PDA

Vis full versjon : 960 2,5L eller 3L?



Hank
08/04/12, 20:36
Er det noen som har noen erfaringer når det gjelder 960 med 2,5L kontra en med 3L?
Bilen jeg vurderer er en 94 mod 2,5L.
Er det stor forskjell på feks bensinforbruk etc.
Er det samme automatkassa?
Hva burde jeg kjøpe? Er dette en bil det er noe lurt å kjøpe?
Er takknemlig for alle tips!!

MrDrifting86
10/04/12, 20:06
Har 2.5 og den bruker ca 0.89 langkjøring og 1.35 bykjøring. 3.0 bruker litt mindre på langkjøring og litt mer på bykjøring.
Er biler som ikke har så mye feil, men bilene begynner å få noen år på seg så er alltids ting som må repareres. Motorene går i evigheter hvis den blir behandlet bra. Min har gått 344 000 og går som en klokke.

de_icer
10/04/12, 20:47
Jeg har en av hver, og det som er den størte forskjellen på de er at 2,5 mangler bunndrag i forhold til 3,0. Det skal også være grunnen til at 2,5 ble byttet ut med 3,0 180hk da de byttet navn til S/V90. Ingen av de er spesielt spreke, men de har krefter så de klarer en forbikjøring i motorveihastighet. Forbruk er det ikke noe å bytte på, 0,9-0,95 på langkjøring og 1,5 på bykjøring. Jeg fyller begge fulle hver gang, og måler hver gang, det burde jeg kanskje slutte med ;)

De har samme automatkasse, og den er generelt bra og behagelig. Jeg ville styrt unna den manuelle M90, den har ingenting i 960 å gjøre etter min mening.

Jeg kan ikke finne noen gode argumenter for å ikke kjøpe en utover bensinforbruk - men siden du først vurderer en sånn bil går jeg ut fra alternativene dine (hvis noen) også er tørste. Det er i alle fall alltid mine alternativer. Bilene er behagelige å kjøre, og generelt lite kranglete og relativt ukompliserte. Rust er det også veldig lite av, men se etter på de vanlige plassene - samme som på 740/940 med batterikasser og under jekkfester, sjekk i tillegg forskjermer nede og inn mot innerskjerm.

PS: det finnes ikke 94-modeller med 2,5 - i såfall er det en 95-modell registrert i 94.