PDA

Vis full versjon : Rykking i forstilling 99mod. AWD



Aashome
11/04/12, 17:48
Var ute å lufta V70`en i dag. Og like før jeg kom hjem merket jeg at bilen begynte å rykke og nappe når jeg svingte i lav fart. Kjentes ut som det rykket i forstillinga, men blei litt usikker etterhvert da det virket som det rykket i hele bilen etterhvert.

Rykker kun når jeg svinger og i lav fart. Prøvde i litt større fart, men da virket det ikke som det skjedde. Det merkelige var jo at den plutselig begynte å rykke uten noen slags forvarsel.

Noen som har noen ideer om hva den kan være?

850GLTsilver
12/04/12, 21:17
Stabstag tenker jeg først på når noe slikt skjer.
I verste fall er det endeledd, men jeg tror mest på stabstag.

brynna
12/04/12, 21:22
Hører du klakkelyder i forbindelse med rykking? Forskjell på sving høyre/venstre? Høres best hvis du har en hjelper som står utenfor bilen og du svinger rundt hjelper.
Drivakselkryss defekt???

Aashome
12/04/12, 21:37
Tenkte på stabstaget jeg også. Men blei litt usikker. Når jeg kom hjem prøvde jeg å stå stille og vri på rattet. Da merket jeg ingenting. Mye mulig det kan ha vært tilfeldig også, men det virket ikke som det rykket når jeg svingte uten å gi gass. Men det skal jeg ikke si sikkert, da jeg kun prøvde dette en gang.

Er ikke noe forskjell på venstre eller høyre. Ja, vil vel si at det kommer noen klakkelyder.