PDA

Vis full versjon : Kjøp av s80



MrDrifting86
10/04/12, 18:56
Hei.

Jeg tenkte kanskje å bytte ut min Volvo 960 med Volvo s80 2.0t i løpet av sommeren/høsten og lurer på hvordan disse bilene er, om det er mye feil, bensinforbruk osv.

Tommy

iPaal
10/04/12, 19:10
Har du vurdert S60 i stedet? Jeg vurderte også S80 før jeg kjøpte S60. Men det er mer "dill dall" å få tak i til S60 om du har tenkt å oppgradere litt med tiden.

Det er vel en svakhet med spjellhus før 2002 modellen. Dim er også et kjent problem har jeg skjønt. Automatkassene trenger litt ekstra godt vedlikehold for å få ei lang levetid. Automatkassa er vel den store utgiften om man skulle være uheldig. De andre kjente feilene er overkommelig synes jeg. Bensinforbruket ligger vel på underkant av literen på blanda kjøring. 960 er jo en knall Volvo da :-)

MrDrifting86
10/04/12, 20:14
Vel, har vært inne på tanken å kjøpe s60, men har litt mer lyst på s80 :)
Okei, ja har hørt at spjellhus er vanlig feil på de.
Regner med at jeg skal ha manuell girkasse, tror jeg. Automatkassene er litt mere tørst på mila.

960 er en bra Volvo ja, har en 97 modell, men den begynner å få høy km stand, så driver å vurdere om jeg skal selge den eller ikke. Får se etter eu kontrollen i juni hva jeg gjør :)