PDA

Vis full versjon : El.problem: Bensinpumper



divad
10/04/12, 16:45
Hei
Her er min historie:
Satt inn en b230ft maskin i min 86' 240. LH2.4 med FORMOTSTANDERE loddet inn i nettet.
Den fikk ikke bensinen fram. Styrestrøm til bensinreleet((tynne blåe lednignen) er koblet til coilen(strøm på hakk 2 og 3), Ledningen får strøm, men en eller aen plass inni kabelhelvetet forsvinner strømmen =/ den kommer ikke fram til releet. Dette problemet ble enkelt og greit løst ved å bytte bensinhjerne. Vel og bra, men det stiller jo bare et nytt spørsmål. Hvorfor røyk den gamle hjernen. Kan det være at motstandene er koblet feil, og at hjernen ble svidd av den grunn?

Et annet problem er at jeg ikke får fødepumpa/tankpumpa til å gå, hører verken durelyder fra denne, og det kommer ikke noe bensin i slangen som kommer fra armaturet. tok bare ledning rett fra batteriet får å se om det var liv i den, men det høres det altså ikke ut som.. Kan det være noe kinky som har skjedd med el.koblingene nede i tanken? Den skulle, i følge selger fungere da den ble demontert fra bil.

Skal tankpumpa seriekobles med hovedpumpa, eller skal denne skjøtes med den ledningen som ligger i samme kontakt som går til tankmåleren, den som ligger klart i 240n? Takker for hjelp:)

TurboNoob
11/04/12, 15:48
Jeg koblet tankpumpa til den som ligger klar i bilen. Men den må kobles inn i sikringsboksen. Du må altså finne den igjen i kabelene foran under dashen.

divad
11/04/12, 22:31
Jeg koblet tankpumpa til den som ligger klar i bilen. Men den må kobles inn i sikringsboksen. Du må altså finne den igjen i kabelene foran under dashen.

OK, høres jo greit ut :)

divad
14/04/12, 20:18
OKei. Nå begynner jeg å bli litt forbanna her. Tok opp armaturet i dag, og fant ut at tankpumpa ikke sveiv. Antageligvis ødelagt. Monterte på en ny pumpe. Denne funka jo fint den. 5 minutter etter fungerte den plutselig ikke igjen. Etter en tid fungerte denne plutselig igjen. Fyrte armaturet nedi igjen å monterte dette. Pumpa fungererer fremdeles og pumper bensin som bare det! Prøver å starte bilen, men finner etter en stund ut at tankpumpa ikke går. Hva i helvete er det egentlig som foregår..??

TAKKER for svar! :)

TurboNoob
22/04/12, 10:27
Bensinrele er kanskje ikke helt 100?
Dårlig kontakt ennen eller annen plass?