PDA

Vis full versjon : 530 topplokk små høl under eksos utgangene



kennet
10/04/12, 19:00
har bygd meg en motor nå. på min 530 topp så er det 1 lite høl under eksosmanifoiln spm det kommer eksos ut av, er vel sånn at det går eksos i noen rør ut i fra der å inn til luftfilter, spårsmåle mitt er hvordan tetter man di hølene? mener jeg har sett en stand hvor man kan kjøpe sånne men husker ikke hvor

Tinnsoldaten
10/04/12, 21:39
Gjeng opp og skru i en høvelig bolt. Funker kalas.

howdini
10/04/12, 21:41
har bygd meg en motor nå. på min 530 topp så er det 1 lite høl under eksosmanifoiln spm det kommer eksos ut av, er vel sånn at det går eksos i noen rør ut i fra der å inn til luftfilter, spårsmåle mitt er hvordan tetter man di hølene? mener jeg har sett en stand hvor man kan kjøpe sånne men husker ikke hvor

Pleier og tappe opp hullet me en M10 tapp nesten inn. for og sitte inn en M10 umbrako settskrue i.
Volvo har noen plugger du kan bruke, men det er biligere og bruke settskruer.

kennet
10/04/12, 22:10
så jeg treng bare å gjenge opp hullene der å sette inn skruer, samma åssen skruer det er?

HarryVolvo
10/04/12, 22:33
Jeg har brukt en 50-øring i hvert hull..

Ta en liten bit som er litt større enn 50-øringen av sånn eksosbandasje-repgreier, stapp alt inni hullet, og skru til med den klemma som er der org.
Funker fett. :D

kennet
10/04/12, 22:41
det sitter 50 øringer i hvert høl, men det lekker som faen, får ikke opp noe ladetrykk på turbon, å den skal lade 1 bar sån nden er justert

HarryVolvo
10/04/12, 22:59
Mer eksosbandasje da..
Kjørte med 1.4 i trykk på gammelmotoren min med slik løsning. :)

Tinnsoldaten
10/04/12, 23:17
Eller bare gjeng opp, ha litt Loctite på en bolt og skru til. Garantert pottetett i all ettertid. Du kan bruke hvilken bolt som helst, så lenge den ikke butter i manifolden.
50-øringer hørtes veldig tvilsomt ut. KAN sikkert holde en stund det også, men med settskrue eller bolt holder det garantert.