PDA

Vis full versjon : Ulyd høyre siden foran S60



iPaal
11/04/12, 16:51
Når jeg legger over helt til høyre og kjører sakte fremover kommer det noen "skrape" lyder på høyre siden. Merker ingen ting under normal kjøring eller med mer fart. Men legger jo da sjelden over helt. Er dette drivknute problemer eller?

Børge Vikebø
11/04/12, 19:47
Kan være bremseskjoldet som tar borti skiven ved sving? Skiftet til sommerdekk nylig??

iPaal
11/04/12, 20:20
Det er ikke lenge siden jeg skiftet til sommerhjul nei. Skiftet i samme slengen styreutslagsbegrensere. Kan sjekke det når jeg skifter bærebruer. Men synes lyden var langt verre enn at den skal ta borti dem.

Børge Vikebø
11/04/12, 21:34
Kan love deg at den lyden skjærer i margen.. hvis du har vært uheldig å lagt felgen nedpå slik at den ligger for nærme skjoldet, så vil den lage lyd, aller helst i sving da de får kontakt.

iPaal
11/04/12, 21:35
Skal sjekke opp det. :-)

mister j
12/04/12, 20:03
Byttet du forresten til samme utslagsbegrensere som sto på fra før?
De kommer jo i tre forskjellige størrelser, og tre forskjellige farger ;)

iPaal
12/04/12, 21:35
Nei, det gjorde jeg ikke. De som satt der fra før var ikke store nok til 225 dekk, så kjøpte hakket større. Har det noen betydning?

mister j
12/04/12, 21:41
Bare lurte på om du satt inn mindre ;)
Det kunne jo forklart en del :D

Vatnehol
13/04/12, 00:31
kom selv borti bremseskjoldet en gang jeg lag om dekk, var noen voldsome lyder iforhold til at bremseskjoldet så vidt hadde kontakt med bremseskiven. var bare å ta tak i det og bøye det med handmakt tilbake :)