men på ingen måte like bra som lakk.

christer
09/05/12, 15:54
Den fix it pennen et det samme som og pensle klarlakk. Er du gjennom baselakken syntes ripa like godt. Hvis ripa bare er i klarlakken så legger du bare klarlakk så ripa blir litt mindre synlig. Om det er piss? Kommer Ann på øyet som ser