PDA

Vis full versjon : Demontere instrumentglasset



EncoreSpaceless
09/04/12, 15:37
Hei!

Har litt lyst til å montere kromlister rundt instrumentene og lurer da på hvor mye arbeid det er å plukke av glasset framfor :p

Takker for svar :)

hammerpaal
09/04/12, 17:37
Hei!

Har litt lyst til å montere kromlister rundt instrumentene og lurer da på hvor mye arbeid det er å plukke av glasset framfor :p

Takker for svar :)


Du sier ikke hvilken bil og modell, men hvis det er 850 og speedometerglasset/instrumentet du mener, så må du av med dashbordtoppen. Nappe av kontaktene og låsene og deretter løfte ut speedometeret. Deretter er det torx-skruer av noe slag bak hele instrumentenheten som du må skru ut. Deretter er det bare å dra glasset mot deg. :)

EncoreSpaceless
09/04/12, 19:32
Du sier ikke hvilken bil og modell, men hvis det er 850 og speedometerglasset/instrumentet du mener, så må du av med dashbordtoppen. Nappe av kontaktene og låsene og deretter løfte ut speedometeret. Deretter er det torx-skruer av noe slag bak hele instrumentenheten som du må skru ut. Deretter er det bare å dra glasset mot deg. :)

Jaa, glemte det.. Jeg har en V70 98 modell. Må jeg av med hele toppen på den? :O

Aashome
09/04/12, 20:28
Må av med dashboardtoppen ja. Er forsåvidt veldig lett. Bare å følge denne guiden: http://forum.vccn.no/showthread.php?12852-X70-Demontering-av-dashboard

Er gjort på 10 min hvis du er litt effektiv. Deretter er bare å ta ut speedometerhuset.