PDA

Vis full versjon : Rekkevidde på V70 nøkler?



EncoreSpaceless
12/04/12, 16:15
Har en V70 98'mod med fjernstyrt sentral lås og lurer på hvor lang rekkevidde denne skal ha. Jeg må stå helt inntil bilen og sikte nøkkelen inn i dashbordet for å åpne/låse bilen. Skal det være slik, eller er det dårlig batteri i nøkkelen eller noe sånt?

Takker for svar!

Forresten, hvis man lurer på slike småting, skal man lage en ny post som jeg nettopp har gjort, eller finnes det en tråd man kan stille sånn små spørsmål som sånne småting? Er enda ganske fersk her inne :p

C.Erstad
12/04/12, 16:55
Da har du nok dårligt batteri ja :)
Bare bytt og se om det kommer seg!

EncoreSpaceless
12/04/12, 16:55
Da har du nok dårligt batteri ja :)
Bare bytt og se om det kommer seg!
Hvor lang skal rekkevidden være da sånn ca. ?

C.Erstad
12/04/12, 17:00
tja... sikkert rundt en 20-30 meter under fine forhold kan eg tenke meg :)
Nyere biler har jo lengre...

Revell
12/04/12, 17:10
Om du har dårlig rekkevidde prøv dette:p

http://www.youtube.com/watch?v=_jACSPipPSE
Ellers er det nok batteri:)

C.Erstad
12/04/12, 17:23
Kan jo virke dette og, men er nok billigere å bare bytte batteri... :)

EncoreSpaceless
12/04/12, 17:41
Kan jo virke dette og, men er nok billigere å bare bytte batteri... :)

Billigere å holde nøkkelen opp mot hode. Men skjønner tegninga! Får bytte batteri ja :)

C.Erstad
12/04/12, 17:43
Det er det... og det virker jo faktisk :P

MacGyver
13/04/12, 21:58
Om du har dårlig rekkevidde prøv dette:p

http://www.youtube.com/watch?v=_jACSPipPSE
Ellers er det nok batteri:)

Fantastisk... dette må jo prøves :cool:

Nilsebu
13/04/12, 23:30
Skal vel gå rundt 20 meter. Merker vertfall på bilen min at den går lengre hvis jeg kommer fra siden / bakfra enn hvis jeg kommer forfra (muligens omvendt). Hjelper vertfall MYE på å holde den mot hodet.

ovlov86
13/04/12, 23:46
Skal vel gå rundt 20 meter. Merker vertfall på bilen min at den går lengre hvis jeg kommer fra siden / bakfra enn hvis jeg kommer forfra (muligens omvendt). Hjelper vertfall MYE på å holde den mot hodet.

Mottakeren er vel på dashbordet. Min er bedre forfra.

EncoreSpaceless
14/04/12, 00:05
Det med å holde den inntil hodet fungerte ikke i det hele tatt til meg! Fungerte bedre med å sikte inn i dashbordet, men rekkevidden er omtrent på bare 3-4 meter...

ovlov86
14/04/12, 00:10
Funker fjell å bruke hue...

EncoreSpaceless
14/04/12, 00:11
for noen - ja

850GLTsilver
15/04/12, 18:14
Det med å holde den inntil hodet fungerte ikke i det hele tatt til meg! Fungerte bedre med å sikte inn i dashbordet, men rekkevidden er omtrent på bare 3-4 meter...

De eldste nøklene og separate brikkene hadde gjerne ikke særlig lengre rekkevidde.
I tillegg så er mesteparten av slikt utstyr gjerne utsatt for utrolig mye støy der ute, som ofte fjerner funksjonen totalt.
Opplevd på både Volvo, BMW og VAG.

EncoreSpaceless
15/04/12, 22:16
Har 3 forskjellige nøkkler. 2 stk gråe med signalsender, og ett stk svart sett. Forrige eier snakka noe om at den svarte nøkkelen var for å nullstille ett eller annet..?

850GLTsilver
15/04/12, 22:22
Nullstille?
Ble usikker jeg nå.
Er som regel slik at du kan få programmert tre nøkler og dette gjøres enten der og da på bilen, (eldre varianter) eller ved å besøke Volvo (må inn via OBDII og ha kodene på nøklene)
Nullstillingsnøkkel har jeg aldri hørt om.

EncoreSpaceless
16/04/12, 16:15
Er det bare tilfeldig at jeg har tre sett nøkler, der to sett er grå og ett er svart?

MacGyver
16/04/12, 16:35
jeg har 2 sett nøkler som er for eier og en nøkkel som brukes til når man skal ha den inn på service, den passer kun til førerdøren og muligens bakluka. men ikke hanskerom...

den servicenøkkelen er noe bredere eller tykkere avhengig av hvordan man ser på selve nøkkelen