PDA

Vis full versjon : Tilting av motor



gleid
09/04/12, 06:39
Skal ha inn en annen motor i Amazonen. Så har jeg blitt fortalt at med traktene på 45 webere gasserne kan det bli trangt til hjulbuen/innerskjermen på høyre side. Han jeg kjøpte motoren av sa det kunne løses ved å montere et tykt og et smalt motorfeste for på den måten å "tilte" motoren slik at traktene går klar.

Men jeg er litt skeptisk. Vil ikke det da bli vanskeligere å få montert feks girkasse? Når alt blir skjevt. Og hva med girspaken? En annen ting er jo olja i oljesumpen og oljepumpe. Nå er det ikke snakk om mange gradene med tilt, men alikevel.

Noen her inne som har noen råd/tips? Vil nødig kjøre uten trakter da det ligger mye effekt i de har jeg hørt...

HarryVolvo
09/04/12, 08:08
Her er jo et alternativ uten å tilte motor. :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/902.jpg

gleid
09/04/12, 08:45
Se der ja. Det er en løsning det, men hadde vært fint om jeg slapp å kutte i skjermen :) Noen som vet om det er noe risiko ved tiliting?

HarryVolvo
09/04/12, 09:36
TIlting er å fraråde, da girkassen og girstanga blir såpass vridd, at du evt må lage nytt girstanghull i tunellen, og plasseringen av girstanga blir merkelig.

Det beste er nok å gjøre slik som på bildet. Ser mer "originalt" ut. :)

Tinnsoldaten
09/04/12, 19:39
Har for meg at det finnes vinkla trakter, slik at trompeten peker oppover. Ikke spør meg hvor det selges, men er nokså sikker på at jeg har sett det montert i Amazon.

gleid
09/04/12, 19:49
TIlting er å fraråde, da girkassen og girstanga blir såpass vridd, at du evt må lage nytt girstanghull i tunellen, og plasseringen av girstanga blir merkelig.

Det beste er nok å gjøre slik som på bildet. Ser mer "originalt" ut. :)

Takk for svar, var dette jeg lurte på nemlig. Om girspaken ville passe osv. Hvis den ikke gjør det blir det jo bare tull. Da hiver jeg ned maksinen med org. motorfester og uten trakter. Så får jeg få noen til å kappe og sveise for meg senere...

gleid
09/04/12, 19:52
Har for meg at det finnes vinkla trakter, slik at trompeten peker oppover. Ikke spør meg hvor det selges, men er nokså sikker på at jeg har sett det montert i Amazon.

Det hadde jo vært helt genialt! :) Traktenes funksjon er vel kun for å få opp lufthastighet? Så dermed er vel lengden og tykkelse som teller mest? En bøy sku ikke ha noe å si?:confused:

Filtvedt Racing
10/04/12, 20:28
Heisan.
Det fins også meget korte innsug for amazon. Så det er plass til korte trakter og luftfilter. Det er en fordel uansett og montere noen form for varmedeksel mellom grenrør og forgassere. Værre jo kortere innsug. Varmen fra grenrør gjør at bensina blir varm i gasserne.

Filtis

gleid
11/04/12, 17:20
Heisan.
Det fins også meget korte innsug for amazon. Så det er plass til korte trakter og luftfilter. Det er en fordel uansett og montere noen form for varmedeksel mellom grenrør og forgassere. Værre jo kortere innsug. Varmen fra grenrør gjør at bensina blir varm i gasserne.

Filtis

Vil eksosbandasje hjelpe? Ser for meg at det er lettere enn å lage til varmedeksel imellom der. Men med kortere innsug, vil ikke man da miste litt av effekten?