PDA

Vis full versjon : 850: ettermontering av kjørecomputer



Slettmyr
19/12/09, 22:22
Hei

Tenkte på og montere kjørecomputer om det ikke er noe stor jobb

så spørsmålet er da om det bare er og ta ut klokke/temp som er i speedometret og sette inn kjørecomputern og sette i kontakten ?

Er en 850 97 mod :)

Nedkvit'n
19/12/09, 22:25
Trur du må byte til speedo med køyrecomputer? Meinar eg har lese da, men er ikkje heilt sikker!

Morgis
21/12/09, 10:32
Bare å plugge rett i.
Husk å få med ledningen mellom kjørekomputer og INFO bryter, samt vær sikker på at du får riktig computer til VDO eller Yakazi.

VolvoJenta86 her på forumet kan sikkert forklare bedre :)

VolvoJenta86
21/12/09, 11:13
Tja, er ikke vanskelige jobben :)
Er bare å bytte rett over :)
Vet ikke hvor mye mer jeg kan forklare men :) Er samme kontaktene, så vidt jeg husker :) Hadde ikke noe trøbbel med det hvertfall :) Bare å få plassert ledningen til infobryteren på ett bra sted så den ikke kommer i klem som jeg klarte første gang :)
Vet ikke hva mer jeg kan tilføye jeg Morgis? :)

Morgis
21/12/09, 11:22
Tja, er ikke vanskelige jobben :)
Er bare å bytte rett over :)
Vet ikke hvor mye mer jeg kan forklare men :) Er samme kontaktene, så vidt jeg husker :) Hadde ikke noe trøbbel med det hvertfall :) Bare å få plassert ledningen til infobryteren på ett bra sted så den ikke kommer i klem som jeg klarte første gang :)
Vet ikke hva mer jeg kan tilføye jeg Morgis? :)

syntes du var flink jeg :D

VolvoJenta86
21/12/09, 11:26
syntes du var flink jeg :D

Joa, gikk jo greit ;) Men hadde jo god hjelp :D

Slettmyr
21/12/09, 13:58
Supert :)

Tror jeg må gå til innkjøp av en nå :D

VolvoJenta86
21/12/09, 14:08
Supert :)

Tror jeg må gå til innkjøp av en nå :D

Ja, gjør seg veldig :D Kommer ikke til å angre :)

Slettmyr
21/12/09, 14:23
Bare å plugge rett i.
Husk å få med ledningen mellom kjørekomputer og INFO bryter, samt vær sikker på at du får riktig computer til VDO eller Yakazi.

Hvordan ser jeg om det er et VDO eller Yakazi jeg har da ? :o

VolvoJenta86
21/12/09, 14:30
Hvordan ser jeg om det er et VDO eller Yakazi jeg har da ? :o

Tror det skal stå bak på instrumentpanelet :) Sto VDO på mitt hvertfall :)

Slettmyr
21/12/09, 14:35
Tror det skal stå bak på instrumentpanelet :) Sto VDO på mitt hvertfall :)

Får se om jeg finner noe bakom der da :p

VolvoJenta86
21/12/09, 14:37
Får se om jeg finner noe bakom der da :p

Skal stå ganske klart og tydelig der ;)

VolvoKenneth
07/01/10, 13:32
bare for å spørre, hva kostet denne Kjørecomputer'en deg VolvoJenta? :)

VolvoJenta86
07/01/10, 13:38
bare for å spørre, hva kostet denne Kjørecomputer'en deg VolvoJenta? :)

Den kostet meg vel en klem som takk :D Fikk den i bursdagsgave av morgis her på forumet :)

Morgis
07/01/10, 14:38
en utrolig grei kar ;)

VolvoJenta86
07/01/10, 15:00
en utrolig grei kar ;)

Ja det må jeg si :D

VolvoKenneth
07/01/10, 19:34
for å få svar på hva en slik koster, hva koster den daaa:P?

Morgis
07/01/10, 21:30
Jeg solgte kjørecomputer med bryter og kabel for 600 i vår. men noe særlig rimeligere pleier dem ikke å være sålangt jeg har sett

VolvoKenneth
08/01/10, 18:42
Oki , vurderer selge kjerra sjø. men vet ikke.. den ligger jo på forumet her også ;)
så er litt vurdering om jeg skal reparere det som er på den å ha den selv istedet.. ;) + kjørecomp;)


Jeg solgte kjørecomputer med bryter og kabel for 600 i vår. men noe særlig rimeligere pleier dem ikke å være sålangt jeg har sett

VolvoJenta86
08/01/10, 19:10
Behold den selv :D

VolvoKenneth
09/01/10, 21:51
Behold den selv :D

Viss du eller morgis gir meg et SUPERT forslag på dette!
jeg er så lei, 3 Varmeregister er gåent! (dvs 1700,- x 3 :P)

vifta fungerer ikke ved radiator i front.. til å begynne med, ¨så slo den seg inn av og til, og begynte den bare å hakke (som om den aldri slo seg helt på.. akkurat som om noen trykte på en start stopp bryter fort!

(Skal bilen begynne å få stort trykk, og begynne å koke når det er 15 minus ute, uten at vifta fungerer??? (om det er vatnet som blir varmt først eller om det er trykket som kommer først aner ikke jeg! ( Det mest snodige er at det virker ikke som den går varm og ikke blir trykk når jeg løsner litt på ekspasjons tank toppa.....


Jeg trenger hjeeeelp! skal snart sette i et nytt register nå.. men skal fikse vifta først, og EVT bytte toppa på ekspj, tanken?? noe mere jeg burde sjekket???? :P

ArneR
09/01/10, 21:57
Toppakning kanskje? Få tatt en sylinderlekkasjetest..

VolvoKenneth
09/01/10, 22:02
men den bruker jo ikke vann i det heletatt :S
å registeret røyk ikke før vifta tok fyken først :S
etterpå registerene er gått :(


Toppakning kanskje? Få tatt en sylinderlekkasjetest..

TeamBørnOut
09/01/10, 22:45
vannpumpa fungerer som den skal? :P eller går akselen rundt og propellen ligger igjen i huset? :D

VolvoKenneth
09/01/10, 22:47
vannpumpa lager en lyd fra seg, noen påsto det kunne være den, men,
Den er jo helt nyda.. (skiftet i juni-juli) .. men er det jo den er det jo garanti sak... men som sakt, Bilen begynte å koke da vifta sluttet å fungere, er jo mest sannsynlig da at det er pga den??

vannpumpa fungerer som den skal? :P eller går akselen rundt og propellen ligger igjen i huset? :D

TeamBørnOut
09/01/10, 22:51
men har du ikke byttet 3stk nå?

VolvoKenneth
09/01/10, 22:55
skal vi se, Byttet et i desember 2008!(lak når jeg kjøpte bilen. men det var med en annen motor (motor havari mai 2009 så byttet til lik motor, og byttet vannpumpe mm... så byttet jeg et i desember 2009.. (Det var rett etter at vifta sluttet å fungere.. å bilen gikk varm et par ganger da jeg klabbet det til med å ike slå av bilen da jeg sto på tomgang i 20 min... (pga vifta ikke slo seg inn sikkert!?!? .. så sprakk det nå forgje helg PGA jeg sto på tomgang i 30 min (tok 30 min før dnen gikk varm da )..men skjedde to ganger før varme registeret sprakk) ... noen formening nå :O?

Slettmyr
09/01/10, 22:59
skal vi se, Byttet et i desember 2008!(lak når jeg kjøpte bilen. men det var med en annen motor (motor havari mai 2009 så byttet til lik motor, og byttet vannpumpe mm... så byttet jeg et i desember 2009.. (Det var rett etter at vifta sluttet å fungere.. å bilen gikk varm et par ganger da jeg klabbet det til med å ike slå av bilen da jeg sto på tomgang i 20 min... (pga vifta ikke slo seg inn sikkert!?!? .. så sprakk det nå forgje helg PGA jeg sto på tomgang i 30 min (tok 30 min før dnen gikk varm da )..men skjedde to ganger før varme registeret sprakk) ... noen formening nå :O?

Kan ikke ha noe med styringen til vifta da ?

Sjekket om termostaten funker som den skal ?

Slettmyr
09/01/10, 23:02
Men bare ta og lag en egen tråd om problemet, blir litt OT her :D

VolvoKenneth
09/01/10, 23:20
Nope, har ikke det, tenkte å kjøpe ny den, og toppa til ekspj, tanken.

Kan ikke ha noe med styringen til vifta da ?

Sjekket om termostaten funker som den skal ?

VolvoKenneth
09/01/10, 23:21
har ikkje sjekket ut noe med vifta enda, bli etter helgen :)


Kan ikke ha noe med styringen til vifta da ?

Sjekket om termostaten funker som den skal ?