PDA

Vis full versjon : Bilen min lekker



Håvar Nygård
10/04/12, 09:50
Bilen min lekker på passasjer siden, drypper fra under hanskerommet.. noen som har vært ute med dette før? evt tips til tetting..

hammerpaal
10/04/12, 11:07
Bilen min lekker på passasjer siden, drypper fra under hanskerommet.. noen som har vært ute med dette før? evt tips til tetting..

Hørt om varmeapparatregister som begynner å lekke, vet ikke helt hvor det er plassert. Men vil tro det ligger omtrent midtveis i dashbordet. Kjenner du noen odør hvis du lukter på væsken som drypper?

Svartedal
10/04/12, 11:37
Jeg holder på med samme greiene på bilen til dama nå ;)

Sjekk denne:
http://www.youtube.com/watch?v=cD7L9hzHtNo

Håvar Nygård
10/04/12, 11:50
mjaaaa neeei trukke det kan være den.. for det drypper liksom, og det lukter ingenting.. glemte å legge til at det regner som juling x)

Svartedal
10/04/12, 12:01
Tette/ødelagte dreneringsslanger? Har du takluke?

Håvar Nygård
10/04/12, 12:04
Vet ikke hva en dreneringsslange er, men nei jeg har ikke takluke

Svartedal
10/04/12, 12:20
btw, åssen bil er det?

Håvar Nygård
10/04/12, 12:21
btw, åssen bil er det?


855 97 mod, 2.0

Svartedal
10/04/12, 12:35
Sjekk under plastdekselet mellom frontruta og panseret, så det ikke ligger noe å tetter for "hullene" til dreneringsslangene. Er de tette, kan det jo fylle seg opp med vann og til slutt renne ned ved kupefilteret.

joneo1
10/04/12, 13:42
Svartedal er inne på noe! Sjekk også tettelist mellom frontrute og plastdeksel over vindusviskermekanisme er hel og tett. Vannet kommer inn i innsuget til kupevifte og lekker ut gjennom et hull i bunn av "viftehuset". Mulig det er endel dritt som har samlet seg rundt innsuget også.

Håvar Nygård
11/04/12, 07:08
Sjekk under plastdekselet mellom frontruta og panseret, så det ikke ligger noe å tetter for "hullene" til dreneringsslangene. Er de tette, kan det jo fylle seg opp med vann og til slutt renne ned ved kupefilteret.

Slike svar liker jeg! :D skal få sjekket dette så fort jeg kommer hjem :)

Håvar Nygård
25/04/12, 07:33
Sjekk under plastdekselet mellom frontruta og panseret, så det ikke ligger noe å tetter for "hullene" til dreneringsslangene. Er de tette, kan det jo fylle seg opp med vann og til slutt renne ned ved kupefilteret.


Har visst glemt å melde om at problemet er løst, var tette dreneringslanger, takker for raskt og enkelt svar !

Svartedal
25/04/12, 07:44
Godt det fiksa seg for deg ;)