PDA

Vis full versjon : Foringer stab-stag foran, kjøpe hele staget?



borges
12/04/12, 08:19
Min 2004 V70 trenger nye indre stab-stag-foringer foran. Da jeg spurte Bilia om delene, sa de at jeg ikke kunne kjøre foringene løst, men måtte kjøpe hele stab-staget med foringer. Det skulle de ha 2070,- for.

Kan det stemme at foringene ikke finnes løst, og at et helt stag ikke er dyrere enn det?


Børge

iPaal
12/04/12, 10:36
www.scstyling.no tror jeg har foringen løst. Ta en kikk.

Steen
12/04/12, 15:51
Dette er jo en fin annledning til og oppgradere til IPD siden stab stag vist det er ønskelig :)
http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ID=1069&numRecordPosition=0&categorycrumbs=987

borges
12/04/12, 15:56
Ser artig ut, men hva med norske veier da?

C.Erstad
12/04/12, 16:54
Hvis foringen er løs fra staget og staget ikke har styringer på seg så går det ikke gjennom en eu kontroll...

IPD sine stag har styringer og løse foringer og kan annbefales :)

Vatnehol
13/04/12, 00:27
Ser artig ut, men hva med norske veier da?
tryggere ;)

bilen blir ikke stivere i den forstand som f.eks coilover kit/senke fjører.
forandrer balanse gangen på bilen og stagene gjør slik alle hjul har veikontakt uansett :)

verd hver ei krone

borges
13/04/12, 08:26
Det virker som ganske mye jobb å bytte selve staget, så jeg tror det bare blir foringer i denne omgang.

Børge

aarnes
13/04/12, 08:48
Det virker som ganske mye jobb å bytte selve staget, så jeg tror det bare blir foringer i denne omgang.

Børge

Du må slippe ned hele motorramma for å bytte hele staget, så ja. det er definitivt enklere å bytte kun foringene

borges
25/07/12, 08:52
Du må slippe ned hele motorramma for å bytte hele staget, så ja. det er definitivt enklere å bytte kun foringene

Jeg har bestilt og satt inn slike foringer. Problemet nå er at stab-staget vandrer til den ene siden. Etter en stund kommer det faktisk borti bærebrua. Er det andre her med samme erfaring?

Har forsøkt å sette på klemmer rundt staget nær foringene, men heller mot å ta kostnaden ved å la Volvo bytte hele staget.

Jeg målte diameteren på staget til 25mm, og bestilte foringer etter det. På websiden (http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=2_546_385_954&products_id=6766) står det at foringene må smøres, så jeg tviler på at en annen dimensjon vil hindre staget i å vandre.


Børge

Steen
25/07/12, 09:27
Har du tilgang til løftebukk er staget skiftet på 1 time ca :) Trenger bare og slippe ned motorramma i bakkant for og komme til

borges
25/07/12, 09:44
Hm, så litt skummelt ut med feste til eksosanlegg og det hele. Hvor langt ned er det trygt å slippe motorramma?

Børge

Steen
25/07/12, 12:12
Må løsne 5 bolter på tannstaget slik at det er løst og kan trekkes opp fra motor ramma, så er det bare og skru ut de 2 bakerste skruene i subframen, så er ramma så langt nede som du trenger :)

Kan ta en titt på fremgangsmåten her :)
Er monteringsanvisning litt nede på siden

http://www.ipdusa.com/products/4891/106672-anti-sway-bar-kit-s60-v70-s80-fwd-models