PDA

Vis full versjon : Små rusk med s80 2.0t 1999



Cånkård
09/04/12, 00:47
Hei..
Er en ny person på dette forumet, så veldig kjent er jeg ikke :)

Jeg har da kjøpt en volvo s80 fra 1999, men har noe små "feil/rusk"
Lys i bagasjerom fungerer ikke (har ikke spenning i lampa), sikring er i orden og det samme er pærene. leste på et annet forum at man kunne løse dette problemet ved å koble av og på batteriet, men er det andre faktorer som kan være årsaken til at de ikke fungerer? evt. er det brytere som kontrollerer disse lysene eller rele?

Dugg i lykter har jeg forstått er et vanlig problem med disse bilene, men har fått ut dugg fra frontlyktene (har bare blinklys igjen), men så lurer jeg på om dugg kommer tilbake en eller annen gang? må løse dette ved å skifte hele lampen? :(

også er det snakk om manglende "plast nagler" til interiørpanel i dørene, kan man få tak i disse?

ellers må jeg si at jeg er strålende fornøyd med bilen, rene kontinent-kryssern hehe :cool:

JKK
09/04/12, 01:59
Jeg har hatt dugg i frontlyktene i min S80, blei kvitt det i den eine etter jeg bytta glass og pakning i den lykta.
De andre gangene jeg fikk det vekk så kom det tilbake etter ei stund..

Slike plastnagler meiner jeg at jeg har sett på nettet ein eller annen plass, enten på vparts.se eller ipdusa.com trur jeg,
ellers så har de sikkert på Volvo
Fant ein del sånne her (http://www.ipdusa.com/prodtype.asp?CAT_ID=1077&numRecordPosition=0&categorycrumbs=999)

iPaal
09/04/12, 09:36
Hei..
Er en ny person på dette forumet, så veldig kjent er jeg ikke :)

Jeg har da kjøpt en volvo s80 fra 1999, men har noe små "feil/rusk"
Lys i bagasjerom fungerer ikke (har ikke spenning i lampa), sikring er i orden og det samme er pærene. leste på et annet forum at man kunne løse dette problemet ved å koble av og på batteriet, men er det andre faktorer som kan være årsaken til at de ikke fungerer? evt. er det brytere som kontrollerer disse lysene eller rele?

Dugg i lykter har jeg forstått er et vanlig problem med disse bilene, men har fått ut dugg fra frontlyktene (har bare blinklys igjen), men så lurer jeg på om dugg kommer tilbake en eller annen gang? må løse dette ved å skifte hele lampen? :(

også er det snakk om manglende "plast nagler" til interiørpanel i dørene, kan man få tak i disse?

ellers må jeg si at jeg er strålende fornøyd med bilen, rene kontinent-kryssern hehe :cool:

Velkommen til forumet. :-)

Alt av klips/plastnagler til bilen får du kjøpt hos din nærmeste Volvo forhandler. Kjøpte nettopp noen selv og de kostet 15 kr stk.

aarnes
09/04/12, 11:32
Når det gjelder fuktproblemet ditt så har jeg hørt fra flere verksteder at de borer opp et bittelite hull i bunnen av lykta, typ 2mm. det skal visst løse problemet og det blir gjort på nyere biler også.

Cånkård
09/04/12, 18:35
Takker for alle svar! :D da får man ta en tur innom volvo forhandlern å få kjøpt/bestilt noe plastnagler :) da gjennstår bare lys-feilen i bagasjerommet..