PDA

Vis full versjon : hjelp lh.2.4 -740 vanntemp problem



metrakit
10/04/12, 17:19
hei har byttet til lh2.4 fra 240 i 740'en min og byttet da ti 1pol vantemp sensor til panel. denne viste veldig feil og når motor ble varm dirret det i måleren så koblet den ifra, fant jo ut at instrumentet mitt er beregnet til 2 pol så da byttet eg sensor og dro en kabel inn i bil. fant en kabel som lå løst under dash i bilen og fant ut at denne hadde kontakt med instrumentet til vanntemp, men den hadde kontakt med begge kontaktene på instrumentet?.
koblet meg på denne ledningen og sette andre enden på sensor.
så hadde eg kontakt mellom den fra lh2.4 nettet til instrument så byttet kabelsko på den så den passet nye sensoren..

men nå er det ingen tegn til liv i måleren annet en når eg slår på tenning hopper nåla en liten millimeter, men blir der uansett hvor varm motor blir.
så da spør eg har eg koblet meg på feil ledning? skal eg ikke bruke den som går via lh2.4 og helder legge inn en ledning til ? har eg ødelagt instrumentet mitt når eg hadde 1-pol?

noen som har noe tips eller meininger.

R.G
10/04/12, 17:38
drar to ledninger utenom lh nettet. to ledninger fra føler og inn på dems plass på instrumentet ditt.

metrakit
10/04/12, 19:46
ok takker. men skal eg koble dei rett på instrumentet eller måle meg fram og funne ut hvilke ledninger ut fra panel som går til instrument?
der går 3 ledninger til instrumentet den siste er den til lys eller?(merket gult)
kan eg bare koble mine ledninger på dei eg har merket rødt og blått med kabelsko?

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/1056.jpg

R.G
10/04/12, 19:59
kan ikke koble inn på di skruene du har merket nei.

du skrur av den dimmern (til instrumentbelysning, grå kladden helt til venstre på bilde, da denne ligger over tempføler).

så ser du på di 3-4 skruene som holder tempmålern festet i selve instrument, følger di kretsene, så ser du hvilke som går til strøm, og jord. og da di to siste skal gå til tempføler på motor.

hvis jeg ikke husker helt feil, så skal det i ene kontakta di inn på instrument, være to ledninger, da en med farge gul, og en som er gul med hvit på. disse to er mest sannsynerligvis ved siden av hverandre, og dem er da til tempfølern.

R.G
10/04/12, 20:11
for å gjøre det enklere:

den kontakta med plass for 7 ledninger ut fra instrument, den kalles B. ledning nr 4 og 7 er til tempføler på motor. nr 7 er gul med hvit og nr 4 er gul.


di andre kalles A og C og D.

A er 8 lednigner
C er 12 ledninger.

D er kun med strøm, jord og speedo ledninger.

metrakit
10/04/12, 20:21
takker så mye .. da skal eg nok få det til.